וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדם פשוט נטול גינוני כבוד": הרב "החלבן" הלך לעולמו בגיל 84

13.8.2019 / 18:27

המקובל חיים כהן סבל בשנים האחרונות ממחלה קשה ובתקופה האחרונה מצבו הידרדר והוא אושפז. החלבן הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. שמו התחיל להתגלגל מפה לאוזן, והתפרסמו סיפורים רבים אודות איכות ברכותיו ויכולת הניבוי שלו. הכינוי "החלבן" דבק בו בשל עבודתו

'החלבן' ריב חיים כהן. באדיבות המצלם, כיכר השבת, אתר רשמי
הרב חיים כהן הידוע בכינויו "החלבן" מעביר שיעור תורה/אתר רשמי, באדיבות המצלם, כיכר השבת

המקובל רבי חיים כהן הידוע בכינויו "החלבן" הלך היום (שלישי) לעולמו, לאחר שבשנים האחרונות הוא סבל ממחלה קשה. בתקופה האחרונה, לאחר שהידרדר מצבו, הוא אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר. הרב כהן היה בן 84 בפטירתו והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

לקראת סוף שנות ה-90, שמו התחיל להתגלגל מפה לאוזן, והתפרסמו סיפורים רבים אודות איכות ברכותיו ויכולת הניבוי שלו. ב-15 שנים האחרונות התקבצו סביבו עשרות מאמינים ותלמידים שהגיעו לשיעוריו ולקבלת ייעוץ וברכות. הכינוי "החלבן" דבק בו בשל עבודתו במחלבת 'דשן' בתל אביב בה היה שותף יחד עם אחיו לאחר שאביו הוריש אותה.

הרב חיים כהן הידוע בכינויו "החלבן" מעביר שיעור תורה. הרב הלך לעולמו בגיל 84. 13 באוגוסט 2019. צילום מסך, אתר רשמי
הרב חיים כהן בשיעור תורה מול תלמידיו/אתר רשמי, צילום מסך

חזותו החיצונית הייתה שונה מזו הנפוצה בקרב מקובלים ודמויות רבניות בציבור החרדי. הוא היה מתהלך כשלראשו כובע קסקט שמתחתיו כיפה שחורה וללא זקן או חליפה. הוא נמנע לאורך שנים לקבל כסף עבור עיסוקו הקבלי וגם מיעט לקבל קהל. לכן, אלפים היו נוהגים לפקוד את שיעורו השבועי שנמסר מידי יום שלישי בבית כנסת במרכז גבעתיים.

החלבן שהיה ידוע כבעל עמדות פוליטיות ימניות, נמנע מלהתבטא בנושאים פוליטיים או להשתתף באירועים פוליטיים. תלמידיו העידו עליו כ"אדם פשוט נטול גינוני כבוד". לפתחו נהרו לא רק פשוטי עם, ובמשך השנים היה מקורב לראשי ש"ס, לשרים וח"כים וגם אילי-הון שהתייעצו עמו בכל צעד עסקי.

הלוויתו צפויה להתקיים הערב ב-21:30 בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully