וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה באזור בית שמש, תושבים פונו מהמושב בית מאיר

15 צוותי כיבוי והצלה פועלים להשתלטות על האש ביער כרמילה, המאיימת להתפשט למושב הסמוך. 40 תושבים פונו מבית מאיר בעקבות הסכנה הנשקפת לבתים והעשן הסמיך באזור. במועצת מטה יהודה קראו לתושבים לעקוב אחר העדכונים. "ישנה רוח, מקווים שלא תכניס את האש ליישובים''

צילום: כב"ה, עריכה: ליר שפיגלר

שריפת חורש פרצה היום (חמישי) ביער כרמילה הסמוך למושב בית מאיר שצפונית לבית שמש. חמישה עשר צוותי כיבוי והצלה פועלים למניעת התפשטות השריפה. 40 תושבים מקו הבתים הראשון והשני של בית מאיר פונו בעקבות העשן הסמיך שפוקד את האזור והסכנה הנשקפת להם. מטוסי הכיבוי מושבתים בגלל תקלה.

על פי דוברות כבאת והצלה, "חמישה עשר צוותי כיבוי והצלה מתחנות בית שמש, ירושלים ובסיוע חוצה מחוזות בפיקוד מפקד תחנת בית שמש טפסר משנה ראובן יצחק מרכזים מאמץ בפעולות הכיבוי האינטנסיביות על מנת לבלום את האש ולעצור את התפשטות הלהבות לעבר היישוב בית מאיר".

יו"ר הועד המקומי של בית מאיר, מוטי בוקר, אמר כי "האש די קרובה למושב, ודי קרובה לבתים. הטייסת כרגע מקורקעת ויש רוח. מקווים שהיא לא תכניס את האש ליישוב". עוד אמר בוקר כי "תושבים דיווחו על פיצוץ שנשמע לפני השריפה".

שריפה יער כרמילה הסמוך ליישוב בית מאיר שצפונית לבית שמש. דוברות כבאות והצלה תחנה איזורית בית שמש, אתר רשמי
השריפה ביער כרמילה, היום/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה תחנה איזורית בית שמש

טפסר ניסים טוויטו מפקד מחוז ירושלים דיווח כי ''אנחנו מתמודדים עם שריפה רחבת היקף שהחלה החל מהשעה שלוש אחר הצהריים. מדובר בשריפת חורש שמאיימת על היישוב בית מאיר, בשלב זה פרוסים עשרות צוותי כיבוי למשימת הגנה על היישוב והגנה על שמורת המסרק". עוד הוסיף טוויטו כי ''בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתים בזכות פעילות נחושה ועצימה של לוחמי האש. אנחנו מקויום שבשעות הקרובות נצליח להשתלט על המוקדים ולהשלים את המשימה''.

המועצה האזורית מטה יהודה מסרה לתושביה כי "בשעות האחרונות משתוללת שריפה באזור בית מאיר. המועצה פינתה קו בתים ראשון ונערכת לקליטת התושבים בבית העם ביישוב שורש. אנו בקשר הדוק עם כל גורמי הביטחון, וקוראים לכם לעקוב אחר העדכונים. במקרה של חשש לשריפה, אנא חייגו למוקד המועצה 8108* או לכוחות הביטחון".

לפני שבוע פרצה שריפת יער בהר תבור שבגליל התחתון ועל פי ההערכות כילתה מאות דונמים של חורש. האש התשוללה במשך עשר שעות בכמה מוקדים, ואף התחדשה למחרת, עד שאיימה להגיע ליישוב דבוריה ולכנסיית ההשתנות. 12 אנשי דת פונו מהכנסייה בטרם הושגה שליטה על האש. כמו כן, המשטרה סגרה כבישים המובילים אל הכנסייה.

(עדכון ראשון: 17:08)

שריפה יער כרמילה הסמוך ליישוב בית מאיר שצפונית לבית שמש. דוברות כבאות והצלה תחנה איזורית בית שמש, אתר רשמי
השריפה ביער כרמילה, היום/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה תחנה איזורית בית שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully