וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג עומד לאבד את הילד המאומץ שלו. הסיבה: "הפגין" נגד פוטין

7.8.2019 / 9:01

התביעה ברוסיה מעלה הילוך נגד המחאה במוסקבה, וביקשה מבית משפט לבטל את זכויות ההורים שהיו עם בנם התינוק בהפגנה. לטענת ההורים, הם בסך הכול חלפו במקום וביקשו מחברם לעזוב יחד עמם. "תקדים מסוכן"

צילום: רויטרס

הרשויות ברוסיה מבקשות מבית המשפט לבטל את זכויות האימוץ של זוג על בנם בן השנה, אחרי שהם לקחו אותו להפגנה נגד הקרמלין בחודש שעבר. המחאה בבירה מוסקבה, שהתקיימה ב-27 ביולי, הייתה אחת מסדרת הפגנות נגד פסילת מועמדי האופוזיציה מהתמודדות בבחירות המקומיות בעיר בחודש הבא. המשטרה פיזרה בכוח את ההפגנה, שלא קיבלה אישור מהרשויות, ויותר מאלף איש נעצרו. ביום שבת האחרון, נעצרו עוד כ-600 מפגינים נוספים.

התביעה מאשימה את הזוג בכך שזנחו את המחויבות שלהם אחרי שהעבירו את התינוק שלהם לאדם שלישי במהלך ההפגנה. "הזוג סיכן את בריאותו ואת חייו של התינוק וניצל לרעה את זכויות ההורות שלו", אמרו התובעים בתיק. בהצהרה לא נמסרה זהות הורים או האדם השלישי שלכאורה הם העבירו אליו את התינוק, אולם ההורים אמרו כי הם בסך הכול חלפו במקום.

"ידענו שמתוכננת הפגנה למען קיום בחירות הוגנות, וחשנו סולידריות לגביה כך שלא פחדנו", אמר דימיטרי פרוקזוב, שהיה עם אשתו אולגה. "לא דמיינתי שאני עושה משהו שהוא אפילו קצת לא בסדר". הוא אמר שהם ראו את חברם סרגיי פומין בתוך קבוצת המפגינים, והמליצו לו לעזוב יחד עמם. הוא הסכים, ובשלב מסוים דימיטרי נתן לו להחזיק את התינוק. דימיטרי תיאר את סרגיי כחברו הטוב ביותר, ואמר שהוא בן דודה של אשתו והסנדק של בנו הבכור.

זוג שעשוי לאבד את הזכויות על ילדו המאומץ בעקבות מחאה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אתר רשמי
יאבדו את הילד? הזוג פרוקזוב עם התינוק/אתר רשמי

החוקרים אומרים שפומין לקח ילד של מישהו אחר כדי להתחמק ממעגלי המשטרה, ומקום הימצאו הנוכחי אינו ידוע. הרשויות אמרו כי הן יחקרו גם את השתתפותם של הורים אחרים שהביאו את ילדיהם להפגנות. בין אלפי המפגינים, כמה מהם נחשבים לבכירים באופוזיציה, בהם אלכסיי נבלני ולובוב סובול, שנשלחו למאסר.

על ההחלטה נשמעה לא מעט ביקורת. "זה לא מתקבל על הדת, בשום סיטואציה פוליטית, לסחוט ילדים", אמר נציב זכויות הילד של מוסקבה, יבגני בונימוביץ'. ראש מועצת זכויות האדם של רוסיה, מיכאיל פדוטוב, אמר כי הטיעון נגד "אדם שלישי" מסכן גם מטפלות, סבים וסבתות ואחרים. "עם התקדים הזה, אנחנו מסתכנים ביצירת כאב ראש לכל ההורים", הוא אמר לסוכנות הידיעות אינטרפקס.

ועדת הבחירות במוסקבה פסלה את מועמדי האופוזיציה בטענה שרבות מהחתימות הדרושות לאישור השתתפותם בבחירות ב-8 בספטמבר היו לא תקפות. עם זאת, המפגינים אומרים שההחלטה נובעת מסיבות פוליטיות ומתוך רצון של הקרמלין לדכא את המחאה נגדו. ביום שבת אמורה להתקיים הפגנה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully