וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בברזיל: חמושים פרצו לבר ורצחו 11 אנשים

רעולי פנים הסתערו על פאב בעיר בלם, אחת האלימות ביותר במדינה כולה, והרגו שש נשים וחמישה גברים. שום חשוד לא נתפס, וייתכן שהם נקמו על פריסת כוחות פדרליים באזור בהתאם להבטחת הנשיא להילחם בפשיעה. "לא ניתרע", הכריז המושל

צילום: רויטרס

חמושים הרגו אתמול (ראשון) 11 בני אדם בטבח בבר בעיר בצפון ברזיל. לפי אתר החדשות G1, היורים היו רעולי פנים, והם הגיעו במכוניות ובאופנוע למקום שבעיר בלם. עדי ראיה סיפרו כי הם פתחו באש לכל עבר והרגו שישה נשים וחמישה גברים. אדם נוסף נפצע מהירי, שהתרחש בשכונה אלימה וענייה בעיר, בירת מדינת המחוז פארה.

המניע לטבח עדיין לא ידוע, והרשויות טרם עצרו חשודים במעורבות בירי. גם זהותם של הקורבנות, שתועדו שרועים על הרצפה ועל הדלפק, עדיין לא ידועה. הבר שוכן בשכונת גואמה, אחד משבעה מוקדים אלימים באזור בלם שאליהם נשלחו כוחות פדרליים בחוץ מרץ כדי לעזור למשטרה המקומית.

שוטרים בזירת ירי בבר בעיר בלם, ברזיל 20 במאי 2019. רויטרס
כוחות פדרליים מחוץ לבר שבו התרחש הטבח, אתמול/רויטרס

כלי תקשורת מקומיים העלו אפשרות שהרצח ההמוני היה נקמה של כנופיית פשע על פריסת הכוחות, אך מושל מדינת פארה הבהיר כי הוא לא ישנה את המדיניות שלו. 756 מקרי מוות אלימים תועדו ברבעון הראשון של השנה. "אנחנו לא ניסוג, אנחנו נישאר נחושים ונעבוד למען זכותם של התושבים לחיות בשלום ובביטחון", אמר המושל הלדר ברבלאו.

בלם דורגה בשנה שעברה כעיר השלישית הכי אלימה בברזיל, ששיעורי הפשע הגבוהים בה תרמו לניצחונו הגדול של איש הימין הקיצוני ז'איר בולסונארו בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. בולסונארו הבטיח להקל על החוקים לנשיאת כלי נשק על מנת ש"אזרחים טובים" יוכלו להתחמש ולהגן על עצמם מפני עבריינים. מוקדם יותר החודש הוא חתם על צו שיקל על יבוא אקדחים ויגדיל את כמות התחמושת שאזרחים יכולים לקנות בשנה אחת. הצו אמור להיכנס לתוקף בחודש הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully