וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר טוען: ה"סטונהנג'" בנוי מחלקי גוף של הענקים התנ"כיים

3.8.2019 / 23:54

רוג'ר שפורר מאמין שהאבנים המסתוריות שנמצאות באנגליה כבר אלפי שנים בנויות מעצמות של ענקים שהוזכרו בספר חנוך. מי המלח שהיו בשיטפון שיצר אלוהים, עזרו גם לשמר אותן עד היום

סטונהנג' שימש כגלריית אמנות קדומה?/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בסרטון - ואולי סטונהנג' שימש כגלריית אמנות קדומה?

יודעים מה זה סטונהנג'? ובכן, מדובר במונומנט פרהיסטורי השוכן במישור סולסברי שבמחוז וילטשייר באנגליה, כ-8 קילומטרים צפונית לעיר סולסברי. והוא בעצם מורכב מתעלה מעגלית רדודה שעל גדתה הפנימית בנויה סוללת עפר המקיפה מעגל גדול של אבנים עומדות שבמרכזו חמישה טריליתונים בצורת פרסה. הארכיאולוגים סבורים שהפסל המאובן הזה נוצר כ-2,000 עד 3,000 שנה הספירה.

התרבות שבנתה את סטונהנג' לא הותירה אחריה שפה כתובה כלשהי, והיא עתיקה בהרבה מהתרבויות הראשונות שהותירו אחריהן כתובות כלשהן. נושאים רבים הקשורים לסטונהנג' עדיין שנויים במחלוקת. ריבוי התאוריות מכונה לפעמים "תעלומת סטונהנג'". יש עדויות מעטות, אם בכלל, לשיטות הבנייה ששימשו את בנאי סטונהנג'. במשך השנים הציעו מספר מומחים כי בבניית סטונהנג' נעשה שימוש בשיטות על-טבעיות או אנכרוניסטיות, כאשר התאוריות מסתמכות על כך שכמעט בלתי אפשרי להזיז אבנים מסוג זה בשיטות שהיו קיימות בעבר. ההשערות לגבי תפקידו של האתר כוללות מצפה כוכבים (בגלל מיקומו בנקודות הקשורות ליום הארוך והיום הקצר ביותר בשנה) או אתר דתי כלשהו. בשנים האחרונות הועלו תאוריות שלפיהן סטונהנג' שימש כאתר קבורה לאריסטוקרטיה המקומית.

סטונהנג', אנגליה. ShutterStock
אז מה זה באמת הסטונהנג'?/ShutterStock

במשך דורות ניסו חוקרים מכל רחבי העולם להבין מה עומד מאחורי גל אבני הענק הפרהיסטוריות אלא שכעת ישנה תיאורייה חדשה לפיה - הסטונהנג' בנוי מחלקי גוף של ענקים. רוג'ר שפורר הוא בכלל מהנדס תטוכנה, אבל גם חוקר מאובנים בזמנו הפנוי והוא טוען שערך מחקר שגילה שהאבנים הללו הן בכלל עצמות של ענקים שמוזכרים בספר חנוך, ספר שנקרא גם חנוך השני והוא אחד מן הספרים החיצוניים של התנ"ך ומתבסס על הטקסט היהודי התנ"כי. על פי הטקסט הזה, אלוהים יצר שיטפון לפני בערך 4,300 שנה כדי להרוס את הנפילים בני האלוהים שהפכו להיות מרושעים ומשחיתים. השיטפון היה אמור להרוג את כולם על כדור הארץ חוץ מכל מי שהיה בתיבת נח.

ב"דיילי סטאר" דווח ששפורר טוען שמי המלח שהיו בשיטפון התערבבו בשיטפון עם הבוץ ויצרו Mudfossil - מאובני בוץ הצליחו לשמר בצורה ומשלמת את הגוף של הענקים שנראו אנושיים. הוא גם טוען שהרבה מהסלעים והבולדרים ברחבי העולם הם בעצם שאריות של הענקים - כמו גם הסטונהנג' המפורסם. בדיון שעלה ביוטיוב על התיאורייה הזו, שפורר טען שהחורים שבאבנים נמצאים בדיוק היכן שממוקמים העורקים שברגליים האנושיות. הוא גם חושב שהאבן היא בדיוק באותה צורה של הרגל האנושית.

סטונהנג'. אתר רשמי
האם זה בכלל רגל של ענק קדום?/אתר רשמי

הוא אמר: "אלו חלקי גוף של הענקים של אז, האבן היא בדיוק כמו כף הרגל האנושית". שפורר שיתף את המחקר שלו על הענקים בדף הפייסבוק של אוניברסיטת מודפוסיל הוירטואלית ואמר שפנה להנהלת האתר ההיסטורי בכי שיתנו לו לערוך מחקר על האבנים, אולם נענה בשלילה גורפת. גם לפניית הדיילי סטאר בנושא לא התקבלה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • סטונהנג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully