וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ה-51? "טראמפ שקל לרכוש את גרינלנד עבור ארה"ב"

16.8.2019 / 13:29

גורם המקורב לבית הלבן אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הנשיא אמנם דן ברכישה עם יועציו, אך לא התייחס ברצינות לנושא. גרינלנד בתגובה: "אנחנו לא למכירה". זאת לא הפעם הראשונה שוושינגטון מתעניינת בטריטוריה ששייכת רשמית לדנמרק ונהנית מאוטונומיה שהורחבה לפני כעשור

צילום: רויטרס

במטרה להטביע את חותמו על מפת העולם, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם יועציו ושותפיו הפוליטיים על רכישת האי גרינלנד עבור ארצות הברית - כך דווח הלילה (שישי) בתקשורת האמריקנית. גורם המקורב לבית הלבן אמר בעילום שם לסוכנות הידיעות אי-פי כי הנשיא דן ברכישה, אך לא התייחס ברצינות לנושא. הסיפור דווח לראשונה ב"וול סטריט ג'ורנל".

שר החוץ של גרינלנד אמר בתגובה: "אנחנו פתוחים לעסקים, אבל אנחנו לא למכירה".

הרים מכוסים שלג מעל הנמל והעיר טאסילאק, גרינלנד, יוני 2018. רויטרס
הרים מכוסים שלג נישאים מעל העיר טאסילאק, גרינלנד/רויטרס

טראמפ אינו המנהיג האמריקני הראשון ששאף לרכוש את האי, המצוי באופן רשמי תחת שלטון דנמרק אך נהנה מאוטונומיה. בשנת 1946, ארצות הברית הציעה לשלם לדנמרק 100 מיליון דולרים עבור הטריטוריה, ואף השתעשעה ברעיון להעביר חלקים מאלסקה תמורת חלקים מהאי.

דנמרק העניקה לגרינלנד ריבונות מוגבלת ב-1979. האוטונומיה של האי הורחבה לפני כעשור, כאשר 75% מציבור הבוחרים באי הצביע במשאל העם על הענקת סמכויות רחבות יותר לממשל המקומי ושליטה במשאבים הטבעיים הנרחבים של גרינלנד.

מהבית הלבן ומדנמרק לא נמסרה עד כה תגובה.

(עדכון ראשון: 03:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully