וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה ברוסיה הוחזר לכלא מבית החולים: "אולי הורעלתי"

30.7.2019 / 9:47

נבלני הושב למתקן שבו חלה במסתוריות, ומקורביו סבורים שהוא הורעל למרות טענות הרשויות ל"תגובה אלרגית חמורה" שנגרמה לו. עם זאת, לדבריו, "מעולם לא הייתי לי אלרגיה. השוטרים התנהגו כאילו שיש להם מה להסתיר"

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, פקפק אתמול (שני) בדיווחים שלפיהם הוא סבל מתגובה אלרגית חמורה, אחרי שהוחזר מבית החולים לתאו בכלא. הפרטים על מצבו לא היו ברורים אחרי שהובהל לבית חולים אתמול, אחרי "תגובה אלרגית" שפיתח לטענת הרשויות. נבלני מרצה מאסר של 30 יום בעקבות ארגון הפגנות בניגוד לחוק, והוא נעצר כמה ימים לפני העצרת הגדולה במוסקבה ביום שבת, שהסתיימה עם כ-1,400 עצורים ופצועים. האופוזיציה קראה לחידוש ההפגנות בסוף השבוע הבא.

"מעולם לא הייתה לי אלרגיה, לא למזון או למשהו", הוא כתב בתגובה ראשונה בבלוג שלו מאז אשפוזו בבית החולים. "התעוררתי בלילה עם פנים, אוזניים וצוואר חמים ומעקצצים. הרגשתי כאילו שכל הפנים שלי השתפשפו בצמר". לדבריו, הוא מעולם לא חווה אלרגיה כלשהי. נבלני כתב עוד כי אשתו סובלת מאלגריות, ולכן הוא יודע כיצד זה נראה. "הייתה לי מחשבה, שאולי הורעלתי". הוא אמר כי הרופאים אבחנו אותו עם דלקת עור, אבל ציין כי עורכי דינו ורופאיו לא קיבלו את תוצאות הבדיקות, והוא לא היה מודע לתוכן דוח מפורט על מצבו הרפואי שפורסם בסוכנות הידיעות אינטרפקס.

בזמן שהוא לא הכחיש על הסף את האפשרות לתגובה אלרגית, נבלני אמר כי השוטרים ששמרו על חדרו בבית החולים התנהגו "כאילו שיש להם משהו להסתיר". מנהיג האופוזיציה אמר כי הוא משוכנע שהמשטרה המקומית לא הרעילה אותו, משום "שהם נדהמו מהמראה שלי יותר ממני". עם זאת, הוא ציין כי הרשויות "טיפשות" מספיק כדי לעשות זאת.

מנהיג האופוזיציה של רוסיה אלכסיי נבלני, 1 ביולי 2019. רויטרס
היריב הגדול ביותר של הקרמלין. נבלני/רויטרס

אנסטסטיה וסילייבה, שהייתה הרופאה של נבלני במשך כמה שנים, סיפרה מוקדם יותר לכתבים כי הפוליטיקאי שוחרר מבית החולים והוחזר לתא במתקן המאסר שלו, לפני שעבר את הבדיקות הדרושות. רופאים בבית החולים אמרו בתחילה כי נבלני פונה עם תגובה אלרגית קשה, אבל הרופאה אמרה מנגד כי הנפיחות והפריחה שעל פניו תואמות הרעלה כימית. היא הזהירה כי המאסר יפגע בבריאותו של נבלני.

"הוא לא החלים לחלוטין, הוא היה צריך להישאר תחת פיקוח רפואי", היא אמרה לכתבים מחוץ לבית החולים, והוסיפה כי הרופאים אפילו לא ניסו לקבוע מה גרם למצבו. "מי ידאג לו במתקן הכליאה? אין להם את הכישורים לספק לו עזרה מקצועית", אמרה. וסילייבה הוסיפה כי היא מודאגת מהאפשרות שהחומר הכימי שגרם להתפרצות עדיין נמצא בתאו של נבלני.

עורכת דינו של מנהיג האופוזיציה, אולגה מיכאילובה, אמרה לכתבים מוקדם יותר כי נבלני "הורעל, על ידי חומר כימי כלשהו", אולם מקורו עדיין לא ברור. היא אמרה כי ניתנו לו סטריאודים וכי הנפיחות ירדה. לאוניד וולקוב, אחד מבעלי בריתו של נבלני, במתקן המאסר, שבו גם הוא הוחזק בעבר, יש תנאים הגייניים ירודים.

עוד בוואלה!

התגובה של פוטין להפגנות: השתתפות במצעד גדול של הצי

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס בקרמלין, 12 ביוני 2019. רויטרס
רבים ממתנגדיו לאורך השנים נכלאו או נהרגו. פוטין/רויטרס

ב-2017 נפגע נבלני פעמיים בעיניו אחרי שהותזו לעברו חומרים שונים, וכתוצאה מכך הוא סובל מפגיעה בראייתו. הוא עשה את שמו ברוסיה כמנהיג תנועת מחאה שורשית, שארגנה את הפגנות הרחוב הגדולות ביותר נגד הנשיא ולדימיר פוטין במהלך 2011. הוא נכלא פעמים רבות, בדרך כלל בשל ארגון הפגנות ללא אישור, והורשע גם בפרשה של מעילת כספים. הוא טוען כי זו רדיפה פוליטית, והוא נפסל מהתמודדות בבחירות לנשיאות אשתקד בשל הרשעה זו.

כמה מיריביו הבולטים של פוטין, השולט ברוסיה מאז שנת 2000, הורעלו לאורך השנים. הבולט ביותר שבהם היה אלכסנדר ליטוויננקו, סוכן ביון לשעבר שהפך למתנגד משטר ונרצח בלונדון ב-2006 אחרי שבלע חומר רדיואקטיבי. ועדת חקירה ציבורית בממלכה קבעה כי פוטין ככל הנראה הורה לרצוח אותו. במוסקבה מכחישים זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully