וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשך שנה: נהגים שתועדו נוסעים במהירות מופרזת - לא יקבלו דוח

בעקבות הביקורות על אמינות ודיוק המצלמות אגף התנועה במשטרה הודיע כי נהגים שתועדו נוסעים במהירות מופרזת מחודש יוני 2018 - לא יקנסו ולא יועמדו לדין. ואולם החל מהיום היא תשוב לפעילותה הסדירה ולהפקת דוחות זאת לאחר חוו"ד שמערכת א-3 להפעלת המצלמות אמינה ומדויקת

עריכה: ניב מעוז

אגף התנועה של המשטרה החזירו היום (שלישי) לתוקף את פעילות מצלמות המהירות, ויחלו להפיק דוחות תנועה למשתמשי הדרך. זאת לאחר שאגף התנועה החליט בחודש יוני אשתקד כי המערכת א-3, המשמשת להפעלת המצלמות אינה אמינה ומדויקת ולכן לא ינתנו על ידה דוחות על עבירות שתועדו לאורך השנה האחרונה. לפי ראש מחלקת מחקר ופיתוח באגף אלברט אסרף, מדובר בעשרות אלפי דוחות.

בשנה שעברה המצלמות פעלו לשם תיעוד בלבד ללא הפקת דוחות תנועה, זאת לאחר שבית המשפט מתח ביקורת על אופן הכנסת המערכת לפעילות. אסרף הוסיף כי לגבי סוגיית הנהגים לגביהם נשלחו הודעות על ביצוע עבירות מהירות על בסיס המצלמות, יבחנו הפרקליטות והמשטרה את הנושא.

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
יחזרו לשימוש. מצלמות מהירות/רונן טופלברג

לדברי אסרף בשנת 2017, 21% מהתאונות החמורות בישראל נגרמו כתוצאה ממהירות מופרזת. בתוך כך הופקו כ-310 אלף דוחות על בסיס המצלמות שרשמו עבירות מהירות וחצייה באור אדום. באגף התנועה הוסיפו כי בתקופת ההשבתה נערכו בדיקות והתבקשו חוות דעת, בין היתר מחברת היצרן, שלאחריה הוחלט בפרקליטות לקבל את ההמלצות ולקבוע כי המערכת אמינה ומדויקת.

באגף התנועה הודיעו בשבוע שעבר כי האכיפה תחודש באופן מלא האכיפה באמצעות המצלמות "שיוסיפו להיות חלק מסל האמצעים הרחב שבשימוש המשטרה במשימתה החשובה". עוד נמסר מאגף התנועה, כי ישנה מגמת עלייה בדוחות על שימוש בטלפון בזמן נהיגה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לדבריו האגף מדובר בכ-98 אלף דוחות שחולקו החל מתחילת השנה, לעומת 65 אלף דוחות שחולקו עד יולי 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully