וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות בדרך לקייטנה: הורי הילדים מחולון התבקשו לציין את גוון עורם

21.7.2019 / 7:58

בשאלון רישום לקייטנת מצטיינים ומחוננים בחולון התבקשו הורי הילדים למלא פרטים ולהוסיף תיאורים פיזיים וחיצוניים של הילדים. בין היתר נשאלו על מבנה גופם, צבע שיערם וגוון עורם. הליך הרישום עורר זעם בקרב ההורים כלפי העירייה: "השאלון גזעני, בושה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההליך עורר זעם. ילדים בקייטנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטופס שאלון מילוי פרטים אישיים שהועבר על ידי עיריית חולון לילדים שנרשמו לקייטנת מחוננים ומצטיינים, התבקשו ההורים לתאר את ילדיהם בשורה של תיאורים חיצוניים והבהרות, שבין היתר כללו מאפיינים כגון מבנה גופם, גובהם, שטף הדיבור וגוון שיערם. יותר מכולם, בלטה עמודת גוון עורם של הילדים. השאלון החודרני הטריד לא מעט הורים שהופתעו מאופי השאלות והתיאורים.

ניב אברהמי, אחד ההורים שרשם את ביתו לקייטנה והתבקש למלא את השאלון, חש באי נוחות ושיגר מכתב ציני ותקיף לעיריית חולון ולרשת קהילה ופנאי בעיר כדי לבקש הבהרות לגבי הטופס החריג. העתק שלו הגיע לידי וואלה! NEWS.

"לגבי סעיף גוון העור אשמח להבהרה, כי בהתאם למחאת יוצאי אתיופיה אני לא רוצה לטעות: במידה והעור הוא חום בהיר, האם לכתוב כהה ביחס לאשכנזים או בהיר ביחס לשחורים?", שאל האב בציניות. "האם מחלקים את הילדים לקבוצות לפי גוון העור או שהמידע משמש דווקא כדי לשלב בין סוגי גוונים שונים ליצירת חוויה של שוויון ופלורליזם?".

טופס רישום לקייטנת מחוננים ומצטיינים, עיריית חולון, 20 יולי 2019. עיבוד תמונה
שאלון העירייה להורי ילדי הקייטנה/עיבוד תמונה

בהמשך לטון הציני בו החל, האף ביקש הבהרות גם בנוגע לשאר התכונות אותן התבקשו ההורים לציין בטופס. "אני רואה לנכון להוסיף מידע שימושי: אמא של ילדתי הינה פרסיה משני הצדדים, הוריה עלו מפרס ורכשו שפה בארץ, הינה בעלת תואר שני ועובדת בבנק אך צבע עורה כהה. עם זאת בתקופת החורף ניתן להבחין כי צבע העור נובע משיזוף כך שבחורף ניתן לעיתים לחשוב שמדובר באשכנזייה קצת יותר כהה ולא פרסייה בהירה. אני בן לאמא פולנייה, דור שני לניצולי שואה ואב עיראקי משכיל בצבע כהה ושערות שחורות. אודה על הנחיות מדויקות יותר למילוי הטופס. בתודה מראש, בכבוד רב, עיראקי, פולני, בהיר עור, גובה ממוצע עם משקפיים, שטף דיבור תקין", סיכם האב.

מכתב אב לעיריית חולון בעקבות טופס הרישום לקייטנה, 20 יולי 2019. עיבוד תמונה
"האם מחלקים את הילדים לקבוצות לפי גוון", מכתב האב לעיריית חולון/עיבוד תמונה

שי קינן, יו"ר האופוזיציה בעיר, הגיב בזעם בנושא. "השאלון הגזעני הזה של עיריית חולון עורר בי תחושת קבס מהולה בבושה גדולה אך לצערי, כלל לא הופתעתי", אמר. "הרי בימים אלו ממש מפרידה אותה עירייה בין ילדים בקייטנות על בסיס כלכלי. שטענתי זאת בפני ראש העירייה, מוטי ששון, תירוצו הקבוע הוא - 'רשת קהילה ופנאי היא ישות משפטית נפרדת'. לצערי הבעיה היא מנהיגות נפרדת. המנהיגות של ששון נפרדת מתושביה והגיע הזמן להודות שחולון חייבת להתחדש".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בטופס המהווה נספח על פי נהלי הביטחון של הקב"ט העירוני. חובה על כל ילדי כל הקייטנות בעיר למלא אותו כדי לקבל אישור ורישוי לקייטנה וזאת על מנת לאפשר זיהוי במקרי חירום". בעירייה הדגישו כי "מדובר בקייטנות ציבוריות, פרטיות, נושאיות (מחוננים ,ספורט, מחשבים) ועוד".

מכתב אב לעיריית חולון בעקבות טופס הרישום לקייטנה, 20 יולי 2019. עיבוד תמונה
מכתב האב לעירייה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully