וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת האונס בקפריסין: חמישה מהנערים שוחררו ממעצר

יואב איתיאל, שליח וואלה! NEWS לקפריסין

25.7.2019 / 18:40

במהלך חקירת אחד הנערים החשודים אומתה גרסתו לפיה לא נכח באירוע, לאחר שנערה אחרת העידה כי שהתה עמו. עורך דינו: "סנונית ראשונה המעידה על כיוון החקירה". אחד הנערים ששוחרר: "אני לא אשם, נעשה פה צדק"

צילום: יואב איתיאל, שליח וואלה!NEWS לקפריסין, עריכה: ליר שפיגלר

חקירת האונס בקפריסין - עדכונים אחרונים

  • חמישה מהנערים העצורים שוחררו ממעצר
  • אחד הנערים הצליח להוכיח את האליבי לו טען, לפיו לא שהה במקום בזמן האירוע
  • עורך דינו של הנער: "סנונית ראשונה המעידה על כיוון החקירה"
  • שאר החשודים יובאו מחר לדיון בעניינם בבית המשפט בקפריסין

חמישה מבין 12 הנערים שנעצרו בשבוע שעבר בחשד לאונס תיירת בריטית באיה נאפה שבקפריסין שוחררו היום (חמישי) ממעצר. הוריהם של הנערים נקראו לבית המעצר על מנת לקבלם. מחר יובאו שאר הנערים החשודים לדיון בעניינם בבית המשפט בקפריסין.

עם שחרורו אמר אחד הנערים: "אני לא אשם, נעשה פה צדק". על שאר חבריו שנותרו במעצר אמר כי "הם עשו הרבה בשבילי", ציין. "אני לא יודע מה הם עשו, לא יודע כלום". את הזמן במעצר העביר לדבריו במשחקי "ארץ-עיר" וקלפים. "מה שהחזיק אותי שם זה הכיפה והתפילין. כשאנחת אסע לכותל". אב של אחד מהם הוסיף כי הוא "שמח שהכול נגמר וחוזרים לארץ".

עו"ד ניר יסלוביץ המייצג את את אחד הנערים ששוחרר מתחנת המשטרה בעיירה פראלימני, בירך על המהלך ואמר כי מדובר "בסנונית ראשונה" המבשרת על כיוון החקירה. "הדבר מעיד על סדקים באמינות גרסת המתלוננת", טען עו"ד יסלוביץ. "אמשיך לעשות ימים כלילות להשיב את כל הנערים לבתיהם".

אחד הנערים שנחשדו באונס הנערה הבריטית שוחרר, קפריסין. יואב איתיאל
הנער שהשתחרר הערב ממעצר/יואב איתיאל

מחומרי החקירה עולה כי אותו הנער הצליח להוכיח את האליבי עליו הצהיר בתחילת הפרשה, לפיו לא נכח במקום. נערה אחרת שבילתה עימו בזמן המקרה התייצבה בפני החוקרים ואישרה בפניהם את הדברים בעדות מפורטת. הגרסה הוצלבה ואומתה, והוחלט לשחרר את הנער ממעצר.

עו"ד יניב הברי, המייצג שניים מהנערים שצפויים להשתחרר הוסיף: "האסטרטגיה המשפטית אותה נקטנו הוכיחה את עצמה, אבל קודם כל הם חפים מפשע ואני שמח שנוכל להוציא אותם מכאן ולהביא אותם הביתה בקרוב".

הסרטונים שוחזרו

מוקדם יותר היום הודיעו הרשויות בקפריסין כי הצליחו לשחזר את הסרטונים מהטלפונים הניידים של 12 הנערים. באחד מהסרטונים נשמעת צעירה מבקשת באנגלית לסגור את הדלת, אולם לא ברור אם זהו קולה של המתלוננת. תוצאות ה-DNA הגיעו לידי החוקרים, אך לא נמסר תוכנן. המשטרה המקומית טרם חשפה מה תבקש מחר בבית המשפט.

לאחר שהחשוד המרכזי הודה כי קיים יחסי מין מלאים בהסכמה עם הצעירה הבריטית, שלושה חשודים נוספים טוענים כי באירוע שני היו מעורבים באקט מיני עם התיירת. זאת, לטענתם, בהסכמה ואף לבקשתה. חשוד מרכזי שלישי טען כי במפגש השלישי רק נכנס לחדר לצלם סלפי, כשברקע אירע על פי החשד האונס. הסרטונים שצילם חשוד זה וסרטונים נוספים שצילמו אחרים במהלך אותו אירוע וגם לפניו, כמו גם תכתובות שלהם עם הצעירה וכן בינם לבינם, ישמשו ראיות חשובות בהפללתם או זיכויים של המעורבים.

אחד הנערים שנחשדו באונס הנערה הבריטית שוחרר, קפריסין. יואב איתיאל
אחד הנערים שנחשד באונס הנערה הבריטית בעת שחרורו, קפריסין, היום/יואב איתיאל

החוקרים והסנגורים תולים תקוות רבות באותם סרטונים שבהם, לפי החשד, תועד המקרה, כשיש חשודים נוספים שטוענים כי היו מחוץ לחדר, ומדי פעם פתח מישהו מהם את הדלת וצפה במתרחש. הם ממשיכים לטעון כי אפילו לא נכנסו, למעט אותו נער שנכנס וצילם. "היא בחרה את מי לצרף", טענו השלושה באופן עקבי בחקירותיהם, "היא יזמה את הדברים". גורם המצוי בחקירה אומר כי "כולם נותנים את אותה גרסה אפילו בפרטים הקטנים".

הארכת מעצר החשודים באונס בקפריסין, 18 ביולי 2019. AP
אחד הנערים העצורים בקפריסין, מוקדם יותר השבוע/AP

הצעירה עצמה מסרה כבר פעם אחת גרסה מלאה ומפורטת מאוד. גם היא סיפקה גרסה עקבית ומנגד הדגישה כי "כולם השתתפו, בניגוד לרצוני". לטענתה, החשוד המרכזי "הוא מי שיזם והוביל את המהלך. אני הסכמתי לשכב איתו. איתו רציתי. אבל הוא ניצל את זה שנדלקתי עליו ואפשר לאחרים להצטרף".

הפרשה הקשה התרחשה בעיירת הנופש איה נאפה בעת שראש העיר, יאנוס קרוסוס, מנהל מלחמת חורמה בענף תיירות והשכרות הפרועה של "צעירים באיכות נמוכה". מזה כשנה וחצי שהוא מנסה לנקות את העיר מהתיירות הזו ומהמוניטין שדבק בה כבר בשנות ה-90 בשל כך. זה מכבר הוא מתבטא פומבית בעניין ואף קורא למשטרה ולחברות הנסיעות להימנע מלהביא אותם לרחובות העיר שלו שהפכו ל"מסיבה פתוחה", כלשונו.


(עדכון ראשון: 17:37)

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. רויטרס
הנערים מובאים להארכת מעצרם בתחילת השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully