וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל אחרי הרעידות: אני יכולה להמשיך בתפקיד עד סוף הקדנציה

20.7.2019 / 13:16

במסיבת עיתונאים הכחישה הקנצלרית שמועות על מצבה הרפואי והבהירה כי תוסיף לכהן עד הבחירות הבאות. לדבריה, "זהו ענייני האישי וב-2021 תבוא לסיום פעילותי הפוליטית". במקביל, בת חסותה נכנסה לתפקיד שרת ההגנה ועוררה סערה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבהירה אתמול (שישי) כי היא כשירה להמשיך בתפקידה עד סוף כהונתה ב-2021. מרקל, שחגגה השבוע 65 ומשמשת כקנצלרית מאז 2005, תועדה בשבועות האחרונים כשהיא רועדת והכחישה שמועות על מצבה הבריאותי. לדבריה, היא מבינה את חשש הציבור, אבל "יכולה להמשיך בתפקיד".

למרקל אין היסטוריה של בעיות רפואיות רציניות, ובלשכתה לא סיפקו הסברים על התקפי הרעידות. בכיר בממשל אמר כי התקפיה נובעים מסיבות פסיכולוגיות, כשהיא נמצאת תחת לחץ להימנע מהם לשוב ולהופיע.

"כאדם, מצבי הבריאותי הוא ענייני האישי, וכמו שאמרתי, ב-2021 תבוא לסיומה פעילותי הפוליטית", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים. "אבל אני מקווה שיהיו חיים אחרים (אחרי הפוליטיקה)". כשנשאלה איך היא מרגישה, ענתה: "טוב".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, 17 ביולי 2019. רויטרס
מרגישה טוב. מרקל/רויטרס

הקנצרלית מנסה לנהל באופן שקול את יציאתה מהפוליטיקה, ובדצמבר האחרון ויתרה על כסאה כיו"ר המפלגה הנוצרית-דמוקרטית לבת חסותה אנגרט קראמפ-קארנבאואר. למרות כמה פליטות פה השנה, קראמפ-קארנבאואר נכנסה השבוע לתפקיד שרת ההגנה, שייקבע את סיכוייה לזכות להחליף את המנטורית שלה בתפקיד מנהיגת גרמניה.

אולם עם כניסתה לתפקיד היא כבר הסתבכה לאחר ריאיון משמים לרשת טלוויזיה. מרקל ציינה כי היא בטוחה שבת חסותה תעשה עבודה טובה במשרד ההגנה, שנחשב ל"גביע מורעל" בשנים האחרונות.

יחד עם זאת, הקנצלרית הוסיפה כי היא לא תיקח חלק בהחלטה על מי צריך להחליפה בתפקיד המועמד לתפקיד הקנצלר בבחירות הבאות. לדבריה, "המפלגה תחליט מי יהיה המועמד".

שרת ההגנה של גרמניה אנגרט קראמפ-קארנבאואר, 17 ביולי 2019. רויטרס
פליטות פה. קראמפ-קארנבאואר/רויטרס

הרעידה הראשונה של מרקל התרחשה ב-18 ביוני, כשנפגשה עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אבל לאחר מכן היא אמרה כי היא חשה טוב יותר ושתתה מים. בפעם השנייה, זה קרה בעת פגישה עם הנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר ב-27 ביוני, אך גם אז אמר הדובר שלה כי מצבה טוב.

ב-10 ביולי תועדה מרקל רועדת בפעם השלישית בתוך חודש בזמן פגישה עם ראש ממשלת פינלנד אנטי רינה. דובר מטעמה של מרקל אמר כי מצבה תקין. בתחילת מסיבת העיתונאים שלהם שהתקיימה כשעה קלה לאחר מכן, היא נראתה מחייכת. במסיבת העיתונאים אמרה מרקל "אני בסדר, אנשים לא צריכים לדאוג לי. זה חלק מתהליך שאני עוברת''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully