וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי הרפואה קבעו כי יש לשחרר חייל - אך הוא נכלא בגין עריקות

6.8.2019 / 17:35

צעיר ששירת בחיל האוויר, הסובל ממצוקה נפשית, שהה תשעה ימים בכלא 4 אף שהוצאה החלטה על הקפאת המעצר נגדו. כשהוריו הודיעו לגורמי הרפואה כי בנם עצור בגין עריקות - הם השיבו בפליאה כי מדובר ב"תקלה גדולה". עורכת דינו: "מעצר לא מוצדק"

כלא 4. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
בהיעדר תשובה בעניין בקשת הקפאת המעצר, התייצב החייל לריצוי עונשו. כלא 4/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

חייל הסובל ממצוקה נפשית נאסר בכלא צבאי במשך תשעה ימים בשל היעדרותו משירות, חרף קביעת גורמי רפואה כי יש לשחררו משירות צבאי - כך נודע לוואלה! NEWS. הצעיר, שהוגדר עריק לאחר שלא הגיע לבסיס חיל האוויר בו שירת, הוכר מתחילת שירותו כבעל פרופיל נפשי בידי מערך בריאות הנפש בצה"ל.

במהלך היעדרותו, ולאחר שנעזר בגורמים פסיכיאטריים פרטיים, הגיש כפיר (שם בדוי) בקשה להקפאת פקודת המעצר נגדו וביקש גם שיתאפשר לו להיבדק על ידי קב"ן צבאי עוד במהלך היעדרותו. בהיעדר תשובה בעניין, התייצב כפיר בעצמו בכלא 4 על מנת לרצות את עונשו על היעדרות ממושכת משירות ללא אישור.

יותר משבוע לאחר שנכנס לבית הכלא, קיבלו הוריו של כפיר שיחת טלפון מגורמי בריאות הנפש של חיל הרפואה. בשיחה הודיעו גורמי הרפואה שעל כפיר להגיע לבדיקה פסיכיאטרית דחופה בצבא, ונאמר להם במפורש שככל הנראה הוא ישתחרר בסיומה "בוודאות של 99%". הוריו המופתעים של כפיר מסרו לגורמים כי כפיר עצור בגין עריקות, ומהצבא השיבו בפליאה כי הוצא צו להקפאת פקודת המעצר, וכי מדובר ב"תקלה גדולה".

אילוסטרציה. שרון בוקוב, שרון בוקוב
"התנהלות הרשות פגעה בחייל והכרחי שיופקו הלקחים". חייל צה"ל/שרון בוקוב, שרון בוקוב

בעקבות כך פנתה משפחתו של כפיר לסיוע מסנגורית צבאית, סרן יעלה צפלאוי, שפעלה לשחרורו של החייל מהמעצר באותו היום. למחרת, נבדק כפיר על ידי פסיכיאטר צבאי שהתאים לו פרופיל פוסל שירות, ובנוסף הוסכם עם הפרקליטות הצבאית על ביטול כתב האישום נגד החייל.

המצוקה הנפשית ממנה סובל כפיר מתבטאת בהתקפי חרדה אשר תורשתיים במשפחתו, ומהם סובלת גם אמו. הוא מסר בעקבות המעצר כי הוא מסרב להאמין שישב במשך תשעה ימים בבית הסוהר לשווא למרות שפנה באופן מסודר לצבא ופירט את מצבו.

בתום המעצר, העיד הצעיר כי מצבו הנפשי החמיר בשהותו בבית הכלא. "החייל נאלץ לשהות תשעה ימים במעצר לא מוצדק, בניגוד להחלטת הגורמים המקצועיים, כשהוא במצב נפשי קשה", מסרה סרן צפלאוי שייצגה את החייל. "יש להצר על התנהלות הרשות שפגעה בחייל והכרחי שיופקו הלקחים המתחייבים מהאירוע. אנו נפעל לכך שהחייל יפוצה באופן הולם בגין תקופת המעצר".

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully