וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה על הכביש - ופוגע ברוכב אופנוע | תיעוד ההתפרעות בדרכים

25.7.2019 / 13:18

צעיר בן 24 מכפר קרע נעצר בחשד שנהג במכונית מרצדס שתועדה עורכת מרוץ בכביש 65 עם מכונית נוספת. כשרוכב אופנוע צפר לנהגים המתפרעים, נהג הרכב דחק בו וגרם לו להתהפך - ולהיפצע באורח קשה. "הוא העיף אותי, נמרחתי על הכביש והאופנוע המשיך להידרדר"

עריכה: עמית שמחה

בבית משפט השלום בחדרה יתקיים היום (חמישי) דיון נוסף בתום הארכת מעצרו של סטודנט לסיעוד מכפר קרע, סמיח עתאמנה בן ה-24, החשוד כי הוא נהג המרצדס שתועד כשהוא דוחק אופנוע מנתיבו תוך כדי נסיעה בכביש 65. בכך הוא גרם להתהפכותו של האופנוע ולפציעתו הקשה של הרוכב, תושב הצפון ליאור מזרחי בן ה-50, אב ל-6. נהג רכב נוסף נעצר ושוחרר. הסרטון המתעד את האירוע מנקודת מבטו של רוכב האופנוע הופץ ברחבי הרשת.

"מדובר באירוע חמור", הסביר לבית המשפט רס"ב שי כץ. "נהג ברכב מסוג מרצדס בכביש ערערה בצורה מהירה ופזיזה ביותר, רוכב אופנוע שהבחין באופן נהיגתו העיר לו על כך ובתגובה הוא פגע בזדון ברוכב האופנוע, אשר נפל על הכביש ונפצע. בנוסף, נטש את המקום, חלף באור אדום ולא פנה לאף גורם לעזור לפצוע". מדובר במקרה חמור, אבל לא על רקע לאומני. גורם במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי למרות הטענות שנפוצו, על פי חומרי החקירה אין לכך כל אינדיקציה.

רכב מרצדס פגע ברוכב אופנוע בכביש 65 ערערה. אתר רשמי
הפגיעה ברכב שדרס את רוכב האופנוע/אתר רשמי

מחקירת המשטרה עלה כי נהגי שתי מכוניות ערכו ביניהם מרוץ על הכביש הבין-עירוני וכי רוכב האופנוע שהגיע מימין לשני הרכבים המתפרעים, צפר להם ובתוך כך הרכב מימין התנגש במזרחי במכוון. ארגון חוננו, באמצעות עו"ד חיים בלייכר, המייצג את מזרחי במימוש זכויותיו כנפגע עבירה, פנה למשטרת עירון וביקש לחקור לאלתר את נסיבות האירוע שנראה בסרטון בו "רכב נהוג בעל ידי בני מיעוטים פגע במכוון באופנוע".

האירוע התרחש לפני כשבועיים בשעות הערב של 9 ביולי. נהגים שנסעו בכביש 65 דיווחו למוקד 100 של המשטרה על אודות שני כלי רכב הנוסעים לכיוון צומת עירון בפראות תוך שהם מסכנים את משתמשי הדרך. בהמשך, התקבל דיווח על אחד משני כלי הרכב שככל הנראה פגע והפיל את רוכב האופנוע.

הרוכב, ליאור מזרחי, בן 50 ואב לשישה, פונה לבית החולים העמק. הוא תיעד את האירוע במצלמת דרך והסרטון הועלה לרשתות החברתיות, כולל סרטון נוסף שבו הוא נמצא בבית החולים מגולל את האירוע.

רכב מרצדס פגע ברוכב אופנוע בכביש 65 ערערה. אתר רשמי
המשטרה עורכת חיפוש ברכבו של החשוד/אתר רשמי

מזרחי סיפר כי הוא רכב בכביש 65, "כשלפתע מרצדס לבנה פשוט נצמדה אלי וחתכה אותי. היה פסע ביני לבינו. האטתי את הנסיעה והפעלתי את המצלמה כדי לתעד את מספר הרכב. כשהגענו לכיוון הצומת הבאה, כפר קרע, הרכב האט את הנסיעה, וכשהגעתי במקביל אליו נוסעיו עדיין לא נרגעו. פתחו את החלונות ובתוך הרכב זיהיתי ארבעה או חמישה בני מיעוטים שהחלו לקלל ולהתפרע, אחד אפילו הוציא את הראש שלו מהחלון".

לדבריו, "בצורה פתאומית נהג הרכב פשוט הסיט את הרכב שלו אלי, שבר ימינה, פגע בי תוך כדי נסיעה, והעיף אותי. אני נמרחתי על הכביש והאופנוע המשיך להידרדר. והם פשוט המשיכו לנסוע. אין להם בעיה לרצוח בנאדם. זה בלתי נתפס, שבקלות אפשר לרצוח עוברי אורח".

באופן סמוי, החלו חוקרי ובלשי היחידה המרכזית לבצע פעולות חקירה ואיתור תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים ואחרים. בסופו של דבר, לאחר חקירה מאומצת בשיתוף חוקרי תאונות דרכים של מחוז חוף, הצליחו השוטרים לפני יומיים לאתר את סמיח עתאמנה, החשוד כי נהג ברכב בזמן פגיעתו באופנוע. בנוסף לכך, נמצא כי רישיון הנהיגה שלו פקע מחודש מאי השנה.

רכב המרצדס שפגע בנהג בכביש 65 בערערה. אתר רשמי
המשטרה החרימה את רכבו של החשוד/אתר רשמי

עם איתורו, בוצע ביום שני האחרון חיפוש בביתו לאיסוף ממצאים, וכן נתפס רכב המרצדס שעל פי החשד היה מעורב באירוע. בסיום, סמיח עתאמנה נעצר לחקירה בגין תקיפה בנסיבות מחמירות באמצעות רכב וכן הפקרה לאחר פגיעה. ביום רביעי התקיים עימות בינו ובין מזרחי בו לדברי עו"ד בלייכר, "הוכחה כוונת התקיפה של החשוד".

בלייכר בירך את ימ"ר את"ן על תפיסת החשודים, אבל הוסיף: "מקווים שהחקירה תמוצה וכך הדין ימוצה עם החשודים אשר סיכנו בזדון את חייו של ליאור וחיי נהגים נוספים". הוא הבטיח להמשיך ללוות את התיק גם בשלב הדיונים.

עו"ד עלאא עתאמנה, המייצג את הנהג הסטודנט העצור, טען כי "רוכב האופנוע ידו טמונה באירוע ולא ניתן לשלול את האפשרות כי גם הוא התפרע". הוא טען כי המעצר נעשה ללא צו וכי יש לשחרר את סמיח עתאמנה לאלתר. השופט משה גינות לא התרשם והוא נותר במעצר, כאמור. היום, שוב יובא בפני שופט, אם לא תשחרר אותו המשטרה קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully