וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלים ושב לטבע: צפו בתיעוד שחרור נשר שהורעל בשמורה בנגב

15.8.2019 / 19:30

לפני כשבוע אותר הנשר במצב קשה, ומאז עבר טיפול בבית החולים לחיות בספארי ברמת גן והוחזר לשמורת טבע בדרום. צוות פקחי רשות הטבע והגנים הצמידו לו משדר GPS כדי לעקוב אחר מצבו. לפי הבדיקות, מסתמן כי הנשר הורעל כשניזון מפגרים של חיות

צילום: יניר בן אריה - רשות הטבע והגנים

נשר שנמצא לפני כשבוע כשהוא שוכב על הקרקע, פגוע ועם חשד להרעלה, הושב היום (חמישי) בחזרה לטבע על ידי פקחי רשות הטבע והגנים. זאת לאחר שטופל והתאושש בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן.

הנשר הוחזר לטבע בשמורת הטבע מצוק הצינים בדרום, בהשתתפות פקחי הרשות, אקולוגים ואחרים שליוו אותו במהלך הטיפול והשיקום. לפני ההשבה לטבע, הוצמד לנשר משדר GPS למעקב אחרי שרידותו.

הנשר סומן לראשונה בתג כנף K48 במכתש רמון בשנת 2007, כחלק מהניטור של פרויקט "פורשים כנף". הוא נמצא בחולות משאבים שברמת הנגב, לאחר דיווח שהתקבל ברשות הטבע והגנים מתושב האזור. עם קבלת הדיווח, נאסף הנשר על ידי פקח רשות הטבע והגנים והוא הובהל במהירות אל בית החולים לחיות בר, שם עבר כמה בדיקות מקיפות שכללו גם צילומי רנטגן ובדיקות דם.

רגע ההשבה בחזרה לטבע של הנשר שנמצא פגוע עם חשד להרעלה ברמת הנגב. צור נצר, רשות הטבע והגנים
סבל מדופק חלש ותשישות. הנשר ברגע ההשבה לטבע, היום/רשות הטבע והגנים, צור נצר

הנשר אותר כשהוא סובל מדופק חלש ותשישות ובבדיקה נמצאו בדמו שרידי חומר הדברה, המשמש כנראה לריסוס חיות משק נגד טפילים. החשד הוא כי הנשר ניזון מפגרי חיות משק שנזרקו בשטח פתוח באופן לא מבוקר.

לטובת החלמתו קיבל הנשר טיפול רפואי שכלל מתן נוזלים, חימום ותרופות. ברשות הטבע והגנים ציינו כי הרעלה בזדון או הרעלה עקיפה שלא במתכוון, כמו במקרה זה כנראה, הם מהאיומים המרכזיים ביותר על אוכלוסיית הנשרים בישראל, המצויה בסכנת הכחדה.

עוד בוואלה!

"מביך וחסר תקדים": תגובות חריפות על ביטול ביקור חברות הקונגרס

לכתבה המלאה
רגע ההשבה בחזרה לטבע של הנשר שנמצא פגוע עם חשד להרעלה ברמת הנגב. צור נצר, רשות הטבע והגנים
טיפול רפואי שכלל מתן נוזלים, חימום ותרופות. הנשר שב לטבע, היום/רשות הטבע והגנים, צור נצר

רק לאחרונה, בחודש מאי האחרון, מצאו את מותם שמונה נשרים שהורעלו בזדון ברמת הגולן ועוד אחד נפגע ושוקם בבית החולים לחיות בר. על מנת להתמודד עם תופעת החיות שנזרקות לשטחים פתוחים באופן לא מבוקר, רשות הטבע והגנים מפעילה בנגב מערך פקחים בשיתוף משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה וחברת כי"ל. הפקחים אוספים פגרי חיות להטמנה ומקימים תחנות האכלה מפוקחות ובכך מונעים מנשרים לאכול בשר פגרים, הנושא חומרים שעלולים לפגוע בהם.

בתוך כך, רשות הטבע והגנים פועלת בשיתוף החברה להגנת הטבע וחברת החשמל עם הספארי וגן החיות התנ"כי, במסגרת פרויקט "פורשים כנף", לשמירה ולביסוס אוכלוסיית הנשרים בישראל באמצעות ממשק נגד הרעלות, רבייה של נשרים ועופות דורסים אחרים, מיגון עמודי חשמל למניעת התחשמלות ופעולות הסברה וחינוך לציבור הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully