וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "זו תהיה חולשה אם ישראל תאשר את כניסת חברות הקונגרס"

15.8.2019 / 17:08

נשיא ארה"ב הגיב להגעתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהאן עומאר וראשידה טאליב לארץ. לדבריו, "הן שונאות את ישראל והעם היהודי ואין דבר שניתן לעשות כדי לשנות את דעתן". בלשכת רה"מ שוקלים אם לאשר את ביקורן. עמדת השר כץ: "למנוע את כניסתן"

עריכה: ניב מעוז

ביקור חברות הקונגרס הדמוקרטיות בישראל - כל הפרטים

  • טראמפ במסר לישראל: "חולשה אם תאשר את כניסתן"
  • שר החוץ כץ: "יש למנוע את כניסת חברות הקונגרס האנטי-ישראליות"
  • לשכת רה"מ: "קיימת אפשרות שישראל לא תאפשר את הביקור"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (חמישי) להגעתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהאן עומאר וראשידה טאליב לישראל. בחשבון הטוויטר שלו צייץ טראמפ כי "זו תהיה חולשה אם ישראל תאשר את כניסת חברות הקונגרס". לדבריו, "הן שונאות את ישראל והעם היהודי ואין דבר שאפשר לומר או לעשות כדי לשנות את דעתן. הן מבישות".

עומאר וטאליב צפויות להגיע מחר לביקור בארץ, אך בלשכת ראש הממשלה שוקלים מחדש אם לאשר את כניסתן. לפי גורמים מדיניים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים בכירים, ראש המל"ל והיועץ המשפטי קיימו אתמול התייעצויות לגבי החלטה בנושא. "קיימת אפשרות שישראל לא תאפשר את הביקור במתכונתו הנוכחית", נמסר.

ראש הממשלה החליט תחילה לאפשר את כניסתן של חברות הקונגרס בלחץ המפלגה הדמוקרטית. עם זאת, ב"חדשות 13" דווח בסוף השבוע האחרון כי ההחלטה עוררה כעס מצד הנשיא האמריקני.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בפנסילבניה 14 באוגוטסט 2019. רויטרס
"הן מבישות". טראמפ, אתמול/רויטרס

עמדת שר החוץ ישראל כץ לאחר התייעצות ביממה האחרונה, היא כי "יש למנוע את כניסת שתי חברות הקונגרס האנטי-ישראליות לישראל, וזאת בשל תמיכתן הבוטה בחרם על מדינת ישראל, בטרור נגד ישראל ובזילות השואה. תכנית הביקור שהכינו מכוונת לפרובוקציה ולהסתה נגד ישראל, ולא ללימוד פועלה של מדינת ישראל. מדינה שמכבדת את עצמה לא מאפשרת למי שחותר תחת קיומה להיכנס בגבולותיה".

שתי חברות הקונגרס ידועות בביקורת שלהן על ישראל ובתמיכתן ב-BDS, ולאחרונה הן עמדו בלב סערה לאחר שטראמפ קרא להן "לחזור לארצן", וכן לשתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות אלכסנדרה אוקסיו-קורטז ואיינה פרסלי. טאליב, הפלסטינית הראשונה שנבחרה לקונגרס האמריקני, ספגה בעבר ביקורת לאחר שאמרה על טראמפ כי צריך "להדיח את הבן זונה".

עוד בוואלה!

גורמים בארה"ב: ישראל ואיחוד האמירויות דנו בתיאום המאבק באיראן

לכתבה המלאה
חברות הקונגרס עומאר וטליב בזמן נאום מצב האומה של טראמפ, פברואר 2019. AP
ידועות בביקורת על ישראל וה-BDS. טאליב ועומאר/AP

עומאר, ילידת סומליה, הואשמה באנטישמיות לאחר שרמזה שתמיכת חברי הקונגרס בישראל נקנית בכסף כשצייצה: "It's all about the Benjamins baby", שורה מתוך שיר של הראפר פאף דדי. בנג'מין פרנקלין הוא האיש המופיע על שטרות של מאה דולר. כמו כן, בשנת 2012 היא צייצה ש"ישראל היפנטה את העולם". בפאנל עם חברי קונגרס דמוקרטים בוושינגטון, שבו התבקשה להתייחס להאשמות שהופנו כלפיה, היא ניפקה שוב אמירה בעלת גוון אנטישמי כשאמרה שהיא "מעוניינת לדבר על ההשפעה הפוליטית בארצנו שאומרת שזה בסדר להיות נאמנים למדינה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully