וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסירוב למכירת גרינלנד: טראמפ דחה פגישה עם ראשת ממשלת דנמרק

21.8.2019 / 5:40

לאחר שכינתה את הצעתו לרכוש את האי "אבסורדית", הנשיא האמריקני צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי החליט לבטל את פגישתו עם מטה פרידרקסן. "דנמרק היא מדינה נפלאה עם אנשים מדהימים, אבל בגלל תגובתה החלטתי לקבוע לפעם אחרת", כתב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית בבית הלבן עם נשיא רומניה, 20 אוגוסט 2019. רויטרס
דחה את הפגישה. טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (רביעי) כי החליט לדחות את הפגישה שנקבעה עם ראשת ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, בעקבות חוסר ההתעניינות שהביעה בהצעתו לרכישת גרינלנד. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "דנמרק מדינה נפלאה עם אנשים מדהימים, אבל בגלל התגובה של ראשת הממשלה החלטתי לדחות את הפגישה ולקבוע בפעם אחרת".

פרדריקסן דחתה שלשום את הרעיון של טראמפ לרכוש את האי וכינתה אותו "אבסורדי". בביקור בגרינלנד הבהירה כי "גרינלנד לא שייכת לדנמרק, גרינלנד היא גרינלנדית. אני מקווה שזה לא היה משהו שנשקל ברצינות". עוד הוסיפה כי "למרבה המזל, הזמנים שבהם קנו ומכרו מדינות ואת תושביהן נגמרו. בואו נשאיר את זה שם. צחוק בצד, כמובן שנרצה יחסים אסטרטגיים קרובים יותר עם ארצות הברית".

ראשת ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן במהלך מסע"ת בקופנהגן 7 באוגוסט 2019. רויטרס
"רעיון אבסורדי". פרידרקסן/רויטרס

ביום ראשון האחרון ציין הנשיא האמריקני כי הוא הביע עניין ברכישת גרינלנד, אך היא לא בעדיפות עליונה בעיני ממשלו. זאת לא הפעם הראשונה שבה מנהיג אמריקני רצה להשיג שליטה על האי. ב-1946 הציעה וושינגטון לקופנהגן מאה מיליון דולר אחרי שהשתעשעו ברעיון להחליף אדמות באלסקה תמורת חלקים אסטרטגיים באי. הסכם שנחתם בין שתי המדינות ב-1951 מאפשר לארצות הברית לבנות בסיסים ותחנות מכ"ם בגרינלנד. לחיל האוויר האמריקני יש בסיס אחד בצפון האי, ת'ולה, ואחרים הפכו במרוצת השנים לשדות תעופה אזרחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully