וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בבתי כלא בברזיל: 65 אסירים נהרגו בעימותים בין כנופיות

בכמה מתקנים שונים בצפון המדינה נמצאו עשרות גופות של אסירים, שרבים מהם נחנקו למוות. בכלא הראשון שבו החל גל האלימות נדקרו אסירים על ידי מברשות שיניים מחודדות. "היה כאוס מוחלט"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לפחות 40 אסירים נהרגו בכמה בתי כלא בצפון ברזיל, יממה אחרי ש-15 אסירים נהרגו בעימותים בין כנופיות - כך אמרו היום (שלישי) גורמים רשמיים. ככל הנראה, מקרי המוות האחרונים, שהתרחשו בארבעה מתקנים במנאוס, בירת מדינת אמזונס, היו כתוצאה מחנק. האסירים המתים, חברי כנופיות שונות, התגלו בבדיקה שגרתית של אנשי צוות והוקם כוח משימה מיוחד להשתלטות על ההתפרעויות. עוד כמה אסירים נוספים נפצעו בתקריות האחרונות.

המושל, ווילסון לימה, אמר כי מדובר במשבר. הוא הוסיף כי החקירה שהחלה ביום ראשון תתרחב ותכלול גם את חקירת מותם של 40 האסירים הנוספים.

ביום ראשון החלו עימותים במהלך שעות ביקור בבית הכלא "אניסיו ג'ובים" באזור. האסירים נדקרו על ידי מברשות שיניים מחודדות ונחנקו למוות. "היה כאוס מוחלט", אמרה אמו של אחד האסירים לריו טיימס. "כולם התחילו לרוץ, כולם דפקו על שערי התאים, על הדלתות והתחילו לרוץ במסדרונות".

קרובי משפחה של אסירים מגיבים בסערה לאחר ההודעה שקיבלו על כך שבני משפחתם נחנקו למוות בארבע בבתי כלא שונים במנאוס, ברזיל 27 במאי 2019. רויטרס
אוכלוסיית בתי הכלא בברזיל היא השלישית בגודלה בעולם/רויטרס

לפני שנתיים נהרגו 56 אסירים בעימותים בבית הכלא הזה, באחת המהומות הקטלניות אי-פעם בברזיל. 712,305 אסירים ממלאים את בתי הכלא בברזיל, שלה יש את אוכלוסיית בתי הכלא השלישית בגודלה בעולם. צפיפות היתר במתקנים תרמה לפרוץ עימותים בין כנופיות שונות ולניסיונות ברחיה מהכלא.

הניסיונות לבצע רפורמות במערכת הכליאה ולהדק את הפיקוח על בתי הסוהר נתקלו בהתנגדות מצד הכנופיות הגדולות, שפועלות מתוך כותלי הכלא ומחוצה להם. מוקדם יותר השנה הן תקפו עשרות מבנים, בנקים, אוטובוסים ותחנת דלק, ככל הנראה כנקמה על הרפורמות המתוכננות.

עוד באותו נושא

טבח בברזיל: חמושים פרצו לבר ורצחו 11 אנשים

לכתבה המלאה
קרובי משפחה של אסירים מגיבים בסערה לאחר ההודעה שקיבלו על כך שבני משפחתם נחנקו למוות בארבע בבתי כלא שונים במנאוס, ברזיל 27 במאי 2019. רויטרס
קרובי משפחה של האסירים מחוץ לכלא/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully