וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל צעד לגבול ושהה שעתיים בשטח ישראל: פרטים חדשים על התקרית בעזה

1.8.2019 / 17:04

בצה"ל החלו לבדוק את אירוע חדירת המחבל החמוש בדרום הרצועה שבו נפצעו שלושה לוחמי גולני. מתחקיר ראשוני עולה כי תצפיתנית זיהתה את החמוש בדרכו לשטח ישראל והזעיקה כוח - שלא הצליח לפגוע באיש חמאס. בצה"ל יבדקו אם הכוחות הבינו שמדובר במחבל חמוש בשטח

צילום: דו"צ ו-"שואגים לימין", עריכה: עמית שמחה

מתחקיר ראשוני של הפיגוע הלילה (חמישי) בגבול רצועת עזה עולה כי במשך יותר משבע דקות צעד המחבל שפצע שלושה לוחמים באורח בינוני וקל מאזור השטח הבנוי הפלסטיני אל קו הגבול וחצה את הנקודה, תוך שהוא מסתתר בשטח. מהתחקיר עולה כי סמוך לשעה 02:08 זיהתה תצפיתנית של צה"ל תנועה חשודה של פלסטיני שנע לכיוון גדר המערכת. קצין בכיר באוגדת עזה הוסיף כי על פי ההערכה המחבל שהה כשעתיים בשטח ישראל.

לאחר שבחנה את מגמת התנועה שלו מזרחה, החליטה התצפיתנית להקפיץ אל המקום סיור של חטיבת גולני בגזרה בפיקוד מפקד מחלקה. בשלב מסוים הבחינה התצפיתנית בכך שהמחבל חמוש ברובה ומשנה את הדיווח ברשת הקשר מ"טומהוק" ל"הוריקן", שם קוד למטרה חמושה. לא ברור עד כה מהתחקיר אם כלל הכוחות הבינו שמדובר במחבל חמוש.

חייל צה"ל בתקרית בגבול הרצועה 1.8.2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
לוחם צה"ל בעוטף עזה, הלילה/אתר רשמי, דובר צה"ל

מפקד המחלקה שנפצע באורח בינוני יצא מהג'יפ עם שני לוחמים ונפתחת לעברם אש עוד לפני שהספיקו לבצע נוהל מעצר חשוד. כתוצאה מהירי נפגע מפקד המחלקה ולוחם נוסף. לוחם שלישי פותח באש, לא הורג את המחבל ונפצע באוזנו מעוצמת הדף הירי.

הקצין הבכיר הוסיף כי המ"מ הכין את הכוח למגע ופורק מכלי הרכב סמוך לנקודה לפי הזיהוי שקיבל, והכוח נכנס לחילופי אש עם המחבל. הקצין נפגע ושני הלוחמים האחרים נפגעו באורח קל מאוד. "מהרגע שהמ"מ נכנס למגע, כל המרחב מתוחם ומוכל בתצפית על ידי האיסוף שלנו. נשמר מגע עם המחבל והכוח השני פוגע במחבל. המח"ט שמגיע מכין את המרחב בצורה מסודרת. בשלב הזה האיום הגדול ביותר הוא אירוע ירי דו צדדי. היתה סברה שהוא נכנס לעמדה שלנו סמוך לגדר והתארגן כוח להסתערות. כוח בפיקוד מג"ד וסמח"ט מסתער והורג אותו".

בצה"ל מדגישים כי טרם הסתיים התחקיר המבצעי מאחר ומפקד המחלקה הועבר במסוק לבית החולים סורוקה שבבאר שבע ובשעות האחרונות עבר ניתוח בעקבות הפציעה מהירי. המ"מ יישאל האם ומתי הבין כי המחבל היה חמוש וכיצד פעלו כדי להימנע משמירה על מרחב בטוח. כמו כן, בודקים בצה"ל מדוע לא פגעו הכוחות במחבל הרבה לפני שחדר את קו מאה המטרים שאסור לתנועת פלסטינית מערבית לקו הגבול ואפשרו לו לחצות לשטח ישראל.

עוד בוואלה!

הורוביץ באולפן וואלה! NEWS: "פרץ טרק את הדלת וצריך לתת הסברים"

לכתבה המלאה
המחבל האני אבו צאלח שחדר לישראל מדרום רצועת עזה. אחיו נהרג בתהלוכות השיבה. אתר רשמי
המחבל האני אבו סאלח/אתר רשמי

עוד הדגישו בצה"ל כי מדובר בפעיל חמאס שמשרת במשטרה הפלסטינית שסיים משמרת בתוך השטח הבנוי, צעד לכיוון הגדר כדי לנקום את מות אחיו מאש צה"ל בהפגנות על גדר המערכת באחד מימי השישי. לפי הערכות בצה"ל, לא מדובר בהחלטה מערכתית של חמאס לבצע פיגוע.

עוד הדגישו גורמי צבא כי הצד הישראלי ביצע כמה הפרות של הרגיעה לאורך הגבול לאחר שנהרג פעיל חמאס מכוח הריסון, נער בן 14 נפגע באורח אנוש באחת ההפגנות ומוגדר כצמח, בית פלסטיני שעלה באש כתוצאה מירי של פצצת תאורה ובכל זאת החמאס לא שבר את הכלים והגיב בפיגועים.

בתוך כך, באוגדת עזה נערכים לקראת הפגנות יום שישי מחר בגבול רצועת עזה ולפי הערכות צפויה אלימות נגד הכוחות במיוחד על רקע מותו של הפעיל בהיתקלות עם כוחות צה"ל.

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully