וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע חמור בגולן: כוח צה"ל פתח באש לעבר מטוס צילום אזרחי ישראלי

חיילי חטיבת הצנחנים זיהו את כלי הטיס הישראלי וחשדו שהוא חדר מסוריה, ולכן פתחו לעברו באש. משהבינו שמדובר במטוס צילום, חדלו את הירי. דובר צה"ל: "מדובר באירוע חמור, הלקחים יופקו". גורמי תעופה אזרחיים מתחו ביקורת: האירוע עלול היה להסתיים באסון. צפו בתיעוד

מערכת וואלה! NEWS עשתה כל ניסיון כדי לאתר את בעל הזכויות לסרטון. אם בעל הזכויות מבקש לקבל את הקרדיט לצילום, הוא מוזמן לפנות למערכת ויינתן קרדיט מלא.

כוח צה"ל של חטיבת הצנחנים ירה לעבר מטוס צילום אזרחי ישראלי ברמת הגולן בגלל טעות בזיהוי - כך הודיע היום (רביעי) דובר צה"ל. על פי ההודעה, הכוח שזיהה אותו חשד שמדובר בכלי טיס עוין שחדר משטח סוריה ומהווה איום ממשי, ולכן פתח באש. לאחר שהבין שמדובר בכלי טיס אזרחי ישראלי, חדל את הירי.

מדובר צה"ל נמסר כי "כחלק מנוהל הגנה מפני חדירת כלי טיס, מצופה מהכוח בשטח לזהות ולתצפת לעבר כלים חשודים. מדובר באירוע חמור שנמצא בתחקיר ולקחיו יופקו".

סביב מרחב רמת הגולן קיים מזה שנים איום המכונה בצה"ל "איום כדורי", לאור החשש ממעבר של כלי טיס לא מזוהים מסוריה לשטח ישראל וכן ממעבר של כלי טיס מהצד הישראלי לצד הסורי. לפי הערכות גורמי הצבא, רמת הדריכות היא שהובילה לירי לעבר כלי הטיס, שזוהה בטעות כ"ראם".

מטוס צילום אזרחי שנורה, 21.08.2019. ללא קרדיט, אתר רשמי
כלי הטייס שנורה/אתר רשמי, ללא קרדיט
מטוס צילום אזרחי שנורה, 21.08.2019. ללא קרדיט, אתר רשמי
כלי הטייס שנורה, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט

בשנים האחרונות אירעו כמה תקריות שבמהלכן כלי טיס לא מאוישים ומטוסים מאוישים התקרבו לגבול ונפתחה לעברם אש. במקרה המדובר, פעלו החיילים בניגוד להוראות ולסימני הזיהוי המוסכמים. גורמי תעופה אזרחיים מתחו ביקורת על תגובת הצבא, שיכולה הייתה להסתיים באסון.

גורמי צבא בכירים בפיקוד הצפון העבירו מסרים שלפיהם הנושא יתוחקר לעומק ויחודדו הנהלים על מנת למנוע אירועים דומים. באזור רמת הגולן פועלים כלי טיס מסוגים שונים, ובהם מטוסים אזרחיים בעלי משימות אזרחיות המתואמות עם הצבא, ובהם גם מטוסי ריסוס וצילום.

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully