וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקולות המגיעים ממעמקי הים הם למעשה שירת בתולות ים אמיתיות?

31.7.2019 / 0:08

קולות חוזרים המגיעים ממעמקי הים סיקרנו מזה שני עשורים חוקרים רבים שניסו לפענח מהיכן הם מגיעים. על אף שהמחלוקת נפתרה, חובבי תיאוריות קונספירציה מאמינים שזו ההוכחה לקיומן של בתולות ים וקיבלו חיזוק מצד סרט תיעודי המציג לכאורה את חייהן של בתולות הים המסתוריות

YOUTUBE

שתי תיאוריות קונספירציה מעוררות שוב את הדיון בדבר קיומן של בתולות הים. אחת מגיעה מקולות שהוקלטו כבר ב-1997, העסיקו חוקרים מאז ולכאורה כבר קיבלו פתרון מדעי לא מפתיע במיוחד. השנייה מגיעה מסרט מוקומנטרי המציג את הקשר בין בתולות הים ללווייתנים ודולפינים.

נתחיל בתיאוריה הוותיקה שזכתה לשם "הבלופ". זה למעשה רעש שנשמע כמו שמבטאים את המילה והוקלט בעומק רב מתחת לפני המים במספר מקומות בעולם. הצליל המוזר הוקלט ב-1997 והעסיק מדענים רבים מאז, כולל כמה חובבי תיאוריות קונספירציה. מאחר שרק חמישה אחוזים משטח האוקיינוס נחקרו בידי האדם, הקולות הבלתי מוסברים הבשילו לידי תיאוריות קונספירציה שונות. חלק טענו שמדובר בפעולות סודיות של חיל הים, דבר שהוכחש מאז, אחרים טענו שהקולות מגיעים ממפלצות ים אימתניות וכן, היו גם כמה שסברו שאלה קולות דיבור של בתולות ים אמיתיות.

מופע בידור של בתולות ים באקווריום במלון בסין. רויטרס
אריאל שרה לנו בבלופים? מופע בידור של בתולות ים באקווריום במלון בסין/רויטרס

בתולות ים "אמיתיות":

צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully