וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הפעוטות התעמתו עם המטפלת כרמל מעודה: "תסתכלי לנו בעיניים"

הורי הפעוטון "בייבי לאב" בראש העין, שהמטפלת מואשמת בהתעללות בהם, צעקו לעברה: "עכשיו את מתביישת? תרימי את הראש ותזיזי את השיער". המטפלת לא הגיבה וההורים התבקשו מהסדרנים לכבד את האולם. בית המשפט קבע כי מעודה תשאר במעצר

צילום: אבי כהן, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בלוד קבע היום (חמישי) כי הגננת כרמל מעודה תישאר במעצר בחודש הקרוב ותשלח לתסקיר קצין מבחן. בהתאם לתסקיר יוחלט לגבי המשך המעצר. בקשת עורך דינה לשלוח אותה לבדיקה פסיכיאטרית נדחתה. לדיון הגיעו הורי הפעוטות מהפעוטון "בייבי לאב" בראש העין והתעמתו עם מעודה המואשמת בהתעללות בילדיהם. "תרימי את הראש, תסתכלי לנו בעיניים", הם קראו לעברה.

עוד הם אמרו למעודה, שהסתירה את פניה: "עכשיו את מתביישת? תרימי את הראש תזיזי את השיער. איפה החיוך שלך שהיה בהתחלה. היא יודעת למה לא להרים את הראש, בגלל מה שהיא עשתה". הם אף קיללו אותה והתפרעו במקום, עד שהתבקשו לכבד את בית המשפט.

בא כוחן של המשפחות עו"ד בנימין מלכא מסר ''ההגנה מתפתלת נוכח האישומים החמורים והקשים מנשוא, וטוענת טענות סרק. לא היה ספק שיהיה ניסיון של ההגנה לטעון לאי שפיות בעת ביצוע המעשים הנוראיים''. עוד הוסיף מלכא כי ''מקווה שתמצא כמי שהייתה כשירה בעת ביצוע המעשים וכמובן, כשירה לעמוד לדין''. לדבריו, ''לצערי, מצד סנגורה של הנאשמת, הושמעו בתקשורת טענות ולפיהן ההורים ידעו, בצורה זו אחרת, על זה. רוצה לומר כי: לא היו הדברים מעולם, שקר וכזב וחבל שדברים אלה נאמרו או נכתבו''.

הורי הפעטות במהלך משפטה של הגננת המתעללת, כרמל מעודה מראש העין, מחוזי מרכז (לוד) 25 ביולי 2019. אבי כהן
הורי הפעוטות בבית המשפט, היום/אבי כהן

בתחילת החודש, הפרקליטות הגישה בבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ.

כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

הורי הפעטות במהלך משפטה של הגננת המתעללת, כרמל מעודה מראש העין, מחוזי מרכז (לוד). אבי כהן
הורי הפעוטות בבית המשפט, היום/אבי כהן

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה של מעודה עד לתום ההליכים נגדה. בבקשת המעצר ציינה עו"ד איריס פיקר סגל כי "קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את ביטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים, וההתעללות השיטתית שנחשפה בארבע מצלמות כמעט מדי יום משך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות".

במהלך חקירתה, מעודה לא סיפקה הסברים למעשיה. היא בכתה וצחקה בו זמנית בחדר החקירות, תוך שהיא מכנה את עצמה בכינויים כמו "אני מפלצת" ו"הייתי שטן לילדים", אך לא הסבירה את פשר מעשיה.

הגננת המתעללת, כרמל מעודה  מראש העין במהלך דיון בעניינה, מחוזי מרכז (לוד) 25 ביולי 2019. אבי כהן
כרמל מעודה נלקחת מהדיון לאחר שההורים פרצו בקריאות לעברה, היום/אבי כהן

חקירת ההתעלות בגן הילדים בראש העין העלתה כי נקלטו יותר ממאה מקרי התעללות, במהלך 18 ימי צילום, במצלמות האבטחה בגן "בייבי לאב" בראש העין. במהלך החקירה, חוקרי משטרת מרחב השרון הצליחו לפענח 30 ימי צילום שנשמרו במערכות אליהן חוברו המצלמות, ואספו את אירועי האלימות.

הצתה מכוונת

במקביל להגשת כתב האישום נגד מעודה, הוגש כתב אישום נגד אדיר רצון בגין הצתת ביתה של המטפלת כרמל מעודה, שהואשמה בהתעללות, בראש העין. מכתב האישום עולה כי בת מקורב של הנאשם טופלה בגן של מעודה, ובעקבות זאת, על פי החשד, הצית את המקום. הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים.

"מדובר באירוע הצתה חמור שהקים סכנה גדולה לציבור", נכתב בבקשת המעצר. "המשיב הצית בכוונת מכוון מבנה מעץ, שהייתה בו תכולה רבה וכן שני בלוני גז, בצמוד לקומת הקרקע של הבית. זאת ביום שבת, בשעה 5:45 לערך בבוקר, שעה בה דיירי הבית והבתים הסמוכים לו ישנים במיטותיהם. ואכן, מעשי המשיב זרעו בהלה וכן הרס רב".

עוד נכתב כי "במעשי המשיב מימד חומרה נוסף, מטריד, של 'נטילת החוק לידיים', בכך שכיוון מעשיו למבנה הגן ומשפחתה של בעלת הגן. כל זאת בשעה שהגננת כבר הייתה עצורה והמדינה הכריזה על כוונתה להעמידה לדין, כמי שמבקש להחליף את ההליך החוקי והתקין במעשה פרוע ומסוכן".

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
תועד מבעיר אש ונמלט מהמקום. ביתה של מעודה לאחר ההצתה/אבי כהן

בכתב האישום צוין כי "הגן ממוקם בבית פרטי, בקומה השלישית העשויה עץ, ובני משפחתה של בעלת הגן מתגוררים בשתי הקומות הראשונות. הנאשם נכנס אל חצר הבית, ובאופן שאינו ידוע למאשימה במדויק שלח אש במבנה מעץ שהוצב בסמוך לקיר הבית ובו שני מכלי גז ותכולה נוספת. בשעה 05:47 יצא הנאשם מחצר הבית, ועל מנת לוודא שהאש אחזה, הסתכל מבעד לשלבי גדר הבית למשך כמה שניות, ואז פתח בריצה ונמלט מהמקום".

"כתוצאה ממעשי הנאשם אש עזה אחזה בבית, התלקחה והגיעה עד לגן וכן לבית פרטי נוסף צמוד מדרום", הוסיפו בכתב האישום. "תושבי הבית והבית הצמוד, לרבות ילדיהם, אשר ישנו במיטותיהם, נעורו לקול האש המתלקחת ונסו מבתיהם. נזק רב נגרם לשני הבתים ולרכוש, מבנה העץ ותכולתו נשרפו כליל, נזקי אש, חום ועשן נגרמו לחלק מהחדרים בתוך הבית, קירות העץ של הגן נשרפו וכך גם חלק מתכולתו, וכן נשרפה הגדר המפרידה בין הבית לבית הצמוד וניזוק רכוש בחצר הבית הצמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully