וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הקפיא את מינוי המנכ"ל של אוחנה; השופטים נזפו בפרקליטות

21.8.2019 / 12:20

השופטים הוציאו צו על תנאי שהקפיא את כניסתו של עו"ד אופיר כהן, המועמד המועדף של השר אמיר אוחנה לתפקיד. כמה מהשופטים בהרכב נזפו בפרקליטות, זאת לאחר שבתגובת המדינה לעתירה בנושא נטען כי אין צורך לדון בה משום שהמינוי טרם אושר בממשלה

עריכה: רענן פוגל

בג"ץ הוציא היום (רביעי) צו על תנאי שהקפיא את כניסתו של אופיר כהן לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים. כהן הוא המועמד המועדף על השר אמיר אוחנה, ואמור להחליף את אמי פלמור - שעזבה לבקשתו של אוחנה. הצו הוצא במסגרת עתירה שהגישה נגד המינוי התנועה לאיכות השלטון.

השופטים ג'ורג' קרא, ניל הנדל ומני מזוז נזפו קשות בנציג מחלקת הבג"צים בפרקליטות - שמייצגת בהליך את השר אוחנה, את משרד המשפטים, את היועמ"ש ואת פלמור. הסיבה היתה שבתגובת המדינה לעתירה נטען כי עדיין אין הצדקה לדון בה - שכן המינוי עוד לא אושר סופית בממשלה - אך לא התייחסו כלל לגופן של הטענות שהעלתה התנועה: כי אין הצדקה לבצע את החילופים בתקופת בחירות, וכי לכהן אין את הכישורים הנדרשים.

עתירה לבג"ץ של התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי מנכ"ל משרד המשפטים החדש 21 באוגוסט 2019. דניאל דולב, אתר רשמי
הדיון בבג"ץ, היום/אתר רשמי, דניאל דולב

"אתם אמורים להבין היטב שמרכז הכובד של העתירה אינו בשאלת התאמתו של המועמד לתפקיד המנכ"ל החדש", אמר מזוז לנציג המדינה. "היא עוסקת בהליך של הפסקת כהונה ומינוי של מישהו חדש בתקופת בחירות. לכן אין שום בסיס לטענה שהעתירה מוקדמת - ולהפך. השאלה המרכזית היא האם היו נסיבות שהצדיקו הפסקת כהונה ומינוי מנכ"ל חדש בתקופת בחירות. על פניו המינוי הזה סותר את הנחיית היועמ"ש וסותר חזיתית פסיקה של בית המשפט העליון. הגשתם שלוש תגובות ולא התייחסתם לזה בשורה".

נציג המדינה, עו"ד נחי בן אור ממחלקת הבג"צים, אמר שהמדינה צירפה לתגובתה את החלטות ועדת המינויים וועדת החריגים של נציבות שירות המדינה שאישרו את המינוי. מזוז נזף בו שוב: "לא נתקלתי מעולם בטענה או בגישה כזו שבעל דין, במקום להגיש כתב טענה או כתב תשובה, מצרף החלטה של פלוני ואפילו לא מפנה אליה ואומר שזו התגובה שלו".

הפרסום הראשון בוואלה! NEWS

בג"ץ הקפיא באופן זמני את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים החדש

לכתבה המלאה
יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא בהפגנה ליד ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
"דורסים ברגל גסה את הנחיית היועמ"ש". עו"ד שרגא/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אמר בדיון: "כל טענת הסף הזאת, שהעתירה היא מוקדמת כי המינוי לא אושר עדיין בממשלה, היא טענה חלולה. הרי אני משוכנע שאם כהן היה מתחיל את החפיפה כבר, המדינה היתה טוענת לשיהוי בהגשת העתירה. יש פה טכניקה, שליחה לחזית של החלטות ועדת המינויים וועדת החריגים. גם אם יינתן למדינה זמן, התשובות יהיו קופי פייסט, אבל צריך לדבר על הפיל שבחדר. היועמ"ש לא מדבר. דורסים ברגל גסה את הנחיית היועמ"ש, וחוץ מאמירה שהביטוי מעורר קשיים משפטיים - אין לו עמדה בנושא. לנו מאוד חשובה העמדה הנורמטיבית של היועץ המשפטי לממשלה, ולא שיעשו העתק-הדבק להחלטת השר, או לוועדת המינויים או לכל גוף אחר".

בסוף הדיון הקצר הבהיר השופט הנדל כי השופטים החליטו להפוך את צו הביניים, שהקפיא את המינוי את הדיון בעתירה, לצו על תנאי. כעת צפויים השופטים לקצוב למדינה זמן נוסף להגיב לטענות, ורק לאחר מכן לקבוע דיון מחודש בעתירה. עד אז, מינויו של כהן לא ייכנס לתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully