וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק בן חצי שנה מת לאחר שננעל בכלי רכב במודיעין עילית

התינוק חולץ מהמכונית בה ננעל תוך פעולות החייאה, אך בבית החולים קבעו את מותו. פרמדיק וחובש מד"א סיפרו: "אנשים במקום הכניסו את התינוק לתוך בית כנסת סמוך והתחילו להעניק לו סיוע ראשוני". המשטרה פתחה בחקירה

צילום: צביקה גולובנציץ', עריכה: תומר לוי

תינוק כבן חצי שנה מת היום (שני) לאחר שננעל ברכב סגור במודיעין עילית. הוא חולץ מהמכונית, תוך פעולות החייאה. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו. כוחות משטרה נמצאים במקום ופתחו בחקירה.

פרמדיק מד"א אורי גבריאל וחובש רפואת חירום במד"א שמואל מונק סיפרו כי "מדובר באירוע טראגי קשה. ראינו רכב עם דלתות פתוחות שמתוכו חולץ תינוק כבן חצי שנה לאחר ששהה ברכב סגור. אנשים במקום הכניסו את התינוק לתוך מבנה של בית כנסת סמוך והתחילו להעניק לו סיוע ראשוני. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ממושכות. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע במהירות ממשיך להיאבק על חייו".

הרכב בו נשכח התינוק בן חצי השנה במודיעין עילית, 22 ביולי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הרכב בו נשכח התינוק, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

על פי נתוני ארגון "בטרם" למניעת היפגעות ילדים, מאז שנת 2008 מספר המקרים המדווחים של ילדים שנשכחו או נלכדו ברכב עומד על 801 ילדים. ב-76% מהמקרים הילדים היו מתחת לגיל שלוש ו-30 ממקרים אלו הסתיימו במוות. אלפי מקרים נוספים לא מדווחים או לא מגיעים לכדי טיפול גורמים רפואיים. בשנת 2018 בלבד שלושה ילדים מצאו את מותם בעקבות שכחה במכונית. עד כה, בשנת 2019 לא מת אף ילד מהשארה או הילכדות ברכב.

סמנכ"לית הארגון, מיכל בר-דורון, מסרה כי "אנו נמצאים בעיצומו של החופש הגדול, בו השגרה מופרת. מחקרים מראים כי שכחה ברכב מתרחשת בעיקר בתקופות של יציאה מהשגרה, כאשר ההורה מוטרד, עייף או דעתו מוסחת. במקרים אלו משתלט על ההורה 'הנהג האוטומטי' והוא עלול לשכוח את היקר לו מכול. חשוב להבין כי זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, ולכן יש לאמץ הרגלי התנהגות בטוחה. בתום הנסיעה תמיד לוודא שלא נשאר ילד מאחור: להשאיר את התיק במושב האחורי, לשלוח תזכורות להורה השני בתום נסיעה או כל הרגל אחר שיגרום לכם לא לשכוח את הילדים".

(עדכון ראשון: 13:30)

צוותי מד"א במודיעין עילית במקום בו נשכח ברכב תינוק בן חצי שנה, 22 ביולי 2019. מד"א
כוחות הצלה מחוץ לבית כנסת במודיעין עילית, היום/מד"א
צוותי מד"א במודיעין עילית במקום בו נשכח ברכב תינוק בן חצי שנה, 22 ביולי 2019. מד"א
כוחות הצלה במודיעין עילית, היום/מד"א
כוחות משטרה סמוך לרכב בו נשכח התינוק בן חצי השנה במודיעין עילית, 22 ביולי 2019. צביקה גולובנציץ, אתר רשמי
כוחות משטרה במודיעין עילית, היום/אתר רשמי, צביקה גולובנציץ
כוחות משטרה סמוך לרכב בו נשכח התינוק בן חצי השנה במודיעין עילית, 22 ביולי 2019. צביקה גולובנציץ, אתר רשמי
מודיעין עילית, היום/אתר רשמי, צביקה גולובנציץ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully