וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת חושך: הפסקת חשמל נרחבת ברחבי ונצואלה

23.7.2019 / 9:08

לפחות מחצית מ-23 המחוזות במדינה התושבים נותרו בעלטה. משטר מדורו טען כי זו "מתקפה אלקטרומגנטית", ובאופוזיציה מאשימים את הניהול הכושל. התושבים חוששים מתרחיש דומה להפסקת החשמל הארצית שאירעה במרץ: "בכל יום זה רק הופך גרוע יותר"

הפסקת חשמל בקראקס ונצואלה/רוייטרס

הפסקת חשמל נרחבת התרחשה הלילה (שלישי) בוונצואלה, כולל בבירה קראקס. הממשלה הסוציאליסטית של ניקולס מדורו אמרה כי זאת תוצאה של "מתקפה אלקטרומגנטית", מבלי לספק הוכחות לכך. שר המידע בממשלה, חורחה רודריגס, אמר כי הרשויות פועלות לשיקום רשת החשמל, שלפי רויטרס ודיווחים ברשויות החברתיות, קרסה בלפחות חצי מ-23 המחוזות במדינה.

זאת הפעם הראשונה שגם בבירה מתרחשת הפסקת חמשל נרחבת מאז חודש מרץ, אז האשים המשטר את האופוזיציה ואת ארצות הברית בסדרת תקלות שהותירה מיליונים ללא מים זורמים או קווי תקשורת. הפסקות החשמל החריפו את המשבר הכלכלי הכבד שחווה המדינה הסובלת ממחסור במזון ובתרופות. יותר מארבעה מיליון אזרחים עזבו את המדינה העשירה בנפט בשנים האחרונות.

הפסקת חשמל שפקדה את קראקס, ונצואלה 22 ביולי 2019. רויטרס
התושבים מקפיאים מזון. חשיכה בקראקס/רויטרס

במדינת בוליבר, שבדרום-מזרח ונצואלה, שוכן הסכר האלקטרו-הידראולי גורי, המספק את מרבית החשמל במדינה. ואולם, היא נותרה בעלטה על אף שהחשמל שב לכעשר דקות.

"מפחיד אותי לחשוב שאנחנו עומדים בפני הפסקת חשמל לאומית", אמרה מריה לואיסה ריברו, בת 45 מהעיר ולנסיה. "הדבר הראשון שעשיתי היה להקפיא את המזון שלי כדי שלא יתקלקל שוב כמו שקרה במרץ. זה עולה הרבה לרכוש מזון כדי לאבד אותו", אמרה.

האופוזיציה, בהנהגת חואן גוואידו המוכר כנשיא הזמני על ידי עשרות מדינות, כמו גם מומחי חשמל, מאשימים את הניהול הכושל של המשטר בקריסת מערכת החשמל. "הפסקות החשמל האלו הן קטסטרופה", אמרה ברנרדינה גררה, עובדת ניקיון בת 51 מהבירה קראקס. "אני חיה במזרח העיר ובכל יום יש הפסקות חשמל. בכל יום זה רק הופך לגרוע יותר".

עוד בוואלה!

רוצחים צעירים ומביימים זירות פשע: "יחידות המוות" של ונצואלה

לכתבה המלאה
הפסקת חשמל שפקדה את קראקס, ונצואלה 22 ביולי 2019. רויטרס
ארבעה מיליון אזרחים ברחו מוונצואלה בשנים האחרונות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully