וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על הירי בחניון ברמלה: יש עדויות שתומכות בגרסת החשוד ואשתו

7.8.2019 / 13:27

בית המשפט המחוזי בראשון לציון האריך ב-5 ימים את מעצר ויקטור קטן החשוד שירה למוות באופיר חסדאי בחניון ברמלה בעקבות ויכוח על חניה "נוכח עילת המסוכנות שעולה מהנסיבות". פרקליטו טען: "המרחק בין הסיקור בתקשורת לבין האמת הוא גדול"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

מעצרו של ויקטור קטן, החשוד כי ירה למוות באופיר חסדאי בחניון ברמלה הוארך היום (רביעי) בחמישה ימים בבית המשפט המחוזי בראשון לציון. על פי החשד, קטן בן ה-74, המתגורר בלוד, ירה בחסדאי בעקבות ויכוח על מקום חנייה. נציג המשטרה בדיון אמר כי "מאז הארכת המעצר האחרונה השלימה היחידה את החקירה. ישנן עדויות בחקירה שתומכות בגרסת החשוד ואשתו". עם זאת, קבעה השופטת צביה גרדשטיין פפקין כי "שחרור החשוד עלול להוביל לשיבוש הליכים ולנוכח עילת המסוכנות שעולה מנסיבות העניין".

המשטרה ביקשה את הארכת מעצרו של קטן בשישה ימים נוספים. "לא מן הנמנע שבסיומה של חקירה יחליט הפרקליט על סעיף אישום אחר, ולא רצח. הדבר נתון לשיקול דעתו", אמר נציג המשטרה בדיון יוחנן אורן. עו"ד דניאל כפיר אמר בדיון כי "אני מבקש שבית המשפט יורה על בדיקה פסיכיאטרית של ויקטור שתבחן את מצבו הנפשי בעת ביצוע העבירה וכיום. אני מעוניין לבדוק את כשירותו למעצר ולעמידה לדין".

ויקטור קטן החשוד ברצח בחניון ברמלה במהלך דיון בעניינו בבית משפט השלום בראשל"צ 7 באוגוסט 2019. אבי כהן
קטן בדיון בבית המשפט, היום/אבי כהן

עורכי הדין ממשיכים לנקוט בקו העוסק במצבם הבריאותי של קטן ואשתו, ובכך שהמנוח התקיף לכאורה את אשתו של החשוד ובשל כך היה מוכרח קטן לירות בו על מנת להגן עליה ועל עצמו. "המרחק בין הסיקור בתקשורת על ויכוח בחניה לבין האמת הוא גדול. מדובר בתקיפת אשתו של החשוד שגרמה לו לנסות להגן עליה. בנוסף, אנחנו בוחנים את ההשפעה של מצבו הנפשי של קטן על הדרך בה פעל באירוע. אי אפשר להגיד רק 'רצח, רצח, רצח'. ועושים לינץ' בתקשורת וזועמים, כשבסוף היום הוא יכול להיות מואשם בעבירה פחות חמורה". עם זאת, השופטת קבעה כי "אין אינדיקציה לבעיה פסיכיאטרית. במקרה הצורך הרופא של השב"ס יפנה אותו לבדיקה".

עו"ד כפיר אמר לאחר הדיון כי "אנחנו לאורך כל הדרך שמים דגש על חקר האמת ובדיקה של נסיבות האירוע שבבסיסה תקיפה של המנוח את אשתו של ויקטור. זה משמעותי מאוד לעניין האחריות. אנחנו משוכנעים שבוודאי אין פה עניין של רצח אלא עבירות הרבה פחות חמורות. בנוסף אנחנו שמים דגש שהוא יבדק ויקבל את הטיפול הרפואי הדרוש". עו"ד מורן לוי: "המשטרה מאשרת שאשתו של ויקטור נפגעה בראשה ונבדקים כיווני חקירה".

עוד בוואלה!

דרמה בקפריסין: עורך הדין של הצעירה התפטר בשל מחלוקת על קו ההגנה

לכתבה המלאה
אופיר חסדאי. באדיבות המשפחה
אופיר חסדאי ובני משפחתו/באדיבות המשפחה

מחקירת המשטרה עלה כי בין חסדאי לקטן החל הוויכוח בחניון, כשבשלב מסוים, שלף קטן אקדח וירה לעבר אופיר לעיניי אשתו ובנותיו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים, אולם שם, למרות מאמצי הרופאים - נקבע מותו. הלווייתו התקיימה ביום שני שעבר בבית העלמין החדש ברמלה, בנוכחות מאות בני אדם.

חסדאי, בן 40 במותו, הותיר אחריו אישה, דקלה, הסובלת מניוון שרירים, ושלוש בנות, שאחת מהן נאבקת אף היא במחלה ובת נוספת מתמודדת עם שיתוק מוחין. מאז המקרה, כמיליון וחצי שקלים נתרמו אליהם על ידי כעשרת אלפי בני אדם באמצעות הפלטפורמות למימון המונים רשת, וזאת לצד תרומות שהועברו ישירות לחשבון הבנק של המשפחה.

(עדכון ראשון: 12:53)

  • עוד באותו נושא:
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully