וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן המחאה: עובד בקונסוליה הבריטית בהונג קונג נעלם בסין

לונדון הביעה את דאגתה מהדיווחים על כך שסיימון צ'נג לא שב לעיר, אחרי ביקור קצר מעבר לגבול. זאת על רקע ההפגנות במושבה הבריטית לשעבר נגד בייג'ינג. טוויטר ופייסבוק הסירו מאות חשבונות סיניים שהפיצו ידיעות נגד המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בריטניה הביעה היום (שלישי) דאגה בעקבות היעלמותו של עובד קונסוליה בהונג קונג, שלפי הדיווחים נעצר בגבול סין, ואמרה כי היא מבקשת מידע נוסף מהרשויות. סיימון צ'נג ככל הידוע נעלם ב-8 באוגוסט, בזמן שניסה לשוב להונג קונג דרך עיר הגבול שנז'ן, שבה השתתף באירוע עסקי. חברתו סיפרה לאתר HK01 שהוא תכנן לשוב לביתו ברכבת באותו היום, אולם הוא לא חזר.

נוסעים באזור תיארו אמצעי בידוק הדוקים יותר בגבול בין סין להונג קונג, לאור מאמציה של בייג'ינג להכיל את המחאה הגדולה בעיר שאותה היא מתארת כ"קרובה לטרור". המושבה הבריטית לשעבר חווה את המשבר הפוליטי הגדול ביותר מאז שובה לשליטת סין ב-1997, והיא משותקת ב-11 השבועות האחרונים על ידי הפגנות ענק, שלעתים גלשו גם לאלימות.

הפגנות תמיכה בבריטניה במאבקה של הונג קונג לחירות מסין. רויטרס
מפגינים בריטים בעד מאבקה של הונג קונג לעצמאות מסין. לונדון, שבוע שעבר/רויטרס

סין פועלת נגד תנועת המחאה הפרו-דמוקרטית גם ברשת. אתמול הודיעו טוויטר ופייסבוק על צעדים שנקטו נגד מה שהן תיארו כקמפיין דיסאינפורמציה של סין. טוויטר אמרה כי הסירה 936 חשבונות שלדבריה שימשו "לזריעת מחלוקות פוליטיות בהונג קונג". עוד אמרה הרשת כי מקורם של החשבונות האלו בסין, וכי הם היו חלק מניסיון מתואם לערער על "הלגיטימיות ועל העמדות הפוליטיות של תנועת המחאה".

פייסבוק הודיעה כי היא הסירה "שבעה עמודים, שלוש קבוצות וחמישה חשבונות" שלדבריה היו קשורים לממשלת סין והפיצו ידיעות לגבי המתרחש בהונג קונג.

משרד החוץ של סין סירב להתייחס לנושא, כמו גם משטרת הונג קונג. עם זאת, מחלקת ההגירה של הונג קונג אישרה במייל כי קיבלה "בקשה לסיוע מבני משפחתו של הנבדק" ו"סיפקה למשפחה עצות וסיוע מעשי נאותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully