וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפגנות: הכסף הקטארי יועבר פעם נוספת לרצועה

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי מחר תצא לדרך חלוקה נוספת של כספי הסיוע מקטאר ברצועת עזה. במהלך החלוקה, כ-60 אלף משפחות ברצועה יקבלו מענק סיוע בסכום של מאה דולרים לכל אחת, שיועברו דרך סניפי הדואר ברצועה. הנייה: "לא זנחנו את המאבק החמוש"

צילום: דו"צ, עריכה: תומר לוי

כספי הסיוע המועברים מקטאר לעזה יחולקו מחר (ראשון) פעם נוספת ברצועה - כך דיווחו כלי תקשורת ערביים. במסגרת החלוקה, 60 אלף משפחות יקבלו סכום של מאה דולרים לכל אחרת דרך סניפי הדואר הפזורים ברחבי הרצועה.

הדיווחים על העברת הכספים באים לאחר שאתמול נמשכו ההפגנות על גבול רצועת עזה. יותר מ-4,000 פלסטינים בכמה מוקדים, בעוד שכוחות צה"ל ניסו למנוע חבלה בגדר המערכת באמצעות גז מדמיע, ובחלק מהמקרים היה שימוש באש חיה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, נפצעו 103 פלסטינים, מהם 49 מירי צה"ל. ארבעה מהפצועים חובשים ושניים הם עיתונאים.

על רקע האירועים, ראש השלכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה האשים היום את צה"ל בשימוש בירי חי וירי כדורי גומי נגד מפגינים בתהלוכות השיבה בהן נהרגו עד כה 340 איש. בריאיון שהועבר בשידור טלויזיה במעגל סגור מעזה במסגרת מפגש של העמותה הפלסטינית לתקשורת והסברה באיסטנבול, אמר "פעמים רבות אנו פונים למאבק עממי ולהפגנות שלום אולם אין זה אומר כי נטשנו את המאבק החמוש נגד ישראל. בידי חמאס טילים שיכולים לפגוע בכל נקודה בפלסטין הכבושה".

פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
100 דולר למשפחה. עזה/רויטרס

"הממשלות האמריקנית והישראלית הן הקיצוניות ביותר בהיסטוריה ביחסן לפלסטין", אמר הנייה. "אין ספק בכך שהנרטיב הישראלי הוא בעל השפעה רבה בשל כוחו הפיננסי והלובי הציוני באירופה ואמריקה. הוא זה שמתאר הההתנגדות הפלסטינית כטרור. למרבה הצער ארה"ב ואירופה מתייחסות לנרטיב הישראלי הסותר את הנורמות הבינלאומיות וזכותם של עמים להתנגד לכובשיהם".

הנייה אף התייחסים ליחסים עם ישראל, ולתהליך המדיני שארצות הברית מנסה להניע במסגרת עסקת המאה."אמרנו כמה פעמים שאם המהלכים הדיפלומטיים והפוליטיים יכולים להשיג לעם הפלסטיני את זכויותיו אז אהלן וסהלן, אולם התנסנו ב-25 שנה של מו"מ והתוצאה היא אפס", טען. |זכותו של העם הפלסטיני להאבק בדרכי שלום ובדרכים עממיות כפי שהוא רוצה".

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה נואם בעצרת לציון עשור למות שייח אחמד יאסין. רצועת עזה, 23 במרץ 2014. רויטרס
"זכותו של העם הפלסטיני להתנגד לכובשיו". הנייה/רויטרס

עוד חשף כי משלחת של הארגון תחל היום ביקור בן כמה ימים בטהראן והביע תקווה כי תביא תוצאות חשובות. לדבריו ההחלטה על יציאת חמאס מסוריה נבחנה בצורה מלאה וכי צעדי הארגון עם הצדדים הסורים בתחילת המשבר נועדו לשמור על סוריה ובטחונה. חמאס לא התערב בעניין הסורי הפנימי בעבר ולא בשום שלב עתידי. לגבי נורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל אמר: "אנחנו לא מתערבים ולא מאשרים שום מפגשים ישירים בין הציונים ובכירים ערבים ומגנים את פגישת שר החוץ הבחרייני עם בכירים ישראלים בוושינגטון ומגנים ביקורים בין היישות הישראלית והאמירויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully