וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה של פוטין להפגנות: השתתפות במצעד גדול של הצי

28.7.2019 / 13:09

נשיא רוסיה היה על סיפון של אחד מכלי השיט שהשתתף ביום הצי בסנט פטרסבורג, שהיה הגדול ביותר בשנים האחרונות. זאת אחרי שבמוסקבה הבירה נעצרו כ-1,400 איש במחאה על פסילת מועמדי אופוזיציה לקראת הבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוביל היום (ראשון) מצעד של הצי, אחד הגדולים בשנים האחרונות, יום אחרי הפגנות אלימות במוסקבה שבהן נעצרו קרוב ל-1,400 מפגינים. "יום הצי" בסנט פטרסבורג, שבמפרץ פינלנד, כלל 43 ספינות וצוללות ו-4,000 חיילים.

פוטין העביר את סוף השבוע הרחק ממוסקבה, שבה הותקפו פעילים בשוטרים החמושים באלות בסמוך למבנה העירייה. הם מחו על החלטת הרשויות לפסול מועמדי אופוזיציה מהבחירות למועצת העיר, שיתקיימו ב-9 בספטמבר. על פי הארגון OVD-Info, העוקב אחרי מעצרי מפגינים מאז 2011, זאת הייתה הכמות הגדולה ביותר של עצורים בעשור זה. לפי דיווחים שונים, כמה מהמפגינים נפצעו בראשיהם ובגפיהם, אך המשטרה אמרה כי הפעלת הכוח הייתה הכרחית מפני שההפגנה לא הייתה חוקית.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך מצעד הים הרוסי  בים הבלטי 27 ביולי 2019. רויטרס
פוטין במפגן הימי בסנט פטרסבורג, היום/רויטרס

אחד ממנהיגי האופוזיציה, אלכסיי נבלני, נשלח ביום שלישי השבוע לעונש מאסר של 30 ימים לקראת ההפגנה. אף שהבחירות, שייערכו ב-8 בספטמבר, הן לפרלמנט המקומי של מוסקבה ולא של כלל המדינה, פעילי האופוזיציה רואים בהן הזדמנות להגדיל את כוחם בבירה, שבה המועמדים הנתמכים על ידי הקרמלין התגלו כפופולריים פחות מאשר באזורים אחרים של המדינה. לטענת הרשויות, נאסר על חלק מהמועמדים להתמודד בגלל שהם לא השיגו את מספר החתימות הדרושות, אך האופוזיציה דחתה האשמות אלה וטענה כי הן שגויות.

עוד בוואלה!

גם במחיר סנקציות של ארה"ב, ארדואן העדיף את פוטין על פני נאט"ו

לכתבה המלאה
עימותים בין משטרת רוסיה לבין מפגינים בעצרת האופוזיציה נגד איסור על מועמדים להתמודד במוסקבה ב-27 ביולי 2019. רויטרס
עימותים בין מפגינים לשוטרים במוסקבה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully