וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין שם קץ לחייו

10.8.2019 / 18:17

עבריין המין המורשע נמצא תלוי בתאו בזמן שמשפטו מתנהל באשמת סרסור וסחר בנערות. לפני כשבועיים הוא נמצא חבול בתאו לאחר ניסיון התאבדות. אחת הקורבנות: "כועסים על כך שלעולם לא יידרש להתעמת עם השלכות מעשיו בבית המשפט"

דיווח על התאבדות איש העסקים ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין, 10 באוגוסט 2019/צילום: רויטרס

המיליארדר ג'פרי אפשטיין התאבד בכלא:

  • אנשי מתקן הכליאה בו הוחזק אפשטיין בניו יורק מצאו אותו מת בתאו
  • מותו של אפשטיין בא כשבועיים לאחר ניסיון התאבדות קודם
  • כמה שעות לפני מותו נחשפו מסמכים ובהם פרטים על דפוס פעולתו

איש העסקים ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין שם קץ לחייו. אנשי מתקן הכליאה בו הוחזק אפשטיין מצאו אותו תלוי בתאו סמוך לשעה 06:00 (שעון מקומי). ה-FBI פתח בחקירה. לפי רשת NBC, הוא לא היה תחת השגחת התאבדות, אלא רק הוחזק לבדו בתא ללא אסירים נוספים.

לפני כשבועיים אפשטיין נמצא חבול ושוכב בתנוחת עובר, בתא המעצר שלו בבית הכלא בניו יורק. אפשטיין, המוחזק במתקן הכליאה "מטרופוליטן" זאת כחלק ממשפטו באשמת סרסור וסחר בנערות, נמצא בהכרה למחצה עם סימנים על צווארו. בשל אותו ניסיון, אפשטיין היה אמור להיות תחת השגחה צמודה ובשלב זה לא ברור כיצד הצליח לשים קץ לחייו.

התובעת במשפטו של אפשטיין, ליסה בלום, אמרה כי "בשם הקורבנות, היינו מעדיפים שיישאר בחיים למען הצדק". היא הוסיפה כי התיקים האזרחיים המתנהלים נגדו יימשכו חרף מותו, אל מול מנהלי עזבונו. "לקורבנות מגיעה סגירת מעגל על הנזק שנגרם להם. רק התחלנו".

ג'פרי אפשטיין מצטלם לרשימת עברייני המין של ניו יורק, 28 במרץ 2017. רויטרס
נמצא מת בתאו. אפשטיין/רויטרס

אחת המתלוננות נגד אפשטיין, ג'ניפר אראוז שנאנסה בגיל 15, אמרה כי היא כועסת מעצם העובדה שאפשטיין לא יידרש להתמודד מול "שורדות מעשיו" בבית המשפט. לדבריה "אנחנו חיות עם הצלקות שנוצרו לאחר מעשיו עד לסוף חיינו, בזמן שהוא מעולם לא עומת עם השלכות פשעיו. כאב גדול וטראומה נגרמו לכל כך הרבה אנשים. אפשטיין איננו, אבל הצדק חייב להיעשות. אני מקווה שהרשויות ימצו את הדין גם עם אלו שעזרו ושיתפו עמו פעולה כדי לתקן את העוול שנגרם לקורבנות".

אפשטיין בן ה-66 הואשם בעבר בניצול מיני של עשרות קטינות, אך הוא הגיע להסדר טיעון שבמסגרתו הודה בעבירה של שידול קטינות מתחת ל-18. בכך הוא נמנע ממאסר עולם, ובמקום זאת ריצה 13 חודשי מאסר ונרשם כעבריין מין. הסדר הטיעון השנוי במחלוקת ב-2008 עלה שוב לכותרות אחרי תחקיר של העיתון "מיאמי הרלד" ובעקבות זאת התפטר ביום שישי שעבר שר העבודה אלכנסדר אקוסטה, שהיה התובע הפדרלי במשפט דאז.

התאבדותו של אפשטיין באה כמה שעות בלבד לאחר שנחשפו מסמכים בני כ-2,000 עמודים על ידי בית המשפט במנהטן, כחלק ממשפט שמנהלת אחת המתלוננות נגד ג'יזלין מקסוול, שלטענתה גייסה את הנערות עבור אפשטיין. מספק פרטים מרשיעים על אפשטיין עצמו ועל מי שלכאורה סיפקה עבורו את הנערות שבהן ביצע את מעשיו.

עוד בוואלה!

התכוונו לשהות בשטח: פרטים חדשים על ההתקלות בגבול עזה

לכתבה המלאה
איור של ג'פרי אפשטיין בבית המשפט, 18 ביולי 2019. רויטרס
איור מתוך משפטו של אפשטיין/רויטרס

על פי המסמכים שהוגשו על ידי עורכי דינה של המתלוננת נטען כי אמרה בתצהיר שמקסוול "גייסה אותה במסווה של משרת עוזרת לגיטימית, אך ביקשה ממנה לבצע עיסויים בעלי אופי מיני עבור אפשטיין, והענישה אותה כשהיא לא הסכימה להביא אותו לאורגזמה".

אדם נוסף העיד ש"מקסוול פנתה אליו בנוגע לגיוס בנות בגילאי בית ספר עבור אפשטיין, ושמקסוול ואפשטיין השתתפו פעמים רבות במין קבוצתי עם וירג'יניה ג'ופרה". אחת העובדות אמרה ש"היא הייתה עדה ממקור ראשון לילדה שוודית בת 15 שבכתה ורעדה מפני שמקסוול ניסתה להכריח אותה לשכב עם אפשטיין והיא סירבה". אותה הנערה אמרה שהניסיונות לאלץ אותה לשכב עם המיליארדר "נעשו באמצעות איומים וגניבת הדרכון שלה".

דונלד טראמפ לצד ג'פרי אפשטיין במסיבה באחוזתו, 1992. NBC, אתר רשמי
"לא לקח חלק באף פעילות מינית". טראמפ לצד אפשטיין במסיבה משנת 1992/אתר רשמי, NBC

עם זאת, המסמכים סותרים לכאורה את השאלות על מעורבותם של מנהיגי העולם במעשים, בהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - לגביו טענה המתלוננת כי הוא "לא לקח חלק באף פעילות מינית איתנו, ואף פעם לא פלרטט איתי". גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון נחשב מקושר למעגל החברתי של אפשטיין, אך המסמכים לא כללו גילויים גם לגביו. בדומה לטראמפ, טוען קלינטון שהוא לא שוחח עם אפשטיין "כבר יותר מעשור" ו"לא יודע דבר על הפשעים הנוראיים שבהם הודה אפשטיין בפלורידה לפני כמה שנים, או לגבי אלה שבהם הואשם לאחרונה בניו יורק".

בעקבות הסדר הטיעון שנחתם עמו והתפוצצות הפרשה, עורכי דינו של המיליארדר, ששמו נקשר גם בפעילותו העסקית של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, טוענים כי הוא לא עבר על החוק מאז הסדר הטיעון וכי הממשל הפדרלי מתנער עתה מאותו הסכם. בתביעה טענו גם כי אפשטיין ניסה להשפיע על עדים לאחר שהתברר שהוא שילם סכום כולל של 350 אלף דולר לשני אנשים, כולל עובד לשעבר, בשנה האחרונה.

(עדכון ראשון: 16:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully