וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה מול יין: טראמפ מאיים לפעול נגד מס ההיי-טק הצרפתי

בתגובה להודעתה של פריז כי תטיל מס על חברות טכנולוגיה אמריקניות, נשיא ארה"ב אמר כי וושינגטון, המהווה לבדה כרבע מנתח שוק יצוא היין הצרפתי, תגיב ב"פעולה הדדית משמעותית", שבה יוטלו מיסים על יינות תוצרת צרפת. טראמפ תקף את נשיא צרפת: "נגיב לטיפשות של מקרון"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים אמש (שישי) למסות יינות תוצרת צרפת, כנקמה על כוונת פריז להטיל מיסים חדשים על חברות טכנולוגיה אמריקניות. בשבוע שעבר אמר טראמפ לנשיא צרפת כי הוא מודאג מהמהלך ואתמול תקף את מקרון כשצייץ: "בקרוב נודיע על פעולה הדדית משמעותית בתגובה לטיפשות של מקרון".

"אם מישהו יטיל עליהן (חברות הטכנולוגיה) מס, זאת תהיה המדינה שלהן, ארצות הברית", הוסיף טראמפ. תמיד אמרתי שיין אמריקני טוב יותר מיין צרפתי!".

מאוחר יותר אמר טרמאפ לעיתונאים בחדר הסגלגל כי ההחלטה של צרפת להטלת המסים היא שגויה, והוסיף לאיים על ענף הייצוא המשמעותי במדינה. "הם לא היו צריכים לעשות זאת. אמרתי להם 'אל תעשו את זה כי אם תעשו זאת אני אטיל מס על היין שלכם", אמר טרמאפ. הנשיא הוסיף כי בקרוב תפורסם תגובה רשמית מצד ארצות הברית וכי "זה יכול להיות על יין וזה יכול להיות גם על משהו אחר".

נשיא ארצות הברית דנלד טראמפ, הבית הלבן, 26 יולי 2019. רויטרס
"נגיב לטיפשות של מקרון". טראמפ בחדר הסגלגל, אתמול/רויטרס

הבית הלבן אמר כי טרמאפ ומקרון שוחחו אמש בטלפון על הנושא, ועל פסגת ה-G7 שתערך בחודש הבא בצרפת.

לשכתו של מקרון מסרה כי הוא אמר לטראמפ שפסגת ארגון המדינות המתועשות היא הזדמנות טובה לבחון ולהתקדם בעניין המיסוי האוניברסלי על חברות היי-טק, זאת ברקע הניסיונות להשיג הסכם סחר בינלאומי בנושא.

ארצות הברית היא ללא ספק שוק הייצוא העיקרי ליין ומשקאות חריפים תוצרת צרפת, שהוא ענף הייצוא השני בגודלו במדינה האירופית אחרי תחום התעופה. ב-2018, ארצות הברית לבדה היוותה כרבע מכלל ייצוא היין הצרפתי כשייבאה סחורה בשווי של 3.6 מיליארד דולר.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, 24 יולי 2019. רויטרס
שואף להגיע להבנות ב-G7. נשיא צרפת עמנואל מקרון, השבוע/רויטרס

שר הכלכלה הצרפתי, ברונו לה מאר, הגיב בהצהרה לציוץ של טראמפ ואמר כי "המיסוי האוניברסלי על פעילויות דיגיטליות הוא אתגר המדאיג את כולנו. אנו מעוניינים להגיע להסכם בעניין במסגרת ה-G7 וה-OECD. בינתיים, תתקדם עם החלטות ברמה הלאומית".

לפני כשבועיים טראמפ הודיע שממשלתו תבדוק את החלטת ממשלת צרפת להטיל מסים חדשים בהיקף 3%, הנוגעים לחברות בעלות מחזור גלובלי של יותר מ-750 מיליון יורו, או 25 יורו בצרפת לבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully