וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיימר מתבודד בדירת קרקע: מכאן צמח המצית הקטלני של יפן

21.7.2019 / 11:45

שינג'י אובה בן ה-41 התגורר לבדו בפרברי טוקיו אחרי ששוחרר מהכלא, והעביר את ימיו במשחקי וידאו וללא קשר עם העולם החיצון. הוא מאושפז בעצמו אחרי השריפה, שבה נספו 34 איש, ולפי החשד פעל כנקמה על "גניבת רעיונותיו" בידי האולפנים בקיוטו

צילום: רוטירס

החשוד ברצח 34 בני אדם בהצתת אולפני האנימציה בעיר קיוטו שביפן, התגורר לבד בדירתו, בה שיחק במשחקי וידאו ללא הפסקה. המשטרה חוששת כי שינג'י אובה בן ה-41, הוא זה שהצית את האולפנים, ובכך הביא לרצח ההמוני הגדול ביותר שידעה יפן בשני העשורים האחרונים. אובה נסע לאולפנים ביום חמישי האחרון, שפך דלק בכניסה וצעק "תמותו!" בעודו מצית את הבניין.

המשטרה המקומית אישרה את זהותו של אובה ואמרה כי הורשע בעבר בשוד חנות. אובה עדיין לא נעצר, זאת מאחר והוא מאושפז בבית החולים לטיפול בכוויות שנגרמו לו מההצתה.

אובה התגורר לבדו בקומת הקרקע של בניין דירות בן שתי קומות בפאתי אומייה, פרבר של טוקיו ובמרחק של כ-500 ק"מ ממזרח לקיוטו. שכנו של אובה סיפר כי החשוד היה בעל שיער מתולתל, עם חטטים בעורו, והיה ער בשעות מוזרות ואינו מדבר עם איש.

"מעולם לא ראיתי אותו יוצא במהלך היום, אפילו לא למכולת. הייתי שומע אותו בקביעות בחצות", אמר השכן, בן ה-27 שסירב להזדהות. השכן הוסיף כי מוזיקה חזקה ממשחקי הווידאו שלו נשמעה מדירתו בכל שעות היממה, ואמר כי שכנים רבים נהגו להתלונן על כך.

אזרחים יפנים אבלים אל מול הריסות אולפניהאנימציה בקיוטו. רויטרס
אזרחים יפנים אבלים אל מול אולפני האנימציה שנשרפו. קיוטו, יפן/רויטרס

אובה עבר לדירתו באומייה לפני כשלוש שנים, לאחר שהשתחרר מהכלא באשמת שוד חנות ב-2012. בתקשורת המקומית דווח כי אובה גם קיבל טיפול פסיכיאטרי. בלוק הדירות בו התגורר אובה הנו אופייני לאזור הפרברי של טוקיו: יחידות קטנות וזהות, קירות דקים, מזגנים בודדים הנשענים על מרפסות צרות. הדירות מיועדות בדרך כלל לבודדים והן פופולאריות בקרב צעירים ובעלי הכנסה נמוכה.

ב-14 ביולי, כמה ימים לפני ההצתה, תפס אובה את שכנו ואיים עליו מסיבה שאינה ברורה. השכן סיפר שהכל החל כשאובה הלם על הקיר להתלונן על רעש. כשהשכן ניגש אל דירתו של אובה כדי לומר לו שהרעש מגיע מדירה אחרת, הוא שמע יללה רמה מתוך הדירה ואז אובה פתח את הדלת. "כשהוא יצא, העיניים שלו היו אדומות והוא החל לצעוק עליי לסתום את הפה", סיפר השכן, והוסיף, "הוא תפס אותי בצווארון והתחיל למשוך בשיער שלי, זה היה מפחיד".

אולפני האנימציה עולים בלהבות בקיוטו יפן. רויטרס
הרצח ההמוני הגדול ביותר ביפן בשני העשורים האחרונים. האולפנים העולים בלהבות, קיוטו, יפן/רויטרס

"חייתי כאן כל חיי, ועד לא מזמן לא היה באזור הזה כל אירוע אלימות, או דיבורים על אנשים אלימים שגרים בשכונה", אמר מהנדס בשנות ה-20 לחייו, שהיה בדרכו לבקר את הוריו הגרים בשכנות לאובה, "זה מטריד", הוסיף.

לאחר ההתקפה על האולפנים בקיוטו, סיפר אובה למשטרה כי ביצע את ההצתה לאחר שהאולפנים גנבו לו רומן שכתב. האולפנים נחשבים לידועים מאוד ביפן ובחו"ל עבור הסדרות והסרטים שיצרו, כולל פיתוח של קומיקס המאנגה "Violet Evergarden" לסידרה בנטפליקס.

אולפני אנימציה בעיר קיוטו, יפן, אחרי השריפה, 19 ביולי 2019. רויטרס
מאבטח מחוץ לאולפנים שנשרפו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully