וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצב כאן שונה": הדרך הארוכה לפיצוח פרשת האונס בקפריסין

כלי התקשורת בקפריסין עוקבים באדיקות אחר הפרשה במסגרתה נעצרו 12 נערים ישראלים. "זה סיפור רע לכולם", אומרים בקפריסין. פרקליטו של אחד העצורים: "חקירה מורכבת כמו זו יכולה להימשך חודשיים-שלושה". חוקר בקפריסין: "מי שהאליבי שלו יאומת - ישוחרר"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בבית המשפט בקפריסין התקיים היום (חמישי) הדיון בעניינם של 12 הנערים הישראלים שנעצרו בחשד לאונס התיירת הבריטית בת ה-19 באיה נאפה. בינתיים המשטרה ממשיכה בחקירת הפרשה, בעוד שכלי תקשורת המקומיים עוקבים באדיקות אחר ההתפתחויות. "זה סיפור רע לכולם", אמרה לוואלה! NEWS עיתונאית קפריסאית. "אני מרגישה רע עבור הבחורה ועבור הצעירים".

לדברי העיתונאית, הדיווחים בכלי התקשורת אודות המעשים שבהם נחשדים הנערים, מעוררים עניין רב. הן בשל חומרתם, והן בשל החשש לפגיעה בתיירות במקום, המהווה מוקד פרנסה עיקרי. "זו שיחת היום ברחבי האי", אמרה. "תזכור שיש פה בסך הכל מיליון תושבים. אני אישית לא זוכרת סיפור כזה מעולם. יש כאן אירועים פליליים כמובן, אבל משהו מהסוג הזה לא זכור לנו".

קבוצת הנערים, בני 17-16, תושבי הקריות, עפולה וירושלים, יידרשו לעמוד למסדר זיהוי בפני התיירת הבריטית. בנוסף לכך, המשטרה מתכוונת לתשאל 35 איש כדי לגבות עדויות, בהם חבריהם של החשודים, חבריה של התיירת ועובדי המלון. הדיון היום בעניינם היה מסורבל. השופטת והמשטרה שוחחו ביוונית, עורכי הדין דיברו עם הלקוחות שלהם בעברית.

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. רויטרס
הנערים החשודים בדרכם לדיון, היום/רויטרס

מנגד, איש לא הגיע לדיון משגרירות בריטניה בקפריסין, והייתה רק נציגות מצומצמת של התקשורת הבריטית. בינתיים, המתלוננת מאושפזת בבית חולים סמוך לאיה נאפה. היא עברה בדיקות ומתאוששת מהטראומה. הסיפור אומנם מעורר עניין בבריטניה, אך לא תופס את הכותרות ראשיות. זו הפעם השלישית בעת האחרונה שתיירת בריטית נאנסת מחוץ לאדמות הממלכה, הפעמיים הקודמות התרחשו בספרד.

לבריטים הפוקדים את עיירת הנופש איה נאפה יש כבר היסטוריה של מסיבות שנגמרות רע. לפני שלוש שנים, באוגוסט 2016, צעיר אנגלי בן 22 שהגיע לקיץ שלישי של עבודה באי נדקר בצווארו פעמיים בבר על ידי שניים שהתקוטטו עמו ועם חברו. משטרת קפריסין איתרה מאז שני חשודים במעשה, אבל הם חצו לחלק הטורקי של האי עמו אין לקפריסין הסכם הסגרה.

מפה - קפריסין. אתר רשמי
מפה - קפריסין/אתר רשמי

אחד החוקרים אמר היום כי "מי שטענת האליבי שלו תאומת, ישוחרר מכאן, ומהר - לשאר, ביג פרובלם". בשיחה עם וואלה! NEWS אמר עו"ד ניר יסלוביץ' המייצג ארבעה מהנערים החשודים כי בשלב הזה הוא מתכוון להישאר באי להמשך החקירה, שתתקדם ממחר בבוקר. שמונת הנערים האחרים מיוצגים על ידי עורכי דין מקפריסין. "עכשיו תתחיל חקירת שתי וערב ויתחילו להצליב עדויות", אמר יסלוביץ'. העצורים והמשפחות יצטרכו להתאזר בסבלנות, משום הקצב בקפריסין שונה מזה בישראל. "גם בישראל היו מאריכים להם את המעצר כשמדובר בתלונה על עבירה חמורה כזו", הוא מסביר. "הם יודעים את העבודה, אבל הם עובדים אחרת". עורך דין המכיר את ההתנהלות בקפריסין העריך היום כי לחשודים צפויה עוד שהות ארוכה על האי כיוון שחקירה מורכבת כזו יכולה להמשך שם חודשיים-שלושה.

מ-12 הנערים נלקחו בהסכמה דגימות DNA והם עברו תשאול ראשוני. כמה מהנערים טוענים שהיו במועדון בעיר, חלקם טוענים כי בעת האירוע היו במסעדת מקדונלד'ס. עם זאת, נתפסו מצלמות והאליבי שלהם נבדק עתה על פי סרטוני האבטחה ודגימות ה-DNA בחדרה של התיירת - אותה הם טוענים כי לא הכירו.

שניים מהעצורים, אחד מהם המיוצג על ידי עו"ד יסלוביץ', קושרים את עצמם לזירה, מודים כי קיימו איתה יחסי מין בצוותא, אבל טוענים שהיא אמרה להם שהיא בת 25, שהתנהגותה הייתה "משוחררת", ובכלל היא זו שיזמה את יחסי המין איתם. "היא הזמינה אותנו לחדר לאורגיה וכל מה שהיה - היה בהסכמה", טענו. כשהובלו אל מחוץ לבית המשפט בתום הדיון, כיסו העצורים את פניהם בחולצותיהם וצעקו לצלמים ולעיתונאים הישראלים שהמתינו בחוץ: "היא משקרת". הם גם טענו כי הוכו במהלך החקירה. יש עוד כאלה ביניהם שאומרים כי רק ראו אותה והכירו אותה בימים שקדמו לאירוע המדובר אבל לא קיימו איתה יחסי מין, ויש שטוענים שכלל אינם קשורים ולא מכירים ונעצרו רק בגלל שהם ישראלים.

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. רויטרס
"קשה להאמין". הנערים בדרכם לדיון, היום/רויטרס

בינתיים בישראל, הוריהם של הנערים החשודים קוראים להמתין לסיום ההליכים המשפטיים נגד בניהם, שלדבריהם אינם קשורים לתיאורים המדווחים. "הבן שלי הוא ילד טוב, קשה לי להאמין שעשה דבר כזה", אמרה אמו של אחד הנערים. לדבריה, בנה שנסע ביום רביעי שעבר היה אמור לשוב אתמול ארצה, אולם אתמול התקשר ועדכן אותה במעצר. "לא דיברנו הרבה", סיפרה. "הוא אמר לי שהוא לא היה קשור למקרה הזה ויש לו גם עדים שתומכים בדברים שלו. אני יודעת שלקחו בדיקת DNA ולא מעבר לכך".

האם סיפרה כי בנה סיים זה עתה את לימודיו בבית הספר, ואמור להתגייס בקרוב לצה"ל. לדבריה, ידוע לה מעט מאוד על ההתרחשויות בקפריסין, והיא ניזונה מדיווחי כלי התקשורת ומבית חב"ד בקפריסין. "אני לא מאמינה בשום דבר, הבן שלי לא קשור לעניין הזה, הוא ילד טוב". עוד סיפרה כי הוא עבד קשה בחברת קיטרינג לאירועים כדי לחסוך כסף לחופשה הזאת והוא חיכה הרבה זמן לנסיעה לקפריסין ורצה לנוח ולנפוש. כעת, היא ממתינה לקבלת מידע נוסף, שלפיו תחליט אם להמריא לקפריסין בימים הקרובים.

במהלך חקירת הגיעו השוטרים אל חדר מספר 723 במלון שבו על פי החשד בוצע אונס בת ה-19 ומצאו קונדומים משומשים וחבילות נוספות זרוקות בחדר. במהלך החקירה הודתה התיירת כי הכירה את אחד החשודים לפני כמה ימים והשניים אף קיימו יחסי מין.

אימו של אחד העצורים בפרשת האונס בקפריסין. שלומי גבאי, שלומי גבאי
אמו של אחד החשודים, היום/שלומי גבאי, שלומי גבאי

מבדיקות רפואיות עלה כי התיירת נחבלה בפלג גופה התחתון. עוד עולה כי הטלפונים הניידים ופריטי הלבוש של החשודים הוחרמו כראיות והם יועברו לבדיקה מדעית. בכתב המעצר של המשטרה הקפריסאית צוין כי על גופם של שניים מהנערים החשודים נמצאו שריטות וחבלות. זאת לטענתם, כתוצאה מתגרה בינם לבין תיירים אחרים.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי אחד מהנערים שאותו הכירה אנס אותה באלימות. הוא קרא לשאר 11 חבריו שנכנסו לחדר ונעמדו מסביב למיטה ואנסו אותה. רק חלק מהם השתמשו באמצעי מניעה.

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. AP
הנערים העצורים בקפריסין, היום/AP

בסופו של דבר הצליחה המתלוננת להימלט מהחדר כשהיא עירומה ושאר החשודים דולקים אחריה. עם זאת, אחרי שהגיעו לחדר המלון, הוא החל להיות אלים כלפיה, כפה עליה את רצונו, והיא בתגובה ביקשה ממנו להפסיק ופרצה בבכי.

היא הספיקה לספר לחבריה מה קרה לה ואלה הלכו איתה למרפאה פרטית והזמינו משטרה. חלק מהחשודים הכחישו את המיוחס להם, וחלקם טענו כי יחסי המין נעשו בהסכמה. בנוסף לכך, עוד עולה כי חלקם צילמו את מעשה האונס בטלפונים הניידים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully