וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה - ויריקות על משפחת הנרצחת: אח המחבל מברקן נשלח למאסר

7.8.2019 / 15:10

אמג'ד נעאלווה, הנאשם באי מניעת החזקת נשק ושיבוש הליכי חקירה, נשלח על ידי בית המשפט הצבאי שומרון לשנת מאסר. מהומה פרצה כשכמה מהנוכחים ירקו על משפחתה של קים לבנגרונד-יחזקאל, אחת מהנרצחות. "מקבלים סטירת לחי, הפכנו להיות אפסים", טענה אמה

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: תומר לוי

בבית המשפט הצבאי שומרון בסאלם גזרה היום (רביעי) השופטת רינת לוי מוסקוביץ' שנת מאסר על אחיו של המחבל מברקן, אמג'ד וליד סימן נעאלווה, שהואשם באי מניעת החזקת נשק ושיבוש הליכי חקירה. בתום הדיון, פרצה במקום מהומה כשאחד הנוכחים בחוץ ירק על בני משפחת קים לבנגרונד-יחזקאל, שנרצחה בפיגוע יחד עם זיו חג'בי, וחיילים נאלצו להתערב כדי למנוע קטטה.

בניכוי תקופת המעצר צפוי נעאלווה להשתחרר כבר בעוד כחודשיים. עו"ד חיים בלייכר, המסייע למשפחות הנרצחים, סבור כי מדובר בעונש קל וכי לפי ממצאי בית המשפט היה עליו להטיל על אמג'ד נעאלווה שנים רבות של מאסר בפועל. "בית המשפט מצא כי אחיו של המחבל ידע על כך שאחיו נושא נשק בלתי חוקי ומתאמן בו", אמר. "בנוסף, ידע האח על כך שהמחבל הזהיר את משפחתו מחיפוש של צה"ל בבית. מה עוד שמיד לאחר הפיגוע פעל האח להסתיר את הצילומים ממצלמות האבטחה בבית המחבל, וזאת על מנת למנוע מעצר המחבל שנמלט באותה עת ומעצר שותפים נוספים ותכננו פיגועים נוספים בהמשך".

דיון הכרעת דין בעניינו של אח המחבל מברקן, אמג׳ד נעאלוה, בית המשפט הצבאי בסאלם, 17 ביולי 2019. שלומי גבאי
אמג'ד נעאלווה בדיון בעניינו בחודש שעבר/שלומי גבאי

עו"ד בלייכר הוסיף "ביקשנו מהתביעה הצבאית לערער על גזר הדין ולבקש שיאשימו את האח באי מניעת הפיגוע. המחוקק ביהודה ושומרון קבע זה מכבר שמספיק בחשד סביר כנגד אדם על מנת שתקום החובה להסגירו לכוחות הביטחון. אנו דורשים שבית המשפט יפעיל את כל הכלים ליצור הרתעה כנגד סביבת הטרור כדי להעניש את המחבלים ולעצור את הפיגוע הבא, ולעשות כל מאמץ על מנת שהוא יקבל עונש מרבי על חלקו בפיגוע".

בלייכר מזכיר כי בכתב האישום תואר כיצד אימו סיפרה לו על התבטאויותיו של המחבל, אולם למרות זאת, "לא מסר הנאשם הודעה על דברים אלו לגורמים כלשהם ולא פעל באופן סביר אחר כדי למנוע את עשיית העבירה שביצע אחיו".

הוא מוסיף שבחקירה עלה שלאחר הרצח הוא התקשר לאשתו וביקש ממנה לפרק את מכשיר ההקלטה. לאחר מכן שוחח עם אחד אחר וביקש ממנו לקחת את מכשיר ההקלטה האמור מאשתו, כיוון שיש חשש שכוחות הביטחון תפסו את המכשיר ויראו את אחיו אשרף מחזיק בנשק בביתו ובקרבתו.

עוד בוואלה!

לפיד על המתיחות בכחול לבן: גנץ שקול וממלכתי, אני פרא אדם

לכתבה המלאה
קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
כמה מהנוכחים ירקו על בני משפחתה. קים לבנגרונד-יחזקאל, אחת הנרצחות בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS

רפי, אביה של קים, תקף בחריפות את ההחלטה ואמר כי "בושה וחרפה למדינה שכך מתנהל בית משפט צבאי. מחבל שהוא המוח של הפיגוע שבו בתי שילמה בחייה מקבל שנה. בדיחה כזו עוד לא שמעתי. הוא ייצא ביום השנה לרצח של הבת שלי, יחגוג יום הולדת 30 בשטחים ואנחנו בטח נקבל סרטונים. זו המתנה שהמדינה העקומה שלנו נותנת.

הוא הוסיף כי "זה הזוי. למחבל יש זכות ערעור, לנו לא. גם התביעה הצבאית לא עושה את העבודה שלה. שילמדו מעורכי הדין של המחבלים". אחותה של קים הוסיפה לדבריו: "זה בזיון, לא בית משפט".

"פה אנחנו מקבלים סטירת לחי", הוסיפה אמה של קים. "זו המדינה היפה שאנחנו חיים בה? ירקו לנו פה בפנים. הפכנו להיות אפסים. אני לא מבינה מה קורה פה. אין לי מה להלחם. אין במי להלחם".

בנוסף לאח, גם האם ופאא נעאלווה הורשעה בכך שידעה על כוונת בנה לבצע פיגוע ולא עצרה בעדו. מכתב האישום עולה כי היא ידעה שיש בידיו נשק וכי הוא מתאמן בו. נעאלווה אף ציין בפניה כשבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully