וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לחייה: "אשתו של שליט דובאי נמלטה ממנו לבריטניה"

כלי תקשורת בממלכה דיווחו כי הנסיכה היא, האישה השישית של מוחמד בן ראשיד אל-מחתום, ברחה בעקבות "עובדות מטרידות" על החזרתה הכפויה של בתה החורגת. השליט המיליארדר כינה את הנסיכה - אחותו החורגת של עבדאללה הירדני - "בוגדנית"

הנסיכה היא בנת אל-חוסיין עם שליט דובאי בביקור בדרום אנגליה, 17 ביוני 2010. רויטרס
בבריטניה יעמדו בפני החלטה קשה. שליט דובאי והנסיכה היא בביקור בממלכה, 2010/רויטרס

הנסיכה הירדנית היא בנת אל-חוסיין, אחת מנשותיו של שליט דובאי, נמלטה מאיחוד האמירויות הערביות לבריטניה - כך דיווחו אתמול (רביעי) כלי תקשורת בריטיים. זאת, אחרי שהיא גילתה "עובדות מטרידות" לגבי שובה של אחת מבנותיו שניסתה להימלט. הנסיכה, שהתחנכה בבריטניה, היא אשתו השישית של מוחמד בן ראשיד אל-מחתום. לפי הטלגרף, היא ניסתה לקבל מקלט בגרמניה, אבל עתה, ככל הידוע, היא שוהה באחוזתה בגני ארמון קנזינגטון, ששוויה ב-85 מיליון ליש"ט.

עד עתה לא היה ידוע מדוע נמלטה עם ילדיה, ג'לילה, בת 11, וזיאד, בן 7, כשהרמז היחיד היה בפוסט שפרסם בעלה המיליארדר, שהאשים אישה שאת זהותה לא פירט ב"בבוגדנות ובבגידה".

לפי רשת BBC, היא החלה לדאוג אחרי שלטיפה, אחת מ-23 ילדיו של שליט דובאי, ניסתה להימלט מהמדינה בפברואר אשתקד בסיוע של מרגל צרפתי לשעבר ביאכטה שכורה. היא סיפרה כי היא עברה התעללות והוחזקה כאסירה על ידי אביה. היא הוחזרה בכוח על ידי כוחות מיוחדים בלב האוקיינוס ההודי ולא נראתה במשך עשרה חודשים, עד שהיא הופיעה בתמונות שפרסם משרד החוץ של האמירויות, שלפיו היא בטוחה ו"שמחה" להיות בביתה.

עוד בעולם:
קבר אחים עם 200 גופות נמצא ליד בירת דאעש בסוריה
הספינות נעלמות בחשיכה - ומופיעות: כך ממשיכה איראן למכור נפט
סוריה: אנו עשויים להגיב בעתיד לתקיפות של ישראל

אחרי שאל-היא תמכה בתחילה בבעלה, דווח ב-BBC, היא הייתה נתונה ללחץ ולעוינות גוברים מצד המשפחה המורחבת של בעלה. הנסיכה, אחותו למחצה של עבדאללה מלך ירדן, חוששת שגם היא תיחטף ותוחזר בכוח לאיחוד האמירויות. ככל הידוע, בלונדון מתייחסים לפרשה כאל ויכוח פרטי, והממלכה תעמוד בפני החלטה קשה אם לאפשר לנסיכה לקבל מקלט בשטחה או להרשות את גירושה. הן ירדן והן איחוד האמירויות הן בעלות ברית קרובות.

"אין לי ספק שיש לה סיבה לחשוש אם היא תישלח בחזרה לדובאי", אמרה רדהא סטירלינג, מנכ"לית ארגון "עצורים בדובאי". לדבריה, "היא בטח יודעת, כפי שלטיפה ידעה, שבקשת מקלט היא הדרך הבטוחה היחידה שלה לצאת מהארמון המלכותי".

האפליה והדעות הקדומות שמהן סובלות הנשים במפרץ בולטות עוד יותר כשהן חלק מהמשפחה השלטת ונכנסות למחלוקות עם הגברים בחייהן, מפני שיש להן פחות משאבים מאשר לאישה ממוצעת", אמרה."אם היא עברה התעללות, היא לא יכולה ללכת למשטרה; אם היא רוצה להתגרש, היא לא יכולה ללכת לבית המשפט. בכל מקרה, הנסיכה היא גם קורבן וגם עד, ולכן אנו מקווים שהיא תישאר בטוחה ושהיא גם תשתף פעולה עם הרשויות הבינלאומיות כדי לחשוף את הפרות זכויות האדם המתרחשות מאחורי הקלעים בארמון בדובאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully