וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי הרעידות: מרקל ישבה בטקס קבלת פנים

11.7.2019 / 14:32

בניגוד לכללי הפרוטוקול, קנצלרית גרמניה לא עמדה לכבודה של ראשת ממשלת דנמרק, יממה אחרי שרעדה בפעם השלישית בתוך חודש. מרקל נראתה מחויכת והמשיכה עם עמיתתה ללשכת הקנצלר

צילום: רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ישבה היום (רביעי) במהלך טקס קבלת הפנים לראשת ממשלת דנמרק, יממה אחרי שרעדה - בפעם השלישית בתוך חודש - כשקיבלה את פניו של ראש ממשלת פינלנד. ראשת ממשלת דנמרק הטריה מטה פרדריקסן ישבה לצדה בזמן משמר הכבוד הצבאי ביום חם בברלין, ולאחר מכן הן צעדו ללשכת הקנצלרית, כשמרקל מחייכת למצלמות.

מרקל אמרה אתמול כי היא עוברת תהליך כלשהו, אולם התעקשה כי מצבה טוב ואמרה כי "כפי שזה קרה יום אחד, כך זה ייעלם". מרקל אמרה אתמול כי היא עוברת תהליך כלשהו, אולם התעקשה כי מצבה טוב ואמרה כי "כפי שזה קרה יום אחד, כך זה ייעלם". מומחים רפואיים הודפים את הספקולציות לגבי הרעידות של מרקל בת ה-64, ואומרים כי יש סיבות רבות שיכולות לגרם לכך. הקנצלרית סירבה לפרט אם היא עוברת טיפול רפואי כלשהו.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בטקס קבלת פנים לראשת ממשלת דנמרק בברלין, 11 ביולי 2019. רויטרס
מרקל במהלך הטקס, היום/רויטרס

מרקל, שנמצאת באמצע הכהונה הרביעית והאחרונה שלה, מנהיגה את גרמניה מאז 2005 ואמורה לסיים את תפקידה ב-2021, אלא אם הבחירות יוקדמו. לא ידוע על בעיות רפואיות שמהן היא סבלה בעבר, והיא דווקא הוכיחה סיבולת רבה בעת שיחות מרתוניות שקיימה לאורך הלילה במהלך הקדנציה הארוכה שלה, שבה ביססה את מעמדה כמנהיגה החזקה ביותר ביבשת.

הרעידה הראשונה שלה התרחשה ב-18 ביוני, כשנפגשה עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אבל לאחר מכן היא אמרה כי היא חשה טוב יותר ושתתה מים. בפעם השנייה, זה קרה בעת פגישה עם הנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר ב-27 ביוני, אך גם אז אמר הדובר שלה כי מצבה טוב והיא טסה לפסגת G20 כמתוכנן.

במקרה שמרקל לא תוכל להמשיך בתפקידה, הנשיא ימנה את אחד מחברי הממשלה כקנצלר זמני עד שהפרלמנט יבחר אחד חדש. זה לא צפוי להיות סגנה של מרקל, אולף שולץ מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, השותפה לקואליציה בהנהגת המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully