וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחזקים בהפרדה, התובע הכללי מעורב: כך נחקרת פרשת האונס בקפריסין

19.7.2019 / 15:55

יחידת המשטרה המרכזית באי מעורבת בחקירת החשד לאונס התיירת הבריטית בידי 12 נערים ישראלים. הם הופרדו כדי למנוע תיאום גרסאות, לאחר שהצעירה טענה שכולם היו מעורבים, והטלפונים שלהם נלקחו לחילוץ הסרטונים מהאירוע. לטענת המשטרה, החבלות על גופם הן ראיות למאבק עמה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

במשטרת קפריסין נכנסה היום (שישי) חקירת האונס הקבוצתי להילוך גבוה. אתמול האריך בית משפט בעיירה פמגוסטה את מעצרם של 12 הנערים הישראלים בשמונה ימים, ובכך נעתרה השופטת טונייה ניקולאו במלואה לבקשת המשטרה המתכוונת לזמן בנוסף להם עוד לפחות 35 איש בהם מעובדי מלון פמבוס נאפה רוקס, לגביית עדות. במדינת האי הקטנה לא נותרת החקירה הזו רק בעיירת הנופש איה נאפה, אלא גם התובע הכללי כבר מעורב, וגם משטרת המדינה.

מבית המשפט נלקחו העצורים למתקני כליאה שונים ברחבי האי, שם הם מוחזקים בהפרדה, כדי להקשות עליהם לתאם גרסאות. לטענת המשטרה, החשוד המרכזי בפרשה כבר שינה את גרסתו שלוש פעמים, עד שהודה לבסוף כי בעת ששכב עם התיירת הבריטית בת ה-19, בחדרו, היו נוכחים בחדר גם חבריו. לטענתה הם צפו במתרחש, ואחר כך היו כולם שותפים מלאים לאונס הקבוצתי שנעשה בה עד שנמלטה עירומה אל מחוץ לחדר כשהם רודפים אחריה.

עוד בנושא:
אמצעי מניעה וסימנים על הקירות: תיעוד חדר החשודים באונס בקפריסין
החשד לאונס בקפריסין: "פגשתי נער ישראלי במלון ואז הופיעו השאר"

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. רויטרס
אחד החשודים מובא לדיון בהארכת מעצרו/רויטרס

הצעירה נתקלה באקראי בחבריה, אלה שאחר כך נטען כי הכו בישראלים מכות נמרצות. שניים אכן נעצרו כשהם חבולים ושרוטים, אלא שלטענת המשטרה הפציעות האלה הן דווקא ראיות למאבק שניהלו עם הצעירה בעת שאנסו אותה.

ראש העיר של איה נאפה, יאנוס קרוסוס, התבטא הבוקר בעיתון סאן הבריטי בהתייחסות לאונס, הביע צער על המקרה וביקר את הפיכתה של עיירת החוף שלו בפרט וקפריסין בכלל ליעד מסיבות פרועות לתיירים שיכורים המגיעים מדי שנה. הוא האשים את "התיירים שהפכו את עיר הנופש כולה למועדון פתוח" ואמר כי למרות שהעיירה מגבירה את סיורי המשטרה בעונה הזו, המצב כך חלקית, "בשל התנאים שאיפשרו לענף התיירות להתפתח לכיוון הזה".

עוד בוואלה!

"הקצב כאן שונה": הדרך הארוכה לפיצוח פרשת האונס בקפריסין

לכתבה המלאה
בית המשפט בו ייערך לחושדים באונס הנערים  לכאורה של התיירת על- ידי קבוצת ישראלים בקפריסין. אתר רשמי
בית המשפט שבו התקיים דיון הארכת המעצר של הצעירים באיה נאפה/אתר רשמי

בעבר כבר היה גם למלון המדובר ניסיון מר עם ישראלים צעירים שהשתוללו השאירו הרס, צואה וקיא בבריכה ובחדר, ואף איימו על פקידת הקבלה, שבמקרה היתה גם אשתו של בעל המלון. במלון חזרו כבר אתמול לשגרה ולמסיבות הבריכה המאפיינות אותו ומלונות אחרים בעיר הנופש ובאי.

באי דווח אתמול כי המשטרה שערכה חיפוש בחדר 723 של המלון, תפסה מצעי מיטה בהם סדינים ושמיכות, אספה קונדומים שחלקם משומשים, ואספה שרידי דנ"א גם מהשטיח בחדר. בגדיהם של כל ה-12 נתפסו אף הם ונשלחו לבדיקות מעבדה. ככל הידוע נתפסו גם 11 טלפונים ניידים והמשטרה תנסה לחלץ מהם מידע קריטי לחקירה, כמו סרטונים שצולמו במהלך האירוע וכן התכתבויות בין מי מהישראלים לבין הבריטית כמו גם בינם לבין עצמם, שהרי מיוחסת להם גם עבירת קשירת הקשר לפשע. עורכי הדין יעשו היום מאמץ לפגוש את כולם בבתי המעצר השונים, להכין אותם לבאות.

תכתובת ווטסאפ_פרשת האונס בקפריסיו. מערכת וואלה!
"איפה את?". ההתכתבות לכאורה בין הצעירה הבריטית לאחד הנערים/מערכת וואלה!
תכתובת ווטסאפ_פרשת האונס בקפריסיו. מערכת וואלה!
ההתכתבות לכאורה בין הצעירה הבריטית לאחד הנערים/מערכת וואלה!

"המשטרה החלה היום את החקירות ואת הבדיקות והגרסאות של העצורים. רק בסופה של החקירה נוכל לדעת לאיזה כיוון לוקחים את זה", אמר לוואלה! NEWS יניב הברי, 40, עורך דין קפריסאי, המתגורר באי מאז עבר לכאן בילדותו ומוכר כאן כעו"ד יואניס הבריס. הוא הודה: "מקרה כזה אני לא זוכר כאן, יש תיקי סמים, יש תיקי אלימות, גם אונס של תיירות על ידי מקומיים או תיירים אחרים, אבל באונס קבוצתי בקפריסין לא נתקלתי. כמובן שזו שיחת היום באי. כל אמצעי התקשורת עוסקים בזה".

עו"ד הברי הדגיש את הרגישות המתבקשת, במיוחד כיוון שמדובר בקטינים, "יכול להיות שמגרסאות מי מהחשודים ומהדנ"א שנלקח ייתברר שהם לא באמת קשורים. יכול להיות אפילו מהבדיקות הרפואיות של המתלוננת ייתברר שלא היתה פה עבירה פלילית, אלא אירוע בהסכמה כפי שהצעירים טוענים".

מדיווחים בקפריסין עולה כי הצעירה עדיין מאושפזת בבית חולים ומצבה הנפשי קשה והחוקרים מתקשים לגבות ממנה עדות שתחזק את גרסתה. אתמול התפרסמו באי התכתבויות אינסטגרם שלה לכאורה עם הצעיר הישראלי, כשבמהלך יומיים הוא משדל אותה לבוא לחדרו.

תכתובת ווטסאפ_פרשת האונס בקפריסיו. מערכת וואלה!
ההתכתבות לכאורה בין הצעירה הבריטית לאחד הנערים/מערכת וואלה!
תכתובת ווטסאפ_פרשת האונס בקפריסיו. מערכת וואלה!
"את באה לחדר שלי?". ההתכתבות לכאורה בין הצעירה הבריטית לאחד הנערים/מערכת וואלה!

חברה שלה מסרה שקבוצת הישראלים השתויים הטרידה אותה וחברות שלה במהלך המסיבה שהתנהלה במלון עד השעות הקטנות של הלילה. נמסר שהיא טוענת כי במהלך האונס הם קשרו אותה. עיתון מקומי פרסם כי בבריטניה היא כבר היתה בעבר קרבן של אונס קבוצתי בעקבותיו אף פוצתה ב-15 אלף פאונד. אין לדיווחים האלה אימות ממקור אחר והדיווחים האלה כולם זוכים לביקורת ברשתות החברתיות, בעיקר בהתחשב כי התייחסות אותנטית רשמית של קרבן האונס טרם נשמעה, בעוד התקשורת עוסקת רובה ככולה בעיקר בטענות החשודים.

עו"ד הברי אומר כי יש להמתין בסבלנות לתום החקירה. הוא אמר כי "המשטרה עוד לא החליטה שהיא מגישה כתב אישום וזה שהם במעצר זה לא אומר שהם אשמים. המשטרה צריכה לעשות את העבודה שלה".

(עדכון ראשון: 15:55)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר המלון שבו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמצעי מניעה שנמצא בחדר שבו לנו הישראלים החשודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully