וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת שהיקף הקרבות דועך: המתנה של אסד לחיזבאללה על ההקרבה בלחימה

24.7.2019 / 22:53

נשיא סוריה מתעלם מהתקיפות תוך שהוא מאשר את ההתבססות ברמת הגולן הסורית. בפועל, הארגון השיעי מחזק את ציר דרום לבנון דרך הרי הגולן הסורי כדי לאיים על ישראל. מטרת חיזבאללה אינה רק איסוף מודיעין על פעילות צה"ל, אלא גם להיערך לפיגועים בגבול

רויטרס

בחודש מרץ האחרון חשף צה"ל את "תיק הגולן", פרויקט חשאי של חיזבאללה שאמור לקדם התבססות צבאית ברמת הגולן הסורית נגד אינטרסים ישראלים לאורך הגבול, אך גם בעורף. פעולת "ההשחרה" של הפעילים והמפקדים שביצעו מפקדים בצה"ל נועדה להניח את הבעיה על השולחן ולהפוך אותה לסוגיה אזורית. שני אירועים שהתרחשו השבוע בדרום סוריה סמוך וברמת הגולן הסורית מלמדים על הנחישות של הארגון השיעי להרחיב את היקף האיומים על ישראל.

שלשום (שני) חוסל משהור זידאן, דרוזי תושב רמת הגולן הסורית, שעל פי פרסומים פעל בזהות בדויה כדי לגייס פעילים למשימות חשאיות בשם חיזבאללה. לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, רקטה פגעה ברכבו באזור קוניטרה במרחק של כ-15 ק"מ מאזור הגבול המפורז עם ישראל. בתקרית נהרגו כמה אזרחים נוספים. תיאור פועלו בשם הארגון מזכיר במידה רבה את פעילותם של סמיר קונטאר וג'יהאד מורנייה, שחיסולם יוחס לישראל.

במקביל, הלילה הותקף מוצב צבאי סורי בתל אל-חארה שבדרום המדינה. על פי דיווחים, במקום מתרחשת פעילות של חיזבאללה ואיראן ככל הנראה במסגרת "תיק הגולן". היום הופצה ברשתות החברתיות תמונה של מושל מחוז קוניטרה, הימאם סאדק, מבקר חיילים סורים שנפצעו בתקיפת המוצב.

לוחמי חיזבאללה בלבנון, 18 במרץ 2019. AP
מרחיבים את האיומים על ישראל. לוחמי חיזבאללה/AP

היקף הקרבות בסוריה דועך והמרחב בו פועלים ארגון המדינה האסלאמית ("דאעש") ושאר ארגוני המורדים הצטמצם. עם זאת, בשאר אסד נותר נאמן לציר הרדיקלי ומתעלם בשלב זה מהתקיפות המיוחסות לישראל, תוך שהוא מאשר את תהליך ההתבססות ברמת הגולן הסורי. בפועל חיזבאללה מפתח ציר מובהק מדרום לבנון דרך הרי הגולן הסורי ועד לדרום סוריה. מטרת הארגון אינה רק לאסוף מודיעין על פעילות צה"ל, אלא גם להיערך לפיגועים בגבול.

עוד בוואלה!

הצעת נתניהו לאיחוד הימין נחשפת: שני שרים אם יתאחדו עם עוצמה יהודית

לכתבה המלאה
נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בראיון לעיתון יווני בדמשק 10 במאי 2018. רויטרס
נאמן לציר הרדיקלי. אסד/רויטרס

בתוך כך, בראשית החודש נאם ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר היימן, בכנס הבינלאומי הרביעי של המרכז למורשת המודיעין והדגיש כי איראן מהווה מרכז כובד אזורי. לדבריו, היציבות האזורית מתערערת בעיקר על ידי הזנת השחקנים בטכנולוגיה ותמיכה כלכלית. במקביל, מסייע משטר האייתולות לסוריה להשתקם צבאית מהר מכפי שציפו במזרח התיכון בפרט ובמערב בכלל. פותחה שנת הדרכה ללוחמי הצבא הסורי, מסגרות לוחמות שלמות עוברות שיקום וצמרת הצבא שוקדת על תכנית גיוס מילואים לחירום.

למרות זאת ההשפעה של חיזבאללה על הצבא הסורי גדלה. אסד הבטיח וקיים ואפשר מרחב פעולה לארגון השיעי. זאת, אף על פי שהיקף האיום עליו הצטמצם ובהתאמה חיזבאללה החל להחזיר מסגרות לוחמות ללבנון.

נחישות מול עוצמת ישראל

על פי דיווחים, צה"ל פועל באינטנסיביות רבה בסוריה כדי למגר את ניסיונות איראן וחיזבאללה להתבסס ולהקים מאחזים צבאיים, אך הציר הרדיקלי לא מרפה ומפגין נחישות מול העוצמה הצבאית הישראלית. לבנון נמצאת תחת לחץ אמריקני ולראייה ההתבטאות לאחרונה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנוגע לפרויקט הטילים המדויקים. עם זאת, לפי ההערכות באמ"ן הפרויקט אינו מבצעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully