וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לגל שריפות: נכנס לתוקף צו האוסר על הדלקת מדורות ברחבי הארץ

21.7.2019 / 9:00

החל מהיום ועד סוף ספטמבר חל איסור על הדלקת מדורות בשטחים פתוחים בהם יש צמחייה דליקה, שמורות טבע ובמרחק של מאות מטרים מיישובים. הצו כולל איסור על ביצוע עבודות ריתוך או שימוש באש גלויה. ''מבקשים להביא לקדם תרבות לבטיחות באש בבית ובטבע''

צילום: יותם רונן, בני ואינר ורוני כנפו, עריכה: תומר לוי

הצו האוסר על הדלקת מדורות בשטחים פתוחים נכנס לתוקפו היום (ראשון) ויימשך עד לסוף הקיץ. תוקף הצו יימשך עד ל-26 בספטמבר, ויחול בין השעות 07:00-20:00 בכל רחבי ישראל.

צו איסור הדלקת מדורות והבערת אש יחול על כל השטחים בהם יש צמחייה דליקה, שמורות טבע, חורש ויער, תחום ישוב ובכל שטח עד 500 מטרים מהם. ייאסר ביצוע עבודות ריתוך או אש גלויה במרחק 20 מטרים מיערות, חורשים, שמורות טבע וצמחייה דליקה.

נציב הכבאות החליט על הוצאת הצו, לאחר קיום הערכות מצב ובחינה של כלל הגורמים והסיכונים שהוצגו בפניו לרבות תנאי מזג אוויר, תנאי שטח, מטען אש (צמחייה יבשה ודליקה), שיוצרים תנאים קיצוניים ומעלים את הסבירות להתרחשות דליקות והתפשטותן. מכבאות והצלה לישראל מדגישים כי החורף הביא עמו צמחיה רבה, עשבייה שהתייבשה ומהווה מטען אש היוצר מורכבות ואיום להתפשטות דליקות.

שריפה בשל השרב הכבד, יער בן שמן,  17 ביולי 2019. ניתאי זכריה יערן קק״ל, אתר רשמי
שריפה בשל השרב הכבד ביער בן שמן, שבוע שעבר/אתר רשמי, ניתאי זכריה יערן קק״ל

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי אמר כי "אנו מבקשים להביא לשינוי תרבותי בו הציבור ימנע מהדלקת אש מסוכנת באיזורים בהם ישנה סכנת התפשטות אש ובכלל לקדם תרבות לבטיחות באש בבית ובטבע. בחלק גדול ממדינות העולם מקובל בתקופת הקיץ להימנע מהדלקת אש, אשר מסכנת את החיים והטבע".

לדבריו, "בישראל, מדי שנה עשרות אלפי שריפות פורצות בשטחים פתוחים וגורמות להרס של טבע, רכוש ואף מסכנות חיי אדם. האקלים בישראל מחייב להעלות את המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית בטבע".

שריפות בתחום מחוז חוף בעקבות מזג האוויר הכבד 17 ביוני 2019. אתר רשמי
כוחות באחד ממוקדי השריפה במחוז חוף, שבוע שעבר/אתר רשמי
שריפה בשל השרב הכבד,צ'ק פוסט חיפה 17 ביולי 2019. מד"א
שריפה בשל השרב הכבד בצ'ק פוסט בחיפה, שבוע שעבר/מד"א
נציגי כבאות והצהלה במהלך עדכון מצב ביישוב אדרת 17 ביוני 2019. רוני כנפו
כוחות כיבוי והצלה ביישוב אדרת, שבוע שעבר/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully