וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיגים הובערו, בלונים שוגרו: עשרות פלסטינים נפצעו בגבול עזה

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

2.8.2019 / 21:44

אלפי פלסטינים השתתפו בהפגנות שהתקיימו סמוך לגדר המערכת. חלקם החלו להבעיר צמיגים לראשונה זה תקופה ארוכה. בלון תבערה הצית אש ביער שמחוני ובלון נוסף אותר ליד קיבוץ להב. דובר צה"ל בודק שלושה פיצוצים חשודים שנשמעו באזור

צילום: אמיר בוחבוט

אלפים הפגינו היום (שישי) בגבול רצועת עזה במסגרת "צעדות השיבה" המתקיימות מדי שבוע. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, 51 מתוכם נפצעו מהם 24 מירי חי. לראשונה זה תקופה ארוכה, חלק מהמפגינים החלו להבעיר צמיגים צפונית לאזור מעבר הגבול קרני.

במקביל, בלון תבערה שהופרח משטח הרצועה גרם לשריפה ביער שמחוני, סמוך לכפר עזה. כוחות צה"ל שפעלו לכיבוי השריפה השתלטו על האש. הצתת הצמיגים מתבצעת מצפון למרחב קרני. בלון נפץ נוסף אותר סמוך לקיבוץ להב שבמועצה האזורית בני שמעון. חבלני משטרה שהוזעקו למקום פעלו לנטרול המטען ולא דווח על נפגעים.

מוקדם יותר נשמעו שלושה פיצוצים באזור דרום הרצועה ודובר צה"ל מסר כי הנסיבות נבדקות. לאחר פיזור ההפגנות, כוח צה"ל עצר חשוד פלסטיני שחצה את גדר הגבול בצפון רצועת עזה לשטח ישראל. על החשוד לא נתפס נשק והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

עשן באזור רצועת עזה, 2 אוגוסט 2019. אמיר בוחבוט, עיבוד תמונה
עשן צמיגים באזור עוטף עזה, היום/עיבוד תמונה, אמיר בוחבוט

ראש מועצת בני שמעון ניר זמיר התייחס לנושא: "מדובר על אירוע אשר מטופל כרגע בצורה יעילה, מהירה ומקצועית על ידי משטרת ישראל ומג"ב ובראשם צוות החבלה, בשיתוף פעולה עם צוותי הביטחון של המועצה ושל הקיבוץ אני קורא לתושבים להמשיך בשגרה אך להיות עירניים ולהתריע על כל דבר חשוד. צר לי שיישובי בני שמעון נקלעים גם הם לקו האש במלחמת השגרה הבלתי פוסקת. יש לנו כוחות ביטחון לאומיים ומקומיים מקצועיים וחזקים, אשר מספקים לנו מעטפת הגנה משמעותית".

ביום חמישי קצין צה"ל נפצע באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל מירי שבוצע לעברם על ידי פעיל חמאס שחדר את גדר המערכת משטח רצועת עזה לישראל. לוחמי צה"ל איתרו את המחבל שחצה את הגדר באזור דרום הרצועה, פתחו באש לעברו באש והרגו אותו. הלוחמים שנפגעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

התקרית החלה עם זיהוי כוחות צה"ל את החשוד שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. בעקבות הזיהוי במערכות הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות. לאחר שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל, ירה המחבל לעבר הלוחמים, השליך רימוני יד ומהאש נפצעו שלושה לוחמים. לאחר הגעת כוחות תגבור של חטיבת גולני, המחבל כותר ונורה למוות. עוד נמסר מדובר צה"ל כי עמדת חמאס באזור חאן יונס, הותקפה על ידי טנק במהלך האירוע.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע בגבול רצועת עזה עולה כי במשך יותר משבע דקות צעד אל קו הגבול וחצה את הנקודה, תוך שהוא מסתתר בשטח. קצין בכיר באוגדת עזה הוסיף כי על פי ההערכה המחבל שהה כשעתיים בשטח ישראל. צה"ל מדגישים כי טרם הסתיים התחקיר המבצעי מאחר ומפקד המחלקה הועבר במסוק לבית החולים סורוקה שבבאר שבע ובשעות האחרונות עבר ניתוח בעקבות הפציעה מהירי.

(עדכון ראשון: 16:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully