וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס ג'ונסון נכנס לתפקידו: מי שהימר נגד בריטניה יפסיד בגדול

24.7.2019 / 19:25

ג'ונסון הגיע לארמון בקינגהאם וקיבל את מלאכת הרכבת הממשלה מהמלכה אליזבת. משם המשיך לדאונינג 10 ונשא דברים בפעם הראשונה כראש ממשלה. הוא הוסיף להדגיש כי בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי במועד הנוכחי עם הסכם או בלעדיו: "המבקרים שלנו טועים"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

בוריס ג'ונסון נכנס היום (רביעי) לתפקיד ראש הממשלה ה-77 של בריטניה. ג'ונסון הגיע לארמון בקינגהאם, שם המלכה אליזבת מינתה אותו באופן רשמי לתפקיד והטילה עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. משם המשיך לדאונינג 10 ונשא דברים בפעם הראשונה כראש הממשלה. "זה עתה נפגשתי עם המלכה, שקראה לי להקים ממשלה, וקיבלתי את בקשתה", הכריז.

ג'ונסון התייחס לעזיבת האיחוד האירופי ב-31 באוקטובר והתחייב כי הממלכה תצא במועד הנוכחי. "האנשים שהימרו נגד בריטניה עומדים להפסיד בגדול כי אנחנו מתכוונים להשיב את האמון בדמוקרטיה שלנו, לקיים את הבטחות הפרלמנט, ולצאת מהאיחוד האירופי, בלי אם ובלי אבל".

ראש הממשלה הטרי הוקיר את קודמתו בתפקיד, תרזה מיי, שפעלה לדבריו מתוך "תחושה עמוקה של שליחות ציבורית". עם זאת הוסיף כי "למרות כל מאמציה התבהר כי עדיין יש פסימיסטים במדינה ומחוץ לה שחושבים שאחרי שלוש שנים של הססנות בריטניה הפכה לשבויה לטיעונים של 2016. בדמוקרטיה הביתית שלנו אנחנו לא מסוגלים להעריך מנדט דמוקרטי. לכן אני עומד בפניכם היום לספר לכם, העם הבריטי: המבקרים האלו טועים".

ראש ממשלת בריטניה הנכנס, בוריס ג'ונסון במהלך פגישתו עם המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם, 24 ביולי 2019. רויטרס
המלכה האליזבת וג'ונסון בארמון בקינגהאם, היום/רויטרס

אתמול הוכרז ג'ונסון כראש ממשלת בריטניה החדש, בתום הבחירות הפנימיות במפלגה השמרנית המפולגת. זאת בתום הצבעה שנמשכה כחודש בין פחות מ-200 אלף מחברי המפלגה, שהכריעו בין ג'ונסון, ראש עיריית לונדון לשעבר לבין שר החוץ ג'רמי האנט. הוא ייאלץ לעמוד במשימת "הלהיות או לחדול" שלו לסיים את הפרישה מהאיחוד האירופי בתוך שלושה חודשים.

ג'ונסון החליף את מיי שהתפטרה אחרי שנכשלה בהעברת הסכם הברקזיט. הוא היה שר החוץ בממשלתה, עד שהתפטר לפני שנה בשל המדיניות שלה בנושא. ג'ונסון הוביל את המחנה שתמך בפרישה מהאיחוד האירופי במשאל העם ב-2016, ורוצה לפתוח מחדש את ההסכם שגיבשה מיי עם האיחוד האירופי, ושנדחה שלוש פעמים בפרלמנט. הוא אחד הפוליטיקאים הססגוניים והשנויים במחלוקת ביותר בממלכה, ועתה עומד בראש הממשלה תומך נלהב של הברקזיט לראשונה מאותו משאל עם שטלטל את המדינה ואת היבשת.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון במהלך נאומו הראשון בתפקידו בדאונינג 10
 24 ביולי 2019. רויטרס
ג'ונסון בנאומו הראשון כראש ממשלה, היום/רויטרס

עלייתו של ג'ונסון, ששמו הרשמי הוא אלכסנדר בוריס דה פפל ג'ונסון, היא התפנית הגדולה ביותר בקריירה שלו שהחלה בעיתונות, עברה בטלוויזיה והמשיכה לפוליטיקה ולמשבר הברקזיט. ג'ונסון, שנולד בניו יורק ובהמשך ויתר על האזרחות האמריקנית שלו, למד באיטון, בית הספר הפרטי היוקרתי ביותר בממלכה והמשיך לאוניברסיטת אוקספורד.

הוא התחיל את הקריירה שלו בחברת ייעוץ בלונדון, אבל פרש אחרי שבוע. הוא עבר לעיתונות לאחר מכן, אך פוטר מעיתון "טיימס" אחרי שהמציא ציטוטים. הוא שימש ראש עיריית לונדון במשך שתי כהונות, מ-2008 ועד 2016.

מרקל בירכה: "חברות עמוקה בין המדינות"

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בירכה את ג'ונסון עם כניסתו לתפקיד. במכתב ששלחה לעמיתה ופורסם בטוויטר, כתבה: "הקשרים בין המדינות שלנו מאופיינים בחברות עמוקה ושותפות קרובה. אנחנו קשורים ביחסים אישיים בין אנשים, כלכלה וחברות. המחויבות המשותפת שלנו לסדר בינלאומי המבוסס על החוק והמסורת האירופית".

גם בקרמלין הביעו תמיכה בראש ממשלת בריטניה החדש. "הנשיא פוטין מברך את בוריס ג'ונסון לרגל תפקידו החדש כראש ממשלת בריטניה ומאחל לו בהצלחה".

(עדכון ראשון: 18:15)

טקס קבלת פנים לראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון בדאונינג 10
24 ביולי 2019. רויטרס
טקס קבלת פנים לג'ונסון בדאונינג 10, היום/רויטרס
אדם חובש מסכה בדמותו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון מחוץ לארמון בקינגהאם
24 ביולי 2019. רויטרס
אדם עוטה מסכה בדמות ג'ונסון מחוץ לארמון בקינגהאם, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully