וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שם לך כדור כשתכנסי הביתה": 13 חודשי מאסר לשוטר שתקף את אשתו

7.8.2019 / 17:54

במסגרת הסדר טיעון הודה השוטר כי פעל באלימות כלפי בת זוגו, פעמים רבות כשהוא תחת השפעת אלכוהול. כשנסעה מטעם עבודתה איים עליה באמצעות הודעות וכתב: "אני אגמור אותך ואני אמות". השופט: "אין לדעת מה היה עולה בגורלה אילו הצליח הנאשם להגיע אליה"

בית משפט בראשון לציון, מאי 2015. ראובן קסטרו
פעל באלימות מילולית ופיזית. בית משפט השלום בראשון לציון/ראובן קסטרו

בית משפט השלום בראשון לציון גזר היום (רביעי) 13 חודשי מאסר בפועל על שוטר שהורשע בעבירות בגין תקיפת אשתו בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות איומים, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות. במסגרת הסדר טיעון הודה השוטר שפעל באלימות מילולית ופיזית כלפי בת זוגו, פעמים רבות כשהוא תחת השפעת אלכוהול.

מכתב האישום עולה כי השוטר הטיח בחוזקה את מכשיר הטלפון שלו בפניה של אשתו וגרם לה לשבר בעצם האף וחבלה בעין. כמו כן, בעת שהאישה נסעה להשתלמות מטעם עבודתה, הנאשם איים עליה באמצעות שיחות טלפונים והודעות כי יפגע בה ואף יהרוג אותה. באחד המסרונים כתב: "אני אגמור אותך ואני אמות, אני אמרר לך את החיים... איך שאת נכנסת הביתה שם לך כדור".

ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות. אגף התנועה משטרת ישראל,
נעצר לאחר שנהג בפראות/אגף התנועה משטרת ישראל

באותה העת, החליט השוטר לנסוע למקום בו שהתה אשתו. בדרך עצר את רכבו ורכש משקאות אלכוהוליים, שאת חלקם שתה במקום ואת השאר במהלך נסיעתו. לאחר שנהג באופן מסוכן וסטה לנתיב הנגדי, הוא נעצר על ידי חיילים שהבחינו בנהיגתו הפרועה.

השופט גיא אבנון קבע בגזר הדין כי "הנאשם פגע באופן קשה ביותר בערכים המוגנים: הגנה על שלמות גופה, בריאותה, שלוות נפשה וכבודה של המתלוננת, וזכותה של אישה להיות מוגנת מפני אלימות בן זוגה". בקביעת העונש התייחס השופט לכך שלא ניתן להתעלם מכך שנהיגתו המסוכנת של השוטר נפסקה רק בעקבות התערבות החיילים שהורו לו לעצור. "אין לדעת כיצד הייתה מסתיימת הנסיעה אלמלא מעורבות החיילים, ודאי שאין לדעת מה היה עולה בגורל המתלוננת אילו הצליח הנאשם להגיע אליה".

לאחר הקראת גזר הדין עו"ד הדס קליין מהמחלקה לחקירות שוטרים אמרה כי "הנאשם במעשיו פגע בכבודה של המתלוננת, בביטחונה ובחירותה והעמידה בלחץ ואיום מתמיד מפני התנהגותו האלימה כלפיה, נוכח העובדה שהנאשם שירת כשוטר והיה בעל גישה לאקדח משטרתי. גזר הדין מבטא את החומרה שבמעשיו של הנאשם באיומיו המתמשכים כלפי המתלוננת והסכנה אשר נשקפה למתלוננת שעה שהנאשם היה בדרכו אליה, לאחר שאיים עליה ברצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully