וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למנוע שפיכות דמים": בוטלה הופעה של להקה גאה בפסטיבל בלבנון

30.7.2019 / 22:04

מארגני האירוע השנתי בעיר גבל נכנעו ללחץ הכנסייה המרונית והאיומים ברשתות החברתיות, ולא יאפשרו את הופעת "משרוע לילה", שסולנה הוא הומו מוצהר. הלהקה כבר עוררה את חמתן של מדינות מוסלמיות אחרות בשנים האחרונות

הופעה של "משרוע לילה" בקהיר, מרץ 2016. פייסבוק, צילום מסך
הופעה של משרוע לילה בקהיר, מרץ 2016/צילום מסך, פייסבוק

פסטיבל מוזיקה בעיר גבל שבלבנון ביטל היום (שלישי) את ההופעה של להקת הרוק משרוע לילה כדי "למנוע שפיכות דמים". זאת אחרי שראשי הכנסייה המרונית האשימו את הלהקה ב"חילול הקודש" ובצל איומים עליה ברשתות החברתיות. "בצעד חסר תקדים, הוועדה נאלצה לעצור את המופע של 'משרוע לילה', על מנת למנוע שפיכות דמים ולשמור על הביטחון", הודיעו מארגני הפסטיבל, שמארח אמנים מקומיים וזרים.

בשבוע שעבר אמרה האפרכיה של הקתולית המרונית כי שירי הלהקה "פוגעים בערכי הדת" ודרשה את ביטול המופע. חלק מהמתנגדים לאירוע איימו לעצור אותו בכוח, חלקם תיארו את עצמם ברשת כ"חיילי האלוהים". בנוסף לכך, מחוקקים בעיר הפצירו בפסטיבל לבטל את המופע "כדי לכבד את המוסר ואת הקדושה".

הלהקה, שהסולן שלה הוא הומו מוצהר, מופיעה ברחבי העולם עם שירים המתמודדים עם גזענות, אי-שוויון מגדרי והומופוביה. עם זאת, היא נתקלה בתגובות דומות כשהופיעה במדינות מוסלמיות אחרות במזרח התיכון, בהן ירדן. בנוסף לכך, ב-2017, עצרו הרשויות במצרים עשרות בני אדם אחרי שדגל הגאווה הונף בהופעה של משרוע לילה בקהיר, אחרי מפגן תמיכה נדיר בתמיכה בזכויות הלהט"ב.

משרוע לילא. רויטרס
"הלהקה אינה שטנית או בעלת אג'נדות נסתרות". הסולן חאמד סינו במהלך הופעת הלהקה בפסטיבל בלבנון, 2017/רויטרס

ארגוני זכויות אדם גינו את הלחץ שהוביל לביטול ההופעה, שתוכננה להתקיים בפסטיבל הגדול ב-9 באוגוסט, כחלק מפגיעה הולכת וגוברת בחופש הביטוי ובקהילות המיעוטים במדינה. ביום שני התקיימה הפגנה בבירה ביירות נגד האווירה במדינה, שמיצבה את עצמה כארץ של חירות בהשוואה ליתר מדינות ערב. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל אמר כי זהו "סימן מדאיג" לשחיקת חופש הביטוי במדינה. "ביטול המופע יהווה תקדים מסוכן", אמר פעיל הלהט"ב ג'ורג' עזיז. "אם זה יחזור על עצמו, זה אומר שלבנון נכנסה למנהרה אפלה שלא נוכל לצאת ממנה".

הלהקה, שהופיעה פעמיים בעבר בלבנון בשנים האחרונות, אמרה כי היא מזועזעת מרמת "ההאשמות והשקרים", במסגרת מה שהיא רואה כקמפיין הכפשה. "אנחנו מכוונים לכל מה שיפה וחדשני. הלהקה אינה שטנית או בעלת אג'נדות נסתרות", אמרו החמישה. חברי הלהקה, כולם בוגרי האוניברסיטה האמריקנית של ביירות, התגבשו ב-2008 ועם הזמן צברו קהל מעריצים גדול ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully