וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריפת ראשים וסוהרים חטופים: 57 אסירים נהרגו במהומות בכלא בברזיל

לאחר שאסירים בכלא במדינת פארה שבצפון המדינה הציתו אגף אחר, קרב עקוב מדם פרץ בין חברי שתי כנופיות ונמשך כחמש שעות. שני סוהרים שנלקחו כבני ערובה במהלך המהומות שוחררו. ברשויות הבהירו כי "זו סגירת חשבונות, לא מרד נגד מערכת בתי הכלא"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 57 בני אדם נהרגו היום (שני) במהומות בין כנופיות יריבות בכלא בברזיל - כך מסרו הרשויות במדינה. הקרב בין האסירים בכלא אלטמירה במדינה פארה שבצפון המדיה התנהל לאורך כחמש שעות, ומנע מכוחות המשטרה להיכנס למקום. הרשויות טענו כי 16 מהאסירים שמתו במהומות נמצאו ערופי ראש.

הרשויות הודיעו שהקרב החל בסביבות השעה 7:00 בבוקר (שעון מקומי) בין הכנופיה "קומנדו ורמלהו" שבריו דה-ז'ניירו לבין הכנופיה המקומית "קומנדו קלאסה A". לדברי הרשויות, מנהיגי הכנופיה האחרונה העלו באש תא באחד ממבני הכלא, שבו נמצאו חברי הכנופיה היריבה.

מנהל בתי הכלא במדינה ג'ארבס וסקונסלוס אמר שהאש התפשטה במהירות. חלק מהאסירים הוחזקו במכלים ישנים שהוסבו לתאים ואחרים שהו במבנים שנמצאו עדיין בנייה. שני סוהרים שנלקחו כבני ערובה במהלך המהומות שוחררו. על פי דיווח אחד, אסירים רבים נחנקו לאחר שחלק מהכלא ועלה באש.

כוחות בכניסה לבית ספר בסאו פאולו, ברזיל, 13 במרץ 2019. רויטרס
כ-750 אלף בני אדם כלואים בברזיל - המדינה עם מספר האסירים השלישי בהיקפו בעולם. שוטרים בברזיל/רויטרס

הרשויות הוסיפו כי לא נמצא נשק חם אחרי ההתפרעות, רק סכינים מאולתרות. 46 מבין האסירים יועברו לבתי כלא אחרים, אך עשרה מהם יועברו למתקנים מחמירים יותר. וסקונסלוס הוסיף כי "זאת הייתה מתקפה מכוונת. המטרה הייתה להראות סגירת חשבונות בין כנופיות, לא מחאה או מרד נגד מערכת בתי הכלא".

האירוע מצטרף למהומות שאירעו במאי, אז נהרגו לפחות 40 אסירים נהרגו בכמה בתי כלא בצפון ברזיל. ככל הנראה, מקרי המוות, שהתרחשו בארבעה מתקנים במנאוס, בירת מדינת אמזונס, היו כתוצאה מחנק. האסירים המתים, חברי כנופיות שונות, התגלו בבדיקה שגרתית של אנשי צוות והוקם כוח משימה מיוחד להשתלטות על ההתפרעויות. עוד כמה אסירים נוספים נפצעו בתקריות האחרונות.

יממה קודם לכן החלו עימותים במהלך שעות ביקור בבית הכלא "אניסיו ג'ובים" באזור, ו-15 אסירים נדקרו על ידי מברשות שיניים מחודדות ונחנקו למוות. "היה כאוס מוחלט", אמרה אמו של אחד האסירים לריו טיימס. "כולם התחילו לרוץ, כולם דפקו על שערי התאים, על הדלתות והתחילו לרוץ במסדרונות". בינואר 2017 כמעט 150 אסירים נהרגו במשך שלושה שבועות של אלימות בין חברי כנופיות בכמה בתי כלא במדינה.

בסך הכל, כ-750 אלף בני אדם כלואים בברזיל - המדינה עם מספר האסירים השלישי בהיקפו בעולם. כנופיות האסירים במדינה מחזיקות בכוח רב גם מחוץ לחומות הכלא. נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, אמר כי בכוונתו להפעיל פיקוח הדוק יותר על בתי בכלא ברחבי ברזיל ולבנות עוד רבים כאלה, אולם יכולתו לצמצם את האלימות במתקנים מוגבלת, שכן בתי הכלא נשלטים על ידי המדינות המרכיבות את הרפובליקה הפדרלית.

(עדכון ראשון: 20:16, 29/7)

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully