וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סכין באורך 17 ס"מ: צעיר ירדני הואשם שתכנן לדקור חייל בחדרה

על פי כתב האישום, מוחמד מסלח נכנס לישראל לפני כחודש דרך פרצה בגדר והגיע לעיר עם הסכין. לאחר שעורר את חשדם של שני שוטרים, התפתח עימות ביניהם במהלכו ניסה לפגוע בשוטרים, נמלט - ולאחר מרדף נורה ברגלו. לטענת המשטרה, הוא הודה בחקירתו כי תכנן לדקור חייל

שוטר ירה בפלסטיני שניסה לתקוף אותו בסכין בחדרה, 23 ביולי 2019. אתר רשמי
זירת האירוע, לפני כחודש/אתר רשמי

מוחמד מסלח, אזרח ירדן בן 21, יואשם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה בגין הכנה למעשה טרור שהוא רצח בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל ושהייה בה בניגוד לחוק, החזקת סכין, חבלה בכוונה מחמירה והפרעה לשוטר. לצד זאת, הוגשה נגדו בקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו.

האירוע התרחש לפני כחודש, ב-22 ביולי, בשדרות הנשיא ויצמן בעיר. על פי עובדות כתב האישום, מסלח לקח ממחסן הסמוך לביתו סכין בעלת להב באורך של כ-17 ס"מ, ונכנס לשטחי ישראל באזור קיבוץ מגל, דרך פרצה בגדר הגבול. בחקירה משותפת שנעשתה על ידי יחידה מרכזית במשטרת ישראל, הודה מסלח, לטענת המשטרה, כי כוונתו היתה לדקור חייל שיגיע לתחנת האוטובוס. מהגבול הוא הגיע לחדרה בתחבורה ציבורית והסתובב בעיר במשך מספר שעות ובשעת לילה התיישב בתחנת אוטובוס, לאחר שלא איתר חייל.

שוטר ירה לעבר פלסטיני מהחשש שיתקוף אותו עם סכין, 23 ביולי 2019. אתר רשמי
זירת האירוע, לפני כחודש/אתר רשמי

סמוך לשעה 23:00 הגיעו למקום שני שוטרים בניידת, שהצעיר עורר את חשדם, וביקשו ממנו מסמכים מזהים. מסלח השיב להם תעודת זהות פלסטינית, והשניים החליטו לעצור אותו משום שלא היה בידו אישור שהייה בישראל - ופתחו בחיפוש על גופו. אולם, הצעיר התנגד למעצר והתעמת עם השוטר. בשלב זה, לפי כתב האישום, שלף הנאשם סכין וניסה לפגוע בשוטרים. במהלך העימות אחד השוטרים שלף את אקדחו ובעקבות זאת הנאשם ניסה להימלט מהמקום בריצה. מחשש שיפגע בעוברי אורח, ירה השוטר כדור אחד לעבר מסלח - אך לא פגע בו.

לאחר מרדף שנמשך זמן מה הפסיק הנאשם לרוץ, ונעמד, לטענת המשטרה, כשבידו אחת אבן גדולה שהרים מהקרקע ובידו השנייה הסכין. השוטרים קראו לו להניח אותם, אך הוא ניסה לכאורה לתקוף את השוטר בצעקות "אללה אכבר". בשלב זה, ירה השוטר ירייה נוספת לעבר פלג גופו התחתון ופגע ברגלו השמאלית של הנאשם. הוא נפצע באורח קל בינוני באירוע, ופונה לבית החולים הלל יפה בעיר.

  • עוד באותו נושא:
  • טרור
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully