וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יזכה בילדים? הקרב של משפחת המלוכה בדובאי מגיע לבריטניה

לונדון קיבלה לידיה את כאב הראש הדיפלומטי, אחרי שהנסיכה היא בנת אל-חוסיין נמלטה מהאמירויות מחשש לחייה. בעלה, ראשיד מוחמד אל-מחטום, האשים אותה ב"בוגדנות". היא בת משפחת השלטון השלישית שנמלטת על נפשה

הקלטת המסתורית של בתו של שליט דובאי "אבא שלך אמר לנו להכות אותך עד שתמותי"/צילום: יוטיוב

שליט דובאי ואשתו לשעבר החלו בקרב משפטי בלונדון סביב ילדיהם, אחרי שהנסיכה היא בנת אל-חוסיין נמלטה לממלכה לאחרונה מחשש לחייה. היא בת משפחתו השלשית של ראשיד מוחמד אל-מחטום שנמלטת מאיחוד האמירויות הערביות, והתיק מתמקד במשמורת על הילדים.

הנסיכה, שהתחנכה בבריטניה, היא אשתו השישית של מוחמד בן ראשיד אל-מחתום. לפי הטלגרף, היא ניסתה לקבל מקלט בגרמניה, אבל עתה, ככל הידוע, היא שוהה באחוזתה בגני ארמון קנזינגטון, ששוויה ב-85 מיליון ליש"ט. עד עתה לא היה ידוע מדוע נמלטה עם ילדיה, ג'לילה, בת 11, וזיאד, בן שבע, כשהרמז היחיד היה בפוסט שפרסם בעלה המיליארדר, שהאשים אישה שאת זהותה לא פירט ב"בבוגדנות ובבגידה".

לפי רשת BBC, היא החלה לדאוג אחרי שלטיפה, אחת מ-23 ילדיו של שליט דובאי, ניסתה להימלט מהמדינה בפברואר אשתקד בסיוע של מרגל צרפתי לשעבר ביאכטה שכורה. היא סיפרה כי היא עברה התעללות והוחזקה כאסירה על ידי אביה. היא הוחזרה בכוח על ידי כוחות מיוחדים בלב האוקיינוס ההודי ולא נראתה במשך עשרה חודשים, עד שהיא הופיעה בתמונות שפרסם משרד החוץ של האמירויות, שלפיו היא בטוחה ו"שמחה" להיות בביתה.

האיה בינת חוסיין רעייתו של שליט דובאי ואחותו של מלך ירדן עבדאללה,  במהלך מסע"ת במדינה 17 בינואר 2016. AP
מחפשת הגנה לילדיה. הנסיכה היא אל-בנת/AP

אחרי שאל-היא תמכה בתחילה בבעלה, דווח ב-BBC, היא הייתה נתונה ללחץ ולעוינות גוברים מצד המשפחה המורחבת של בעלה. הנסיכה, אחותו למחצה של עבדאללה מלך ירדן, חוששת שגם היא תיחטף ותוחזר בכוח לאיחוד האמירויות. ככל הידוע, בלונדון מתייחסים לפרשה כאל ויכוח פרטי, והממלכה תעמוד בפני החלטה קשה אם לאפשר לנסיכה לקבל מקלט בשטחה או להרשות את גירושה. הן ירדן והן איחוד האמירויות הן בעלות ברית קרובות.

"אין לי ספק שיש לה סיבה לחשוש אם היא תישלח בחזרה לדובאי", אמרה בתחילת החודש רדהא סטירלינג, מנכ"לית ארגון "עצורים בדובאי". לדבריה, "היא בטח יודעת, כפי שלטיפה ידעה, שבקשת מקלט היא הדרך הבטוחה היחידה שלה לצאת מהארמון המלכותי".

האפליה והדעות הקדומות שמהן סובלות הנשים במפרץ בולטות עוד יותר כשהן חלק מהמשפחה השלטת ונכנסות למחלוקות עם הגברים בחייהן, מפני שיש להן פחות משאבים מאשר לאישה ממוצעת", אמרה."אם היא עברה התעללות, היא לא יכולה ללכת למשטרה; אם היא רוצה להתגרש, היא לא יכולה ללכת לבית המשפט. בכל מקרה, הנסיכה היא גם קורבן וגם עד, ולכן אנו מקווים שהיא תישאר בטוחה ושהיא גם תשתף פעולה עם הרשויות הבינלאומיות כדי לחשוף את הפרות זכויות האדם המתרחשות מאחורי הקלעים בארמון בדובאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully