וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: דג לוקוס בולע כריש שלם בביס אחד כשסביבו עשרה כרישים רעבים

21.7.2019 / 0:19

הדג האמיץ עשה את הבלתי יאמן כשנכנס לזירת רצח של אחד עשר כרישים רעבים - וטרף בעצמו אחד מהם בביס אחד. מזל שהאחרים היו עסוקים בעצמם באכילת פגר של דג חרב ולא שמו לב שאחד החברים שלהם נעלם

תיעוד נדיר: דג לוקוס בולע כריש שלם בביס אחד כשסביבו עשרה כרישים רעבים/NOAA

חוקרי מנהל האוקיינוסים והאטמוספרה הלאומי שחיפשו אחר ספינות טרופות על קרקעית הים לא האמינו למראה עיניהם כשהצליחו ללכוד במצלמה סעודת מלכים של 11 כרישים שנהנו מפגר של דג חרב שמצא את מותו מסיבה לא ברורה כמה שעות קודם לכן. מה שעוד יותר הפתיע אותם זה שדג דקר ענק, הידוע גם בשם העממי דג לוקוס, ארב לכרישים מאחורי הרכב הממונע של החוקרים - ובאומץ רב טרף אחד מהכרישים בלי שאף אחד שם לב. דגי דקר ניזונים בעיקר מסרטנים ובני משפחותיהם ולעיתים גם נהנים מסעודה של דגים איטיים. כרישים, עם זאת, לרוב לא נמצאים אצלם בתפריט.

התיעוד האחרון של דג דקר טורף היה לפני 5 שנים וזה הייה ממש יד המקרה שהחוקרים נתקלו בפגר של דג החרב במשקל של 113 קילוגרמים שמשך אליו כל כך הרבה טורפים. בסרטון הקצר שפורסם ברשת, נראים הכרישים הקטנים סועדים בתיאבון רב את שאריותיו של דג החרב בזמן שדג הדקר בוהה בהם מאחור ונראה בעצמו מתעניין בטעימה מדג החרב. אחד הכרישים, שנראה מפנה מקום למנת הדג הבאה שלו, מתרחק מעט ובהיסח הדעת מוצא את עצמו בפיו של דג הדקר שבולע אותו בביס אחד. מאחר שהכריש ארוך יותר מהדג, ניתן לראות את הזנב שלו מבצבץ מפיו של הדג וכאילו מנסה להילחם נגדו, למרות שזה כבר די אבוד בשבילו.

תיעוד נדיר: דג לוקוס בולע כריש שלם בביס אחד כשסביבו עשרה כרישים רעבים. NOAA Missions, אתר רשמי
דג בולע כריש בביס אחד/אתר רשמי, NOAA Missions

עוד בנושא:

עוד בוואלה!

האב העלה רחפן לאוויר - וקלט כריש ליד המשפחה שלו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully