וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 אנשי דת פונו: שריפה כילתה מאות דונמים של חורש בהר תבור

26.7.2019 / 16:15

השריפה שפרצה בגליל התחתון כילתה שטחים נרחבים באזור ואיימה לפגוע במבנים. צוותים כיבוי פועלים במקום, וקיים חשש שהשריפה תגיע לכנסיית ההשתנות וליישוב דבוריה. טרם התבררה הסיבה לפרוץ האש

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, תחנה איזורית טבריה

שריפת יער פרצה אמש (חמישי) בהר תבור שבגליל התחתון ונמשכת היום לאחר שלפי הערכות כבר כילתה מאות דונמים של חורש. צוותי כיבוי, בסיוע מסוק, פועלים על מנת לכבות את השריפה. עד כה, לא התבררה הסיבה לפרוץ האש.

לפני שהתחדשה, השריפה השתוללה במשך כעשר שעות בכמה מוקדים והושגה שליטה רק בסמוך לשעה 1:00. עשרות כבאים, פקחי רשות הטבע והגנים, קק"ל (קרן קיימת לישראל), שוטרים ומתנדבים עבדו כדי לבלום את האש שעלתה מכיוון דרום מערב לראש ההר.

נזק כבד שריפה התחוללה בעשרות דונמים של חורש בהר תבור. דוברות כב"ה
גרמה לנזק כבד. השריפה בהר תבור/דוברות כב"ה

האש הגיעה סמוך לכנסיית ההשתנות שעל ההר ו-12 אנשי דת פונו ממנה. קיים חשש כי האש תגיע למקום ותפגע במבנים. כמו כן, המשטרה סגרה כבישים המובילים אל הכנסייה. במקביל, האש גם מתקדמת לכיוון קו הבתים ביישוב דבוריה. צוותי הכיבוי פועלים בכמה גזרות על מנת למנוע את התפשטות השריפה ולהגן על קו הבתים.

הקסטודיה טרה סנטה, שומרת המקומות הקדושים לנצרות מטעם הוותיקן, מסרה כי "הסכנה שנגרמה הלילה לנזירים היא תוצאה ישירה של הזנחה של המדינה בכל הנוגע לתשתיות הבסיסיות בהר תבור. כבר שנים שהכנסיות הנוצריות מתריעות לרשויות המדינה על המחדל ומבקשות מגורמי הממשל להתערב ולדאוג למעבר מסודר של מים לפסגת ההר כמתחייב על פי חוק".

עוד הוסיפו בקסטודיה טרה סנטה כי "כבר לפני שנתיים פנתה הקסטודיה לשר התיירות ושר התשתיות בבקשות חוזרות ונשנות לדאוג לתשתית מים ראויה על ההר, אך לא נענו והמדינה עד היום התעלמה מהתראת הכנסיות".

שריפה בהר תבור - 26/7. Arthur Rozengurt, תמונות גולשים
השריפה בהר תבור/תמונות גולשים, Arthur Rozengurt
שריפה בהר תבור ב-26 ביולי 2019. הקסטודיה טרה סנטה, אתר רשמי
תוצאות השריפה, היום/אתר רשמי, הקסטודיה טרה סנטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully