וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות נמשכות: 600 עצורים במחאת האופוזיציה במוסקבה

3.8.2019 / 18:06

מאות בני אדם הפגינו במרכז הבירה אחרי שהרשויות הודיעו כי גם ההפגנה הזו אינה חוקית. האזרחים מוחאים נגד איסור כמה מועמדים מהאופוזיציה, חלקם בעלי ברית של נבלני, להשתתף בבחירות בספטמבר. לפני תחילת ההפגנה נעצרה פעילת האופוזיציה סובול שקראה לצאת ולהפגין

צילום: רויטרס

המשטרה ברוסיה עצרה היום (שבת) יותר מ-600 אנשים שהשתתפו במחאה במוסקבה כדי לדרוש בחירות חופשיות, כולל פעילת האופוזיציה ליובוב סובול, זאת לאחר שהרשויות הזהירו כי ההפגנה אינה חוקית. השוטרים הוציאו את סובול מהמונית ולקחו אותה לטנדר דקות לפני תחילת מה שהפעילים שמתנגדים לקרמלין תיארו כ"טיול רגוע" להפגנה נגד הרחקת המועמדים שלהם בבחירות בחודש הבא. המחאה היא חלק מסדרת הפגנות בהובלת האופוזיציה.

זמן קצר לאחר תחילת המחאה, נראו כמה מאות אנשים מסתובבים באחת מנקודות המחאה המיועדות במרכז מוסקבה. דקות לאחר מכן, שורה של שוטרי התפרעות החלה להפעיל כוח על אנשים מהאזור. האופוזיציה אמרה כי המשטרה עצרה מאות בני אדם והכתה לפחות שישה מהם. עוד קודם המשטרה מסרה כי נעצרו 30 אנשים וכי 350 הגיעו להפגנה.

שוטרים עוצרים אזרח בהפגת האופוזיציה במוסקבה שברוסיה. 03 באוגוסט 2019. רויטרס
שוטרים עוצרים אזרח במהלך הפגנת האופוזיציה במוסקבה/רויטרס
אדם יושב על הרצפה במרכז המחאה במוסקבה בה נעצרו 600 אנשים. 03 באוגוסט 2019. רויטרס
מאות במחאה הקוראת לבחירות חופשית ברוסיה/רויטרס

מוקד כעסם של המפגינים הוא איסור על מספר מועמדים מהאופוזיציה, חלקם בעלי ברית של פוליטיקאי האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבאלני, להשתתף בבחירות בספטמבר. הצבעה זו, אף שהיא מקומית, נתפסת כריצה יבשה לבחירות לפרלמנט הלאומי בשנת 2021.

לפני שבוע, עצרה משטרת רוסיה כאלף בני אדם שהפגינו במרכז מוסקבה במסגרת מחאה של האופוזיציה. כלי התקשורת דיווחו כי ההפגנה הוכרזה כבלתי חוקית וכי העצורים הועלו לאוטובוסים משטרתיים שאורגנו מבעוד מועד. בנוסף לכך, ברויטרס דווח על נוכחות משטרתית גבוהה במקום ועל חסימות של חלק מהכבישים בידי המוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully