וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מגביר את הלחץ על מדורו: "שוקל מצור ימי על ונצואלה"

3.8.2019 / 1:45

נשיא ארה"ב נשאל על האפשרות לאור המעורבות של סין ואיראן במדינה, ולא שלל זאת. ואולם, בוושינגטון מתמקדים בהחרפת הסנקציות על המשטר הסוציאליסטי, בין היתר גם לאור ההסתייגות של בעלות בריתה באמריקה הלטינית. מדורו: "הים של ונצואלה יישאר חופשי ועצמאי"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא שוקל לשים תחת הסגר את ונצואלה או להטיל מצור ימי עליה בניסיון להגביר את הלחץ על הנשיא ניקולס מדורו. טראמפ, שאמר את הדברים אתמול, אך לא פירט מתי או איך סגר שכזה יוטל.

בנוסף לכך, עד כה התמקד הממשל שלו בלחץ דיפלומטי וכלכלי נגד המשטר הסוציאליסטי תוך שהוא נמנע מפעולה צבאית, אף שטראמפ לא שלל בעבר אופציה שכזו חרף ההסתייגות של בעלות בריתה של ארצות הברית באמריקה הלטינית. אתמול (שישי) הטילה וושינגטון סנקציות על בכירים נוספים בקראקס - על מפקד הכוחות המיוחדים ועל מפקד היחידה ללוחמה בטרור. הם מואשמים בהפרות חמורות של זכויות אדם.

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, בטקס עם חברי מיליציה בקראקס, 28 יולי 2019. רויטרס
עשוי להכנס למצור ימי. מדורו וחברי מיליציה בקראקס, יולי/רויטרס

טראמפ אמר את הדברים כשנשאל על ידי כתב אם הוא שוקל מהלך שכזה, לאור מידת המעורבות של סין ואיראן בוונצואלה. "כן, אני שוקל", השיב הנשיא, מבלי לתת פרטים נוספים. ממשלת ונצואלה מאשימה את ארצות הברית בניהול מלחמה כלכלית נגדה ובאחריות למשבר החריף שממנו סובלת המדינה הדרום אמריקנית.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו אמר בתגובה כי דוחה את הצהרת הנשיא טראמפ והוסיף כי ביקש משגרירו בוושינגטון להוקיע את האיומים הלא חוקיים של הנשיא. עוד אמר מדורו כי "הים של ונצואלה יישאר חופשי ועצמאי".

ארצות הברית ורוב מדינות המערב מכירות במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו כמנהיג החוקי של ונצואלה, אולם רוסיה, סין ואיראן נשארו לצדו של מדורו. רוסיה אף שלחה כוחות קטנים למדינה, אם כי לא ברור כמה מהם נותרו בה.

(עדכון ראשון: 20:03)

עוד בוואלה!

לרדת מהעץ או להתנגש: ארה"ב ואיראן נותרו ללא מהלכים בקנה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בחדר הסגלגל של הבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב, 26 ביולי, 2019. רויטרס
"שוקל מצור ימי על ונצואלה", טראמפ בבית הלבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully