וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת מהמעמקים: דיונון ענק בגודל חסר תקדים תועד לראשונה בחופי ארה"ב

9.7.2019 / 8:15

ייצור ימי חסר תקדים במימדים שלו תועד לראשונה על ידי חוקרים שהיו חמושים במערכת צילום משוכללת שאפשרה להם לחזור עם תמונות נדירות. צפו בתגלית

דיונון ענק בגודל חסר תקדים תועד לראשונה בחופי ארה"ב/Edie Widder and Nathan Robinson

ארה"ב היא מעצמה ענקית, אבל גם שם לא זוכרים מתי ראו דיונון כל כך גדול כמו זה שנמצא לראשונה באחד החופים של אלבמה. המדענים הימיים שמצאו את הדיונון הזה השתמשו במצלמה מיוחדת עם אור אינפרא אדום שהייצורים הימיים לא יכולים לזהות אותו, אבל מאפשר להם לזהות אותם במעמקי הים במפרץ מקסיקו, כאשר הדיונון הזה נמצא במים השחורים והאפלים שנמצאים בעומק של 762 מטר בקרקעית הים.

למערכת המשוכללת הזו מוצמד מעין דג מזויף שגורם לייצורים הימיים כמו הדיונון להיצמד אליה ולחשוב שיש ארוחה בסביבה. הדיונון הזה סקרן מאוד את החוקרים, שנאלצו לחזור לחוף במהרה כדי למצוא מומחה שיאשר להם שמדובר אכן בדיונון ולא בחיה אחרת.

צפו בתגלית

עוד באותו נושא

אליגטור עם סכין תקועה בראשו שוחה באגם שכונתי

לכתבה המלאה

אידית ווידר, אחת ממובילות המשלחת הימית, אמרה על הייצור: "יש לו שמונה ידיים מפותלות ושני משושים חזקים. יש לו את העיניים הכי גדולות מבין כל הייצורים שאנחנו מכירים, ויש לו אף שיכול לקרוע בשר. זה ייצור חי מדהים, שאנחנו כמעט לא יודעים דבר עליו". הם העריכו שגודלו כ-4 מטרים וזוהי הפעם הראושנה שדיונון בגודל כזה נצפה בחופי ארצות הברית.

יש לציין שמדובר במקרה מאוד נדיר מאחר וזה כמעט בלתי אפשרי לצלם דיונונים בסדר גודל כזה. למעשה, זה לא קרה מאז 2012, כשאז דיונון כזה התגלה ליד חופי יפן.

דיונון ענק. Edie Widder and Nathan Robinson, אתר רשמי
דיונון ענק במימדיו/אתר רשמי, Edie Widder and Nathan Robinson

להמחשה: גודל של דיונון ענק לעומת בן אדם

דיונון ענק. Facebook/Ocean Hunter Team, צילום מסך
דיונון ענק/צילום מסך, Facebook/Ocean Hunter Team
  • עוד באותו נושא:
  • דיונון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully